Durf te vragen #5

Ik vind dat dus zo stom van Wehkamp dat je dat niet kan wijzigen. Ex en ik zijn al jaren uit elkaar
maar bij Wehkamp heet ik nog steeds McApple
Achternaam-ex :face_with_raised_eyebrow: wat dus ook weleens discussie geeft wanneer ik mij moet legitimeren bij het afhalen. Ondertussen heb ik een vast afhaalpunt en die kennen het hele verhaal dus die doen niet meer moeilijk wat ontzettend scheelt.

5 likes

Je kan gebruiken maken van je recht op rectificatie (artikel 16 AVG). Ze moeten dan je persoonsgegevens (achternaam) wijzigen of uitleggen waarom dat niet kan (en daar moeten ze een rechtsgrond voor hebben, waarvan ik betwijfel of ze die hebben). Op de site van de Autoriteit persoonsgegevens staat uitgelegd waar je recht op hebt en volgens mij ook een voorbeeldbrief die je kan gebruiken.

Enige dat ik me wel kan voorstellen bij Wehkamp is dat ze de gegevens nodig hebben om jou te kunnen identificeren als persoon omdat ze ook krediet verstrekken en je er op krediet kan kopen maar kan me eigenlijk niet voorstellen waarom een klantnummer dan niet voldoende is.

5 likes

Als ik heel eerlijk ben heb ik niet zo heel veel zin om er nog tijd en moeite in te steken :relaxed: Ik vind het vooral een beetje vreemd en niet van deze tijd. Maar ik heb wel vaker gemerkt dat bedrijven niet zo goed om kunnen gaan met relatiebreuken als er geen sprake is van een formele scheiding:

Lang Verhaal

Toen ex en ik jaren geleden uit elkaar gingen ging dat niet bepaald van een leien dakje. Ik heb hem uitgekocht en bleef dus in de woning achter en de gezamenlijke rekening werd er een van mij alleen want dat leek mij wel zo makkelijk want dan hoefde ik niet overal rekeningnummers te wijzigen. Ook wilde ik allerlei diensten op mijn naam overzetten (gas, water, internet etc) die voorheen op zijn naam stonden. Mij ex wilde nergens aan meewerken dus ik moest al die bedrijven benaderen en de meesten begrepen de situatie en met het aanleveren van de de stukken van de notaris waren de meesten bereid om alle lopende contracten over te zetten op mijn naam. Behalve een grote telecomprovider van internet en tv. Wat ik probeerde het contract kon niet op mijn naam gezet worden, ook niet toen ik uitlegde dat ze iets leverde op naam van ex op een adres waar hij niet langer woonde/ingeschreven stond en/of huurder/eigenaar van was. En aangezien we nog midden in een lopend contract zaten kon ik ook niet via een andere provider een nieuw abonnement afsluiten. Lang verhaal kort ik zat vast maar provider wilde niet meewerken. Uiteindelijk was er er 1 medewerker die mij off the record de tip had om een mannelijk persoon te laten bellen als zijnde mijn ex en dan kon waarschijnlijk wel alles geregeld worden. En inderdaad mijn neef gevraagd of te bellen als zijnde mijn ex en toen was het alsnog binnen no time geregeld. Met andere woorden: met eerlijkheid was er niets mogelijk en met een beetje fraude lukte het allemaal wel.

35 likes

Je kan dit telefonisch laten wijzigen!

4 likes

Jezus wat ziek. Als het je ex was geweest met andersom dit probleem hadden ze t wss zo aangepast

2 likes

Wat? Wehkamp? Want ook telefonisch krijgen ze het niet voor elkaar. Ze zeggen wel dat ze het zullen aanpassen maar zodra ik wat bestel ontvang staat het pakket op McApple Achternaam ex.

1 like

Ja het was echt belachelijk. Je wilt niet weten hoe vaak ik aan de telefoon heb gehangen en langs ben gegaan ik werd helemaal knettergek van. En het nadeel met dit soort bedrijven is ook dat je elke keer een ander persoon aan de lijn krijgt en je dus weer je hele verhaal kan doen.

1 like

Ik wil een ‘dure’ fotolijst aanschaffen.
Het formaat van het frame is dan toch het ‘glazen’ deel, dus exclusief de randen?

O dat is gek?! Ik heb het pas nog laten veranderen …

Misschien dat er recent wat veranderd is waarom het nu wel kan dat zou goed kunnen. Ik heb mij er ondertussen bij neergelegd en besloten er geen energie meer aan te besteden, ik bestel zo weinig bij Wehkamp dus die keren dat ik het zie kom ik wel overheen.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Instagram

Ja! De randen tellen niet mee.

3 likes

Welke provider was dat? Zin om die een boze mail te sturen / ze te cancelen

2 likes

In bussen/treinen heb je zo’n omroep van draag je mondkapje op de juiste wijze blablabla. Gaat dat automatisch eens in de zoveel tijd of drukt de chauffeur soms op een knopje?

1 like

Ik heb zondag kip gekocht met houdbaarheidsdatum 24/2. Hij ligt in de coolselectzone van mijn koelkast (0 graden). Kan ik hem nu alsnog invriezen of kan dat niet meer?

Hij komt daar uit de koeling ja! En dat dacht ik zelf dus ook maar ging weer twijfelen.
Ik ga hem in de vriezer doen.

1 like

Lijkt me automatisch te gaan, net als het omroepen van de haltes oid.

3 likes

Ik was vandaag niet heel fit en ging in een flink tempo een stuk wandelen, maar toen ik thuis kwam had ik een heel vreemd gevoel bij het inademen, alsof zuurstof oid een andere geur had. En het kwam alleen als ik inademde. Herkent iemand dit?

1 like

Huh ook @nello ik doe dit best vaak. Is dat slecht dan?

Nee 4 x negatief getest