Durf te vragen #5

Bedankt voor je hulp! En blij dat jij het ook super vaag vindt :smiley: we kunnen kiezen tussen 0, ‘up to 2’ of ‘more than 2’. Dus dan komt optie 2 toch het meest in de buurt bij nader inzien.

2 likes

Haha leuk! Ja!! Ik heb mail gehad met bevestiging dat ze de prijs opsturen, duurt alleen nog wel even tot het binnen is zeggen ze. Ik juich pas als ik het pakket heb :crossed_fingers:

3 likes

Oprechte vraag, wat betekent deze smiley? :cry: het lijkt huilen, maar het wordt soms ook anders gebruikt? Idk.

Huilen idd. Ga er maar eens met je muis op staan :nerd_face:

2 likes

Weet iemand of het gevoel dat je rijdt als je eigen trein stil staat maar er naast je een langsrijdt, een naam heeft?

13 likes

Huilen inderdaad, niet alleen maar verdrietig maar ook als je iets heel schattig of juist heel belachelijk vindt

4 likes

Oooh ja is nu wel logisch ja. Ik dacht alleen dat het verdrietig of stom was haha.

4 likes

In het engels heet dat vection! Ik weet niet of er een nederlandse vertaling is

4 likes

Late reactie, maar misschien kan je het bericht nog terugvinden in je activiteitenlogboek!

1 like

Wie heeft ervaring met (enkelvoudige) brillen van Ace&Tate? Hoe is de kwaliteit en de service? Ik draag meestal lenzen maar heb graag ook een bril voor 's avonds of dagen dat ik niet wil klooien met lenzen.

2 likes

Huilen of iets breder ‘om te janken’ (als iets heel slecht is bijvoorbeeld, zoals een kutte uitspraak van een politicus bijv).

2 likes

Ik heb een bril van a&t voor naast mn lenzen, en is prima. Heb hem nu soms ook de hele dag op met thuiswerken, en ook dat gaat goed. Heb er ook een van charlie temple trouwens, nog goedkoper, en ook die is prima, wissel ze nu ik ze regelmatiger draag ook wat vaker af.

3 likes

Echt prima, zeker als je geen gekke dingen met je ogen hebt (cylinder oid). En service is goed, ik zou je wel even in de winkel laten helpen maar ik had 1x dat mijn bril niet goed was en ik kreeg heel snel een nieuwe

1 like

Ik heb er ook een naast lenzen, heb deze nu ruim 5 jaar en een keer de pootjes laten aandraaien. Helemaal prima nog! Draag 'm s avonds en heel af en toe overdag. Ga er echt niet netjes mee om, ligt altijd zonder hoesje en gooi m ook rustig onder in een tas.

1 like

Zijn prima brillen! Zou alleen niet je ogen laten opmeten daar, veel vervelende ervaringen van vrienden gehoord dat het totaal niet klopte etc. Ik heb m’n ogen dus laten opmeten bij een opticien (zij hadden een deal dat je daarvoor kon betalen en dan de bril ergens anders kon kopen)

2 likes

Ik heb er 2 en ben tevreden. Zachte prijs en mooie brillen.

Bij de laatste heb ik ook speciale glazen genomen, blauw licht filter. Voorheen had ik wel de indruk dat mijn ogen wel sneller moe werden (in vergelijking met andere “stevigere” brillen). Mijn collega had dezelfde ervaring qua vermoeide ogen, mijn nichtje kreeg vaker hoofdpijn dacht ze na het dragen van At bril maar goed dat zegt ook niet alles

3 likes

Zie je iets aan de buitenkant aan die glazen met blauw licht filter, of zijn de glazen gewoon doorzichtig?

Ik zie dat je verder vooral positieve ervaringen hebt, ik vond zelf de service niet heel erg fijn.

Ik zag waziger met bril dan zonder (heb lichte + en een cilinder), ben toen door de opticien doorgestuurd naar het ziekenhuis om bij de optemetrist te checken wat er aan de hand was omdat ze niks konden vinden, daar hadden ze een apparaat om te checken welke sterkte de brilglazen waren (ace&tate was vergeten dat in m’n account op te slaan en ik had op papier niks meegekregen), en toen bleek dat de cilinder op mijn glazen gewoon helemaal verkeerd was (stel de mijne is 135 graden, dan stond hij net precies 90 graden de verkeerde kant op, dus op 45 graden). Omdat ace&tate niks van mijn meting had opgeslagen kon ik niet checken of de meting fout was of de glazen gewoon verkeerd geslepen waren, én omdat ze telkens stellig zeiden dat oogmetingen kunnen veranderen, kreeg ik geen geld terug. (Lijkt me sterk dat in een paar maanden de complete bolling van mijn oog is veranderd terwijl daar geen aanleiding voor te vinden was door de oogartsen, maar oké).

Beetje lang verhaal dit haha, maar als je dus geen (semi)complexere dingen hebt zijn het waarschijnlijk best prima brillen, ik vond zelf de service dus niet zo heel chill.

2 likes

Nee, ik vind het echt zichtbaar. Mijn vriend ook. Heeft ze meteen laten omwisselen.

2 likes

Ah jammer, was ik al een beetje bang voor.