Nouu, ik ben nog niet zo ervaren dit is (pas) m’n tweede week. Als het 's ochtends regent dan pak ik liever het OV. Als het 's ochtends droog is en 's middags pas gaat gieten pak ik de fiets en laat ik me op de terug weg zeik nat regenen met een simpele winterjas
Ik vind nat worden op de terug weg niet zo erg, daarna is het heerlijk om je droog in een warm huispak te hijssen.
Ik kleed me ook niet overdreven dik aan als het droog is, ik krijg het namelijk best warm van het fietsen.
Mocht het 's ochtends nog een beetje freezing zijn zou ik ook nog wel handschoenen meenemen, of je handen in je mouw van je jas stoppen. Oh en goed opletten wat je accu aankan en of je e.v.t. op je werk moet laden en als je je fiets niet afgeschermd kan stallen zou ik toch ook wel je accu mee naar binnen nemen.
Ik doe verder eigenlijk niks speciaals. Oortjes in ik ga altijd helemaal op in gedachte en merk niet dat ik fiets, eerste paar dagen de navigatie aan. Neem wel een rugzak mee i.p.v. handtas. Misschien een flesje drinken mee zodat je eventueel onderweg nog wat kan drinken. Heb een smartwatch die automatisch een activiteit start, vind ik persoonlijk zelf wel fijn. Je kunt ook echt goed m’n hartslag pieken zien. Heen fiets, de trappen tijdens de pauzes i.p.v. de lift en terug fiets
Ik weet alleen niet of je iets aan deze ‘tips’ hebt