Durf te vragen #5

Misschien kun je op Aliexpress of zo kijken? Ik ken mensen die daar nu bijvoorbeeld rietjes bestellen omdat ze hier niet meer verkrijgbaar zijn (gaat wel lekker aan het idee voorbij haha), misschien dat wattenstaafjes er ook wel op staan

2 likes

Dat is een goede! Ze zijn inderdaad niet duurzaam, maar hij kan echt maanden doen met een doosje. Dus dat maakt het misschien iets beter.

1 like

Wat gaaf! Hoe lang doet hij over zoiets?

1 like

Heeft hij wel eens houten wattenstaafjes geprobeerd in plaats van kartonnen?
Misschien werkt dat wel en dat is een beter alternatief.

Je hebt ze bijvoorbeeld bij sostrene grene voor minder dan een euro.

3 likes

Verschillend. Afhankelijk van hoe complex een miniatuur is (klein, veel details, etc.). Meestal wel een uur of 3-4. Hij wordt er extreem rustig van, haha. Dus mocht iemand nog een rustgevende hobby zoeken


5 likes

Echt heel gaaf!!

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het is bijna Kerstmis!

Mijn huisarts deed dat ook. Ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht. Dus denk dat het niet echt hoort. Dat van die router is wel bijzonder.

Het is niet gebruikelijk, maar ook niet verboden, maar je hoort wel goed voorgelicht te worden en dus zou er dan wel bij gezegd mogen worden dat het een niet-reguliere behandeling is ofzo.

2 likes

Ik vond het wel fijn eigenlijk! Had er zelf al wel iets naar gekeken maar verder niets mee gedaan. Ik kwam daar toen ook voor wat anders maar dit bleek achteraf een goede aanvulling tr zijn geweest.

4 likes

Zo’n anti slip hieltje aan de achterkant plakken? Als het nĂ©t te groot is, helpt dat bij mij iig wel.

2 likes

heeft iemand wel eens doorzichtig kleurloos plastic met (spuit)verf mat transparant gekleurd kunnen maken?

1 like

Sowieso een primer gebruiken die geschikt is voor plastic en de verf die je gebruikt. Anders hecht de verf niet aan het plastic. En tussendoor steeds licht opschuren en ontvetten. Zie niet echt een reden waarom het niet zou kunnen.

wilde nog een foto toevoegen maar zoiets als dit dus. vraag me af of ik dat matte goed krijg door te schuren of dat dat heel lelijk wordt

Ah ik heb over het woord transparant heen gelezen. Kan dat ĂŒberhaupt wel als je zelf gaat verven? Dit is toch gewoon de kleur van het plastic?

2 likes

Wel met macaroni met rode saus en curry’s. Heb daar teveel verkleurde plastic bakjes door hahaha

Misschien werkt zoiets ook wel met jouw idee? Niet werken met verf, maar met inkt oid

8 likes

weet ik dus niet :rofl: transparant moet opzich wel kunnen denk ik door het aan te lengen (als verf niet werkt idd inkt zoals ecoline ofzo! @Merrow ) maar dat matte is een probleem.
op de foto is het idd de kleur van het plastic maar wil het materiaal proberen te faken.

2 likes

Heb zelf nooit zoiets gedaan maar mijn strategie zou denk ik zijn om het op te schuren, dan inderdaad iets van inkt en dan een matte transparante lak erover? Wel heel tof op die foto, krijg zelf ook gelijk zin om dit te proberen haha

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Fitnesstopic

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)