Durf te vragen #5

Ja ik gebruik er soms ook één. Ooit in mijn zwangerschap gekocht (onder druk van een vriendin die me met boodschappen zag slepen en dat niet vond kunnen haha). Nu gebruik ik hem vooral om glas naar de glasbak te brengen en soms ook nog wel voor boodschappen. Ik heb m destijds bij de Blokker gekocht, ik dacht voor 20e.

2 likes

Snap ik maar wou het toch voorstellen.

2 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het legpuzzel-topic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het legpuzzel-topic

Willen jullie aub de zoekfunctie even gebruiken voordat je iedere willekeurige vraag hier stelt? Er zijn genoeg topics waar de meeste vragen onder vallen en dat houdt dit topic overzichtelijker.

Bespaar niet op zo’n trolley. Mijn moeder heeft een dure gehad die echt 20 jaar is meegegaan. Super stevig en moest weg ivm het leer dat gedcheurd was. Nu hebben we een goedkopere in huis en dat ding is hartstikke gammel.
Ik zou er wel 1 nemen die je kan duwen ipv trekken. Dat is namelijk beter voor je rug.

4 likes

Kleine kans hoor, maar woont er iemand hier in Japan, ga je naar Japan toe binnenkort of ken je iemand die in Japan woont? Of misschien is een service die ik kan inschakelen…

Er komt namelijk een paar converse schoenen uit in Japan en ik wil ze zoooo graag. Ze zijn ontworpen door een van m’n favoriete schilders en natuurlijk alleen in Japan verkrijgbaar.

CONVERSE × Hiroshi Nagai

9 likes

Kunnen ze van japan naar vietnam verzonden worden voor de 10e januari?

Misschien later op stockX?

1 like

Ze komen pas in februari uit :cry: Ga je naar Vietnam haha? @MevrouwMand goed idee ik kan natuurlijk de sneaker websites in de gaten houden! Thnx haha.

Ik ontvang zorgtoeslag, maar ik twijfel of ik hier nu recht op heb. Ik verdien 2150 bruto per maand. Vorig jaar moest ik ook al terug betalen en toen verdiende ik 1950 bruto per maand. Ik snap er helemaal niets meer van, ik zet het nog liever stop dan dat ik geld ontvang en het terug moet betalen.
Momenteel krijg ik nu 42 euro per maand (?) terwijl het vorig jaar nog 35 euro zat. En als ik het stop wil zetten moet ik mijn inkomen wijzigen en ik snap er gewoon niks van.

1 like

Het is best wel fijn om met de belastingtelefoon te bellen, zij kunnen met je meekijken. Zij zullen je dan ook zeggen dat je zorgtoeslag niet ‘kan stopzetten’. Wat je wel kan doen is je inkomen hoger maken dan de toeslagengrens is. Dan berekent de Belastingdienst als je inkomen definitief binnen is of je recht hebt gehad op zorgtoeslag en weet je zeker dat je het kan houden. Het gevolg is dan wel dat je niet maandelijks zorgtoeslag ontvangt, je ontvangt namelijk het hele bedrag achteraf.

4 likes

Bedankt, ik ga morgen dan denk ik gewoon eventjes bellen want ik kom er totaal niet aan uit :sweat_smile: Ik ontvang liever het bedrag achteraf dan maandelijks iets krijgen en terug te moeten betalen.

1 like

Helaas heb ik het ook gehad… Ik heb de jaren erna steeds mijn inkomen zelf aangepast om te voorkomen dat het nog een keer zou gebeuren. De mensen aan de telefoon zijn vast bereid je daarbij te helpen. Het is een paar keer klikken en je bent er. Wel handig als je dan vast je gegevens erbij hebt en ingelogd klaarzit. Succes!

1 like

Nee I wish, maar de moeder van mijn Vietnamese vriendin komt over, zij landt al op 12 jan dus het kan niet echt, maar misschien gaat mijn vriendin 3 maanden later met haar moeder terug naar hanoi, alleen dat hangt af van corona.

Hoe bedoel je niet kunnen stopzetten? Ik heb het in november stopgezet ivm een hoog te inkomen en nog eens nagebeld of het goed doorgekomen was, en dat was zo.

1 like

Misschien is het inmiddels veranderd, eerst was er sprake van dat je formeel gezien je zorgtoeslag niet kon stopzetten. Maar ik zie nu dat de Belastingdienst zelf ook die woorden gebruikt, wellicht is het dan nu eindelijk veranderd.

Als je hebt gebeld en het is goed doorgekomen, maak je nu dan vooral geen zorgen.

Edit: Ik zie wel dat ze bij de meeste vragen antwoorden met ‘U hoeft niets te doen’ ‘U hoeft niets stop te zetten’. Ofwel van ‘stopzetten’ is amper sprake. In de meeste gevallen gaat het er wel om dat je je nieuwe inkomen doorgeeft. Vandaar dat dit trucje vaak wordt doorgegeven om te voorkomen dat je te veel zorgtoeslag ontvangt. Of zoals in mijn geval omdat ik het fijner vond om de zorgtoeslag in één keer te ontvangen in plaats van maandelijks.

1 like

Je kunt wel stopzetten naar meestal word dat ‘trucje’ toegepast. Dat heeft als voordeel dat mocht uit de inkomstenbelasting blijken dat je toch recht hebt op de toeslag, dit aangepast kan worden.

Let wel op. IB en toeslagen werken een soort van samen maar dit is vrij vaag. Als je zeker wilt weten dat het goed gaat hou het zelf in de gaten. Ook als je het hebt stop gezet of de truc hebt toegepast, zelf checken is het beste. Komt bij dat jezelf ook de plicht hebt om alles goed door te geven/zo juist mogelijk te schatten waar kan etc.

@Barbamama je kunt idd het beste de belastingdienst bellen. Mocht je er nog niet uitkomen, je mag me ook een pb sturen. Misschien kan ik nog iets verduidelijken.

Edit: bedoelde ook @anon41596379

3 likes

is er ergens nog een winkel open die een zeer essentiele wc plopper verkoopt. een verstopt toilet is echt niet leefbaar natuurlijk maar de blokker enzo zijn allemaal dicht toch?

Maar je kan de blokker wel bellen om te bestellen en dan kan je het afhalen

1 like