Durf te vragen #5

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Hardlooptopic

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het officiële kortingscode- en (spaar)actietopic

Ik denk dat het specifiek het blaasperitoneum is?vandaar ook de gekke vorm want als je goed kijkt is het losgeprepareerd van de bovenkant van de blaas. Maargoed, vreemde tekening wel.

1 like

Weet iemand dit: sportschool zegt dat er geen tegemoetkoming meer mogelijk is van tijdens de lockdowns omdat er destijds niet gereageerd is op een email die zij hebben gestuurd. Mail is over het hoofd gezien.
Klopt dit wettelijk gezien? Dat je dan geen poot hebt om op te staan want toen niet gereageerd?

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Interieurtopic #3

Ze hebben je de geboden dienst niet geleverd (niet kunnen leveren) want ze waren dicht. Daarom moeten ze in principe het lidmaatschap over die periode terugbetalen. Welke keuze hebben zij je destijds aangeboden? En onder welke voorwaarden?

Bij opschorting van abonnement stellen ze de duur van het abonnement uit en de betalingsverplichting ook. Dan zijn ze niet verplicht je iets terug te betalen.

Bij gedeeltelijke ontbinding blijft de eindduur hetzelfde en krijg je de maanden dat je niet hebt kunnen sporten terug.

Wat kan je vragen qua benzinegeld aan iemand die je auto heeft geleend voor 200 km? Ik weet mijn verbruik niet precies maar ik kom via verschillende websites uit op een bedrag tussen de 40 en de 70 euro
 beetje groot verschil.

Ik vind het een beetje apart dat diegene hem niet vol heeft teruggegeven


Vaak wordt bij kilometervergoeding uitgegaan van 19 cent per kilometer dus misschien dat in deze kwestie ook aanhouden?

Wil je alleen benzine laten betalen? Of ook afschrijving.

Benzine bereken ik altijd zo: mijn auto rijdt 600 km op een volle tank van 30 L. Die tank kost me nu ±54 euro. Dus 200 km is 1/3e van m’n tank ongeveer = 54/3 = 18 euro. Enige wat je dan wel moet weten is hoeveel km je auto ongeveer op 1 tank rijdt.

Maar dan heb je geen slijtage en misschien heeft die persoon niet zuinig gereden etc

1 like

Ze had toen even geen geld dus we hebben afgesproken dat ik het morgen terugkrijg

@Pax neejoh ik heb deze auto gratis gekregen en hij is uit 1999 en misschien 2 euro waard đŸ„Č dus enkel benzine is voldoende hahah
Een volle tank was ongeveer altijd 50-60 euro maar nu met de nieuwe benzineprijzen weet ik dat niet zo goed en ik weet ook niet hoeveel kilometer dat is
 maar als jij 18 euro vraagt voor 200 km is 70 euro nogal overdreven

1 like

Die heb ik idd geprobeerd maar weet mn verbruik niet zo goed. Maar denk dat ik het standaardverbruik wat daar staat maar gewoon aanhou

1 like

Ik denk dat je uit kan gaan van een verbruik van 1:14 misschien, gezien het een oude auto is. Dus dan zou ik rond de 30€ vragen.

@Krabsalade
Heb inmiddels het antwoord, het meest optimale antwoord was peritoneum maar bij de meeste dingen staat “OK, omdat het antwoord niet helemaal juist is maar de afbeelding ook niet optimaal, daarom accepteer ik het antwoord” :joy:

3 likes

weet iemand of ze in bataviastad happy socks verkopen? op hun website staat het niet op de lijst van merken die ze verkopen. heb morgenavond happy socks als cadeautje nodig en ga er morgen heen dus dacht ff snel klaar te zijn haha

Haha oh yes, fijn dat ik niet gefaald heb in deze anatomische kwestie.

3 likes

Geen idee maar ze hebben ze ook vaak bij etos volgens mij mocht je daar wel in de buurt komen

2 likes

wat lief van je, dankjewel :smiling_face_with_three_hearts:

@Sneakers oeh ja bedankt voor de tip! etos moet ook nog wel lukken!

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het tanden/tandarts topic

Ik heb een vraag over de Engelse taal. Het gaat om een vraag over verlof. De vraag is: “People are given up to 2 weeks of leave”. En de antwoordopties zijn ja/nee. Als wij 1 week geven, valt het daar dan onder? omdat het ‘up to’ is, of moeten het er gewoon 2 zijn?

Zoals ik het interpreteer, als je deze vraag alleen maar moet beantwoorden over dat ene specifieke geval waarbij je 1 week geeft, zou ik zeggen dat het antwoord nee is. Maar als het over meerdere gevallen gaat, gewoon in het algemeen waarbij er ook ooit 2 weken gegeven wordt, is het antwoord ja.
Letterlijk vertaald zou ik zeggen dat er staat ‘aan mensen wordt maximaal 2 weken verlof gegeven’. ‘people’ klinkt zo algemeen, vandaar dat onderscheid lijkt me. Maar het is supervaag, ik zou er zelfs achteraan gaan om te vragen wat ze precies bedoelen als het echt belangrijk is.

1 like