Durf te vragen #5

Laatst was hier iemand die vroeg om meer betrouwbare achtergrond informatie over het conflict tussen Rusland en Oekraïne.

Dit is een blog over Rusland van een Nederlandse groep van onderzoekers, experts en journalisten. Werkt ook samen met Leiden. Vond het wel nuttig om te volgen nu.

https://www.raamoprusland.nl/

10 likes

Dat zal het dan wel zijn misschien, in ieder geval niks ernstigs

6 likes

Alsof je bloed proeft? Dat is niet raar na inspannnen in de kou

Was jij dat niet @Twijfelaar? Bedankt voor het delen van de link @anon43983847

4 likes

Niet echt die metalen smaak maar een soort chemische geur… weet niet hoe bloed ruikt :sweat_smile:

3 likes

Ik had er meer over gelezen inderdaad en wilde erover praten. Met de recente ontwikkelingen blijf ik maar moeilijk bij. :weary:

2 likes

Je hebt een filmpje met een jong meisje op een bank wat lief moet zijn tegen haar hond, maar wordt daar helemaal boos van. Inclusief oogrollen enzo. Weet iemand welke ik bedoel? Ik kan hem niet vinden!

3 likes

Weet iemand een merk voor fijne oordopjes (om mee te slapen)? Ik heb alleen hele kleine oren en ik vind in-ear achtige dopjes heel naar. Is daar ook een oplossing voor of moet ik dan richting op maat oordopjes? Ik mis de vroegere apple oordopjes (qua pasvorm)

Ik heb die roze wax dingen van oropax! Heb ook kleine oren en ook nog een daith piercing maar ik breek ze dan door de helft en dat werkt goed!

1 like

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat de chauffeur dat doet als er (veel) mensen geen mondkapje dragen. Als reminder zeg maar. In de metro hoor ik ook altijd de melding ‘je fiets meenemen mag alleen buiten de spits’ als er iemand met een fiets de metro binnenkomt tijdens de spits.

2 likes

Waar kan ik een klein kastje/doos/oid met een (cijfer)slot online kopen voor niet teveel geld? Ik ben het zo beu dat m’n vriend mijn snacks opeet dat ik ze vanaf nu achter slot en grendel wil steken :rage:

Ja, dit is serieus.

38 likes

Hoe groot moet ie zijn? Wil je de snacks of je vriend erin steken?

30 likes

Jullie reageren allemaal maar met lachende smileys maar ik ben super serieus :sob: :sob:

Niets maakt me zo kwaad als iemand die aan m’n eten zit! Ik ga me straks echt moeten inhouden om geen ruzie met hem te maken als hij terug thuis is :rage:

5 likes

Waarom inhouden. En waarom mag hij thuis komen

12 likes

Deze kan misschien ook wel voor snacks.

9 likes

Is je vriend volwassen? Ik zou ook geïrriteerd zijn hoor, maar mag hopen dat hij ook wel gewoon iets kan laten omdat je het hem vraagt, zonder dat er een slot voor nodig is.

Ik heb het er al meermaals met hem over gehad en meestal lacht hij er maar wat mee of doet er wat schattig over of verdraait het dat ik ‘zo raar doe om zoiets stom’. En dan gaat hij misschien even zijn best doen maar na een week is ie het weer vergeten. Frustrerend. Dus nu even met de grove middelen proberen.

1 like

In dat geval zou ik er zeker voor opteren je vriend achter slot en grendel te doen en zelf lekker met je snacks in de woonkamer te gaan zitten. Heel flauw van hem

11 likes

Als je zoekt op ‘snack kluis’ vind je wel wat je zoekt denk ik.

1 like

Ja, vreselijk toch. Ik ga er hier maar niet verder op ingaan wegens off topic maar misschien ga ik later wel eens in het leed dat je relatie heet topic klagen.

Edit: maar ik ben al blij dat jullie me gelijk geven want hij doet alsof ik raar ben hiervoor.

2 likes