Durf te vragen #5

Ik heb gehad dat iemand mijn adres achterhaalde omdat hij bij de bank werkte waar ik zat. Op heel veel plekken is je adres te achterhalen via klantgegevens. Bij een bedrijf waar ik zelf werkte kon ik ook zo de gegevens van honderduizenden mensen inzien. Nu hoef je ook maar iemand te kennen die bijvoorbeeld bij de ggd werkt en dan ben je er zo achter.

1 like

Is een tikkie veilig? Mn iPhone verkocht via marktplaats en die wordt zo opgehaald en hij wil betalen via tikkie. Is dat gewoon okƩ of kan hij het vervolgens terug boeken ofzo? :sweat_smile:

1 like

Tikkie is veilig en snel, het staat meteen op je rekening, dus hij kan het niet terug boeken.

4 likes

Top, Dankjewel! Met zoā€™n groot bedrag wil ik geen risico lopen haha.

1 like

Snap ik! Ik heb eens iets duurs verkocht, moest toen meerdere tikkies sturen omdat tikkie maar tot een bepaald bedrag gaat (750 euro dacht ik). Vond ik ook spannend, maar ging prima!

1 like

Ja zolang je ervoor zorgt dat jij de tikkie aanmaakt (nu al doen) en op jouw mobiel de qr toont en de koper pas weg gaat als jij de melding van betaling binnen hebt!
Fijn dat je de telefoon kunt verkopen, moet ik ook maar doen met oude

6 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Favoriete/lekkere recepten

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik wil iets ruilen wati k bij de h&m heb gekocht, oh ik zie net dat het nog tot 24 januari kan. Stel Nederland zit dan nog in lockdown, ja Ik ga daarvoor niet naar belgie speciaal. Heeft iemand enig idee hoe dat dan gaat? En mag ik wel iets van de belgische h&m in Nederland ruilen? Misschien een domme vraag maar ik heb nog nooit over deze vraag moeten nadenken en wat het protocol is.

Als de lockdown langer duurt is de retourperiode ook langer

2 likes

Ja maar omdat ik de artikelen niet in Nederland heb aangeschaft, gaan die regels toch niet op? Want daar is geen lockdown. Ik denk niet dat belgie denkt, oke retourneer alles wat je in belgie destijds hebt gekocht maar weer ergens in een h&m in Nederland

Oh je hebt het in Belgiƫ gekocht, ik dacht in NL en dat je het in Belgiƫ wilde retourneren. Je kan sowieso alleen retouren in het land waar je het hebt gekocht

2 likes

Ah oke ja dat was mn vraag. Nouja dan heb ik pech gehad.

1 like

Misschien zou je het kunnen proberen als de winkels weer open zijn, maar ik heb daar eerder geen succes mee gehad en er staat ook op de website dat het niet kan.

2 likes

Nee ik kan me ook haast niet voorstellen dat het kan, vooral nu niet. Misschien wel voor de pandemie als iemand met zoā€™n vraag kwam want ik vond (al heel lang niet meer met de klantenservice van h&m gebeld) altijd heel meedenkend en klantvriendelijk. Het is voor een bedrag van 60 euro, dus zoveel is dat niet. Maar iig bedankt voor je reactie!

Je mag het wel opsturen naar mij en dan wil ik het wel in een Belg. H&M binnen brengen en het geld overmaken. Al snap ik dat je dat misschien niet vertrouwt of mogelijk de verzendkosten te duur vindt.

9 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het grote medische vragen-topic #2

Ik voel me zoā€™n oud dametje dat ik dit vraag maar weet iemand een goede maar ook niet te duffe winkeltrolley die ik online kan bestellen? Zijn er nog mensen hier die dat gebruiken? :grimacing:

1 like

Ik gebruik m sinds 2/3 weken en het is echt ideaal, kan ineens volledige weekboodschappen in 1x doen (lopend) en sjouw me geen ongeluk meer. Ik heb er eentje van mijn moeder gewoon basic in donkerblauw, dat vind ik wel prima maar geen idee waar hij van is! Moest ook ff een drempel over hoor haha maar ja je moet het leven een beetje makkelijk maken he

5 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Escaperooms