Durf te vragen #5

Thanks! Door je screenshot kom ik er nu achter dat dat niet bij elk ‘restaurant’ een optie is? Bram Ladage bijvoorbeeld (Alexandrium) heeft die optie niet. Ik heb nu een ander ‘restaurant’ geprobeerd (beiden dus op uber eats) en daar zie ik die mogelijkheid wel. Vreemd :nerd_face:

Jawel voordat je een gerecht toevoegt staat er onderaan ‘speciale instructies’. Dus je kunt dan per gerecht een opmerking toevoegen

1 like

Maar bij de Bram Ladage dus niet helaas, probeer maar. Bij een andere zaak zie ik het wel staan.

Misschien omdat 't bij Bram al makkelijk wordt gemaakt? Wat wil je toevoegen dan?

Want je kunt zelfs zonder zout bestellen. En bij Bram krijg je ook altijd je saus apart. En als je allergieën hebt moet je bellen staat er bij Bram

1 like

Ik bestel het (als ik het afhaal) altijd extra doorbakken, dat is ook een optie die ze bij het aannemen van je bestelling dan aanklikken. Maar die optie is er niet bij bezorgen en kun je dus ook niet zelf erbij zetten. En ik houd niet van slappe gele patat, dus voor mij wel een vereiste. Nu maar gewoon erachter aan gebeld en ook prima maar niet zo handig natuurlijk. Ik bestel verder nooit via uber eats dus ik kon me al niet voorstellen dat zo’n opmerkingenvak niet bestaat, maar dat is er dus wel alleen niet bij de Bram. Weer wat geleerd!

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het autotopic

Nee mij lukt het idd ook niet bij bram!

2 likes

Ik heb de Nefit Easy, echt ideaal. Ik heb geen vergelijking gemaakt destijds, kreeg deze aangeraden van een kennis die er verstand van heeft. Maar heb er geen klachten over, werkt echt makkelijk en ik vind m ook mooi om te zien en de app werkt goed.

Ik heb ook de Nefit Easy en deze werkt inderdaad top! Handig om je thermostaat via de app te bedienen.

@luzari doet me denken aan toen ik in Griekenland was en ze nog nooit gehoord hadden van souzouki. En ik had er zo’n zin in. Misschien net zoiets als foe yong hai? Een vernederlandst gerecht

Ik vraag me ook af of dit mag. Ik heb ook wel eens gedoe gehad met onze verhuurder over een artikel in het huurcontract. Toen navraag gedaan bij verschillende instanties en die gaven aan dat wet boven het getekende huurcontract gaat.

@Mila echt heel klote. Kut dat dat in jullie contract staat wat jullie hebben ondertekend. Ben benieuwd wat rechtsbijstand zegt!

Alleen dat over die buren en een duur appartement hebben vind ik persoonlijk geen argument om er eerder uit te mogen. Buren kun je nooit van te voren voorspellen en staan los van jouw contract lijkt me. En heeft de huurbaas ook niet perse aan te doen. Ja kiezen wat voor soort mensen je erin zet maar ook dan ben je niet gegarandeerd of het rustig blijft. Maar hij is ook niet eigenaar van dat pand zelfs. Ik heb ook niet gekozen voor die tering overlastgevende mensen tegenover me en is ook mijn nummer 1 reden om te verhuizen als het kan. :tired_face:

4 likes

klopte niet wat ik zei

Ja en in eerste instantie klonk het ook of er illegale woningen in het gebouw zijn gerealiseerd = daarom kun je je niet inschrijven. Die oplossing, bij iemand anders inschrijven, is een tikkie frauduleus, maar vind het vervolg, verschillende eigenaren? Ook nog steeds discutabel… dus misschien kun je daar nog iets mee idd

3 likes

Correctie: de artikelen uit het BW zijn dwingend recht dus daar mag je niet van afwijken. Probleem is natuurlijk wel dat jullie de overeenkomst hebben getekend en daar zal je verhuurder zich wel op beroepen.

@Mila

Ingevolge artikel 7:271 lid 1, vierde volzin, BW heeft de huurder de bevoegdheid – met inachtneming van de opzegtermijn van minimaal één maand en maximaal drie maanden – de huurovereenkomst tussentijds op te zeggen. De aan de huurder toekomende opzeggingsbevoegdheid is ingevolge artikel 7:271 lid 7 BW van dwingend recht en kan derhalve niet contractueel worden uitgesloten.

uitgelegd: de afspraak in je huurovereenkomst is niet geldig en opzeggen mag.

3 likes

Ik ben nu aan het uitzoeken of dat mag, in principe is de opzegtermijn gelijk aan de betaaltermijjn en dat lijkt me maandelijks

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Ik wil nog nieuwjaarskaartjes sturen, maar de decemberzegels zijn geldig tot en met 6 januari. Betekent dat dat ik mijn kaarten op 6 januari nog in de bus kan doen? Of moet ik een marge aanhouden?

Heb je in je huurcontract een betalingstermijn staan? Als dat maandelijks is, is je opzegtermijn wettelijk ook een maand. Betaal je per 3 maanden, dan is je opzegtermijn 3 maanden. Als het er niet in staat, maar je betaalt wel maandelijks dan is het als het goed is ook een maand opzegtermijn.

1 like

neem aan te versturen t/m 6 jan, zo lees ik het tenminste
jij weet toch niet of de post er 2 of 4 dagen over gaat doen?

2 likes

Ik heb dit helaas zelf ook gehad.
Mijn overeenkomst was voor onbepaalde tijd met een minimum van een jaar. Na een jaar kon ik opzeggen met een maand opzegtermijn. Wat ik toen heb gedaan, om er eerder uit te mogen, is zelf een nieuwe huurder vinden. Toen is de verhuurder akkoord gegaan met mijn opzegging. Misschien kan je dat nog overleggen?

1 like