Gevaarlijk op welke manier? Biowapens? Kernwapens? Schietende rebellen op straat? Voedselschaarste?
Ja iets in de richting van een dreigende bomaanslag in die stad bijvoorbeeld.
En medewerkers dan ook? Dan moet je wellicht de laatste dag van je leven daar spenderen ipv thuis?
Ik vermoed dat er bij zoiets een evacuatie zal komen, en dan zullen die gevangen ook geëvacueerd worden. Als het advies is om thuis te blijven, dan zitten ze daar goed.
Ik denk dat er bij langere voorbereidingstijd misschien gevraagd wordt om vrijwilligers om te komen werken, er zijn altijd mensen die niet per se thuis bij familie willen/kunnen/hoeven zijn, en als het over 10 minuten gaat gebeuren dan is het personeel dat er op dat moment is de sjaak denk ik.
Interessante vraag, was er ook wel benieuwd naar en hier wordt ook nu al voor gewaarschuwd in Oekraïne zag ik. Toen in 2014 de Russen Donetsk binnenvielen is het personeel van de gevangenis daar blijkbaar gevlucht en zijn de gevangenen zonder hulp of instructie achtergelaten, ook degenen die medische hulp nodig hadden bijv.
Die zijn uiteindelijk gevlucht toen de bombardementen daadwerkelijk begonnen; een deel daarvan in handen van de bezetter gevallen en aan het werk gezet voor het Russische leger, een deel dood gegaan in de mijnenvelden en de ‘gelukkigen’ in handen van de Oekraiense overheid beland en in een andere gevangenis geplaatst.
Maar goed geen idee of dit soort scenario’s in Nederland wel opgenomen zijn in evacuatieplannen, en dan ook daadwerkelijk uitvoerbaar zullen zijn in een oorlogssituatie.
Ik heb misschien een beetje een gekke vraag maar weet iemand het volgende: als je verkouden bent wordt je afgeraden om zuivel te drinken/eten maar hoe zit dat met bijvoorbeeld havermelk of kokosyoghurt. Hebben plantaardige zuivelproducten hetzelfde effect als ‘gewone’ zuivel??
Volgens mij is dat überhaupt een hardnekkige fabel waar geen wetenschappelijk bewijs voor is
Ik weet van mezelf wel dat ik absoluut geen zuivel moet eten/drinken wanneer ik verkouden ben want daar word ik echt een stuk beroerder van. Maar momenteel heb ik Corona en ik snak echt naar een latte en wat yoghurt maar dat kan ik dus niet eten vanwege de ‘effecten’ die dit dan heeft. Vandaar mijn vraag over alternatieven die ik ook gewoon in huis heb.
Zuivel is toch slecht op dat moment omdat je dan meer last van slijm kunt krijgen? Of dat had ik iig, maar misschien was dat de fabel
Verder geloof ik bij ziek zijn in de wijsheid van het lichaam. Meestal kan ik waar ik trek in heb ook goed hebben.
Denk dat je daar dan net zo min algemene uitspraken over kan doen als over zuivel. Kan natuurlijk best dat jij je daar niet lekker door voelt maar er zijn geen bewezen eigenschappen ofzo van zuivel die dat veroorzaken. Dus voor plantaardige alternatieven dan ook niet. Kwestie van proberen denk ik. Beterschap iig!
@Hippe_kikker ja dat is de fabel idd
Is dat echt een fabel? Als kind mocht ik geen zuivel van de longarts vanwege mijn zware astmatische bronchitis en de aanmaak van slijm door de zuivel.
Is wel vaak over gesproken en ook onderzocht maar geen bewijs voor gevonden.
Zoo… dat vind ik echt een gek idee, maar er lijkt me ook geen enkele geschikte oplossing.
mensen ervaringen met zalando lounge? Want waarom bestaat dat? Waarom staat het niet gewoon op de sale afdeling van zalando zelf? is dit meer met fabrieksfouten of?
Het is de outlet van zalando. Er komen op vaste momenten verkopen online van verschillende merken aan lagere prijzen. Is volledig betrouwbaar, koop daar kleren, schoenen, keukenartikelen,…
Volgens mij zijn het geen dingen met foutjes, maar gewoon oude collectie en resten die ze lastig verkocht krijgen. Soms als ik erop kijk staan er sneakers die alleen nog in maat 48 en 52 ofzo beschikbaar zijn. Dat zijn natuurlijk geen gangbare maten, dus dat kan wat langer overblijven. En laatst zag ik ook meerdere kledingstukken van de collectie zomer 21. Die zijn dan eind zomer 21 al in de sale geweest en daarna nog steeds niet verkocht blijkbaar, dus dan gaat t naar de lounge
Ik koop daar best vaak en zo oud zijn die collecties niet. Had afgelopen winter een jas voor m’n zoontje gekocht in de winkel (nieuwe collectie) en paar weken laten stond het voor 50% op zalando lounge. Zelfde met Vila en Vero moda. Koop ook keukenartikelen, recent weer een set met lepels van Joseph en Joseph.
Ik bestel er regelmatig. Enige nadelen: verzendkosten (soms niet, zoals vandaag!), je moet meteen betalen, je moet zelf je retourlabel printen, vind het zoeken daar ook lastig. Bijv je kunt niet zoeken “zwarte jurk” maar moet dan alle collecties/winkeltjes af.
Heb wel mijn maten toegevoegd, dan klik ik dat bovenin aan en hoef ik niet elke keer weer op mijn maat te filteren.
Voordelen: Goede acties, hele fijne klantenservice, ruim de tijd om te retourneren, als je niet kunt printen sturen zij na een belletje een retourlabel op.