Durf te vragen #5

Hoe pas ik het thema van dit forum aan?

2 likes

@Memoria

1 like

Weet iemand hoe je op just dance in de playlists kan zoeken? We willen de workout maar kunnen niet zoeken

Als er niet in je huurcontract staat dat je geen huisdieren mag, kun je er dan gewoon vanuit gaan dat het wel mag?

1 like

Volgens mij wel. Tenzij je serieus overlast gaat veroorzaken* lijkt me dat je in je recht staat :blush:

*ik heb een keer gehuurd van een corporatie die als voorbeeld van wat zij wel eens tegenkwamen noemde dat een huurder de deurtjes van de keukenkastjes eruit had gehaald en kippen hield in de kastjes

8 likes

Volgens mij zelfs als het in je huurcontract staat dat het niet mag, mag het wettelijk alsnog. Tenzij je dier idd veel overlast veroorzaakt

2 likes

En @crazyplantlady dankjulliewel! Moet goedkomen dan (: Veel overlast staat in ieder geval niet in de planning haha

1 like

Wel echt heel slim!

Heeft iemand enig idee welk orgaan oid dit is?


NR 15?

Haha huh ik zit hier nu al even naar te kijken, het is een man en het zit achter de blaas, daar zit toch niks, haha, ja je dikke darm, maar die staat er niet op, bedoelen ze niet een spier ofzo? Lijkt ook of het over de blaas heen ligt?

Ja ik snap er ook geen bal van, de cursus is sowieso behoorlijk vaag af en toe. Voel me echt als een kind met een zoekpuzzel, maar misschien is het de symfysis (google zegt dat dit de schaambeenvoeg is).
Heb de tekst van de cursus al 7 keer doorgelezen en hierover staat 'de blaas ligt in het kleine bekken en is bedekt door het buikvlies, vlak achter de symfysis. De blaas bla bla". Maar anders zou ik het ook echt niet weten, het hoofdstuk gaat over de nieren en uitscheiding maar :confounded:

Ik denk het peritoneum, het buikvlies dus, als ik zo andere plaatjes zit te googlen, maar heb het nog nooit als dusdanig afgebeeld gezien!

Edit: de symfyse/symfisis is bot, dat is het sowieso niet, want dat ligt er voor.

Edit: kijk hier zie je ook die laag op de blaas:

afbeelding

3 likes

Ik heb het maar gegooid op het preperitoneale gebied want dat stond ook nog in de tekst. Ik ben benieuwd haha, bedankt voor je hulp! Als ik de antwoorden heb, zal ik het je laten weten wat het nou uiteindelijk was lol

1 like

Ik heb deze oordopjes gekregen maar voel me nu echt dom. Hoe prop ik deze in m’n oren zodat ze blijven zitten?!

En vooral, waarvoor is dat haakje?

Ik was gefascineerd dus ik heb het even gegoogled haha
ik denk dat deze video over dit soort oordopjes gaat

2 likes

Omg thanks! Stom eigenlijk dat ik geen filmpje heb gezocht haha, alleen naar foto’s gekeken! Zo nogmaals proberen of het lukt

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Studietopic

Als ik niet weet welk orgaan iets is zeg ik altijd milt omdat ik niet weet wat het is of wat het doet en weiger het te leren.

Ik moet hier wel bijzetten dat ik geen dokter ben mocht je daarover twijfelen

14 likes

Haha dit was ook mijn eerste gedachte :joy:

4 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic