Durf te vragen #5

Ik heb in oktober toen alles wat betreft Corona nog voorspoedig leek te gaan, een weekendje naar het buitenland geboekt voor begin maart. De organisator waar ik het boekte had een vage annuleringsverzekering wat alleen met een bepaalde “extra service” afgesloten kon worden (tegen een meerprijs) waar ik geen behoefte aan had want die service was niet op mijn van toepassing. Tijdens het boeken was deze voorwaarde helemaal niet bekend, daar kwamen ze later mee. De informatie op hun site was nog niet bijgewerkt… Ik heb het toen niet afgesloten maar ik weet niet of het gunstig is om nu nog een annuleringsverzekering af te sluiten. Stel er zijn straks quarantaine verplichtingen dan kan ik niet gaan. Dekt een annuleringsverzekering dat als ik die nu afsluit?

Ik verwacht niet 100% terug te krijgen mocht het zover komen natuurlijk. Er zijn altijd regeltjes en dingen dat het niet helemaal vergoed wordt, maar ik weet niet of mijn geld eraan moet uitgeven als ik sowieso niks kan terugkrijgen en bij annulering sowieso mijn geld kwijt ben.

Ergens verwacht ik ook niet dat de grenzen weer helemaal potdicht gaan want toerisme is ook een bron van inkomsten en landen kunnen ook steeds beter omgaan met het testen voor toegang zeg maar. Bijv. net als wat Bonnie in Londen moest doen, bij aankomst in quarantaine tot je de testuitslag hebt. Dat vind ik helemaal prima want dan hoef je maar 1 dag binnen te blijven.

Ik baal ook gewoon want om de zoveel maanden heb je weer een beetje hoop, je durft eindelijk iets te plannen, in de tussentijd gaan mensen op vakantie naar het buitenland en alles is koek en ei, maar dan komt je eigen reis dichterbij en ja hoor, weer een nieuwe variant, weer strengere maatregelen, weer bang dat het allemaal niet door kan gaan. Ughhh huilen.

Je moet even in de voorwaarden van de annuleringsverzekering kijken, vaak dekken ze alleen als je moet annuleren als je zelf ziek bent en daardoor niet kan gaan. Of als het land ineens op rood reisadvies staat. Maar niet vanwege de algemene coronaregels

3 likes

Vaak mag je uiterlijk 7 tot 14 dagen na het boeken nog een annuleringsverzekering afsluiten. Dus denk niet dat dat nog kan.

2 likes

Klopt, reis zou nog kunnen maar annulering niet meer

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Verkoopt de Kruidvat (kerst)inpakpapier? :sweat_smile:

2 likes

Ze hebben sowieso altijd inpakpapier! Dus vast ook wel kerst nu. En ik zag ook kerstpapier bij de Albert Heijn vandaag!

2 likes

Dankje :relaxed:

1 like

Vaak ligt het bij de kassa onderin voor je.

2 likes

Ja, gisteren zien liggen

1 like

Shot in the dark, maar probeer het.

Ik wil mijn collega’s een digitale kerstkaart sturen.

Ik wil eigenlijk dat de mensen op een link moeten klikken en dan uitkomen op een leuke kerstwens, het liefst met een random muziekje eronder en beetje geanimeerd.

Eigenlijk wat vroeger een " e-card" was, maar dan dus niet per mail versturen maar via een link waar de animatie klaar staat.
( Kan echt niet via mail ivm veiligheid)

Heeft enig idee waar ik zoiets kan maken?

Ik moet denken aan Elf Yourself maar weet niet of je die kant op wil :stuck_out_tongue:

3 likes

Hahaha. Vrij heftig inderdaad, maar hou het in gedachten. Het is wel wat ik bedoel verder, maar dan zonder m’n eigen kop erop :sweat_smile:
Bedankt voor de tip.

Wat zijn goede draadloze oordopjes ?

Ik ben heel tevreden met de Sony WF-1000XM3.

1 like

@Duif @Doperwt @Lort Ja zoiets dacht ik al, thanks! Beste geval is als er geen beperkingen zijn. Van Rutte mogen we gewoon met vakantie. :wink: Het is binnen Europa en binnen een Schengenland dus hopelijk gaat er niks op rood. Second best is als de reis niet door ons geannuleerd wordt.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Plastische chirurgie

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Plastische chirurgie

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Cadeau inspiratie topic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic