Wat gebeurt er met proefdieren? Las dat hamsters en muizen minder last hebben van omicron. Maar wat gebeurt er als ze weer hersteld zijn. Worden ze nog gebruikt voor andere proeven of worden ze weggedaan (vermoord) omdat ze al een ziekte hebben gehad en t onderzoek misschien niet meer betrouwbaar is dan.
ik zou 100% 1 met zulke wielen nemen want die kunnen ook de trap op
Ik ben geen deskundige maar volgensmij worden proefdieren vaak gedood zodat hun lichaam heel precies onderzocht kan worden.
Ik vond dit artikel heel interessant om een beeld te krijgen van het werken met proefdieren (in dit geval apen die gebruikt worden voor het testen van coronavaccins):
Wauw ik zou dit werk echt niet kunnen doen⦠aapjes vermoorden.
Ja helemaal mee eens, ik ook niet. Heb het artikel met gemengde gevoelens gelezen. Aan de ene kant merk je de liefde van de onderzoekers voor de proefdieren maar aan de andere kant is het ook een keihard proces.
Oh daarom weten ze natuurlijk ook dat t nu minder de longen aantast. Dacht eigenlijk gewoon door een foto of scan ofzoš Arme beestjes. Zou dat ook echt niet kunnen.
Weet nog in de eerste week van mn studie lieten ze beelden zien van babyaapjes zonder moeder en dan gingen ze kijken hoe ze t deden met en zonder contact ofzo. Nou heb er nog steeds een licht trauma van, zo zielig.
Je hebt in Japan ook shopping services die ze voor je kunnen kopen en naar je opsturen! Kost wel wat meer geld voor de service. Heb het vroeger ook een aantal keer gebruikt
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering? Ik drop het altijd daar en lossen zij het maar op.
Was dit ook schriftelijk bevestigd? Staan er in hun algemene vw nog iets over de oorspronkelijke tekening; eventueel meerwerk en wanneer dat voor wiens rekening kwam?
Was er sprake van extra garantie (waarvan men nu zegt dat het hier niet onder valt) of wettelijke garantie? Ik denk dat laatste:
Ergens snap ik wel waarom dit niet onder de garantie valt (gaat meer om een defect ah product zelf) maar dit ging meer om de aansluiting? Althans het herstellen van de aansluitingspunten.
Dat maakt niet dat de kosten dan wel voor jullie rekening komen. Zou aangeven dat het redelijker is dat het herstel hiervan, mbt hun eigen eerdere toezegging, voor hun kosten komt. Alle extra werkzaamheden zijn namelijk gerelateerd aan hun eigen āfoutā. Hoe je dat nu het beste juridisch kan verwoorden, weet ik helaas niet. Even de Consumentenbond bellen?
Mocht je lid zijn van Vereniging Eigen Huis, dan zou dat ook nog een optie zijn!
Iemand een idee wat we bij buren door de bus kunnen gooien ivm eventuele overlast vanwege verbouwing? Ik dacht iig aan een briefje met excuses, uitleg en telefoonnummer, maar misschien is iets kleins erbij ook wel zo vriendelijk? Oordopjes miss wat afgezaagd maar iets plats wat door de bus kan? Iemand ideeƫn?
Ja allemaal leuke ideeƫn, maar wil eigenlijk wel bij ca 6-8 huizen langs en dan wordt het best weer een dure grap . Of doe ik dat dan bv alleen bij de directe buren en briefje breder?
Ik had zelf brownies gebakken en er een briefje aan gehangen met onze gevevens, kost weinig en iedereen vond het heel erg attent!
Een briefje door de deur alleen is altijd al super fijn. Helemaal lief als je er ook nog wel leuks/lekkers bij doet natuurlijk maar dat hoeft niet. Ik zou op het briefje zetten hoe lang je verwacht dat de verbouwing duurt en ook wat de werktijden ongeveer zijn. Is het alleen doordeweeks en overdag of ook (of juist) in de avonden en weekenden? Als regelmatige buur van verbouwende mensen (as we speak weer helaas) vind ik het vooral heel fijn om een inschatting te hebben van waar ik aan toe ben met geluidsoverlast.
Ik weet niet of je al een trolly hebt besteld, maar wilde nog even tippen dat de kruidvat ze ook heeft. Althans, die van mij heeft ze nog liggen bij de kortingsbakken. Ipv 10 euro zijn ze nu 5 euro. Meestal zijn dit soort spullen van de Kruidvat goed. Ik heb zelf niet zoān ding maar wel fietstassen van hun en die zijn al een jaar of zes oud en zijn nog helemaal heel en stevig.
Via Etsy zal wel iets te vinden zijn?
Ik wil overstappen van apotheek omdat ik de medewerkers heel onvriendelijk en arrogant vind. Moet ik dan, als ik overstap naar een andere, daar weer bij alle medicatie die extra handelingskosten per product betalen? Of niet, omdat ik dat al bij deze apotheek gedaan heb? (Kortom, gaat het me extra geld kosten?)
Als het goed is als jij binnen een jaar jouw medicatie opnieuw haalt betaal je de handeling kosten niet. Ook omdat je met je recept altijd bij elk willekeurig apotheek kan binnenstappen. Je betaald die handelings kosten omdat ze (oa) moeten checken dat het niet clasht met andere medicijnen die je neemt en dat jaar is de drempel (ervoor = je neemt t regelmatig dus hoeft niet opnieuw / erna = wel want te lang).
Je moet ze wel betalen als het iets wat je nog niet eerder heb gehad.
Dus happy moving!
Wist even geen beter topic waar ik dit kon vragen;
Wij zaten bij de (inmiddels failliete) Naked energie en zouden in de jaarafrekening op 23-12 nog ± 100 euro terugkrijgen van ze wat we teveel betaald hebben in het voorschot.
Maar ze zijn ook op 23-12 failliet verklaard. Het geld ook nog niet ontvangen, kan ik nog iets doen? Als ik ze bel krijg ik een bandje dat ze failliet zijn. En het bedrijf dat ze overgenomen heeft kan mij helaas ook niet helpen.