Durf te vragen #5

Bedankt. Ja das dus het stomme, ik druk hem superhard aan maar hij gaat er steeds weer af. Naja geeft niet… die brede kop past ook gelijk op de groene tuit en dat zwarte ding maakt het niet eens veel langer ofzo dus eigenlijk is hij overbodig.

Oh da’s inderdaad wel stom. Gelukkig kun je hem zonder ook nog gebruiken.

1 like

Pff dit had ik in het DeLaMar theater, toen zat ik aan de rand van het balkon. Duurde een tijd voordat ik een beetje ontspannen zat :sweat_smile:

1 like

Wow dit is handig! Ik ga eens kijken of ze zo’n breedsproeier ook los verkopen.

1 like

Ja, dat topic staat inderdaad in een afgesloten deel van het forum. Je kunt daar toegang toe vragen als je minstens 50 postst hebt en minstens 30 dagen post. Zie dit topic voor meer info: Updates en mededelingen

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Werk (algemeen topic)

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #2

Wat is een goede Engelse vertaling voor het werkwoord “klussen”? In de zin van planken ophangen, meubels repareren, verven dat soort kleine dingetjes. Niet als professional maar als je het over jezelf hebt. “Ik heb weinig ervaring met klussen” bijvoorbeeld. Vind het moeilijk om iets te vinden wat de nuance helemaal overbrengt. “DIY” dekt niet helemaal de lading want dan denk ik ook aan knutselen enzo.

Ik denk dat je dan het best één van deze zinsconstructies kunt gebruiken

1 like

Ik heb gisteren diepvries vis gekocht en ik vond het al best wel meuren naar vis.
Nu heb ik het eruit gehaald en ik en het is echt een enorme vislucht.
Is dit normaal of hoort bevroren vis niet zo naar vis te ruiken.
Misschien mega domme vraag maar ik eet nooit vis.

Volgens mij is het zo dat als vis echt heel erg naar vis ruikt, het geen verse vis is.

2 likes

Ja en het is nu dus nog bevroren…

Ik krijg af en toe een mail van insta die zegt:

We vinden het vervelend dat je problemen hebt met het aanmelden bij Instagram. We kunnen je helpen om weer toegang te krijgen tot je account.

Ik heb dit niet zelf gedaan. Probeert iemand in m’n account te geraken ofzo? :neutral_face:

1 like

Ja. Heb je twee staps verificatie aanstaan?

Ik heb het net aangezet

Het is vis, natuurlijk ruikt het naar vis
Het kan wel zijn dat het minder vers is maar het komt ook uit de diepvries zeg je zelf, dus dan is het idd niet vers

2 likes

Ja ik raakte hem aan en ik moest gewoon meerdere keren mijn handen wassen omdat het zo stonk.
Ik heb het dus ook weggegooid en nieuwe gehaald bij de supermarkt.
En deze ruikt heel lichtjes naar vis maar niet zo’n mega vieze stinklucht zoals die andere. Vermoed dus ook dat deze een tijdje op de kar heeft gelegen en is ontdooid voordat hij weer in het vriesvak is gelegd.

2 likes

Maar dat is niet waar. In de betekenis van het woord is het niet vers, maar diepgevroren vis moet vers ingevroren worden. En dan vermenigvuldigen de bacteriën niet en krijg je dus ook dat vieze geurtje niet.
Vis moet echt niet te veel naar vis ruiken, want dan is het niet meer vers. Bovendien wordt bijna alle vis, zoals zalm en tonijn, eerst ingevroren voor het ontdooid weer in de schappen ligt.

9 likes

Oh ik heb het anders geleerd (heb op de visafdeling in de jumbo gewerkt dus weet er ook niet alles van hoor) maar wij leerden vers = geurloos, als het geur heeft is het niet (meer) vers
Maar misschien haal ik vers vers en diepvries vers gewoon door elkaar want ik vind dat twee verschillende dingen, ik eet tegenwoordig ook nooit meer diepvriesvis. Gruwel daar echt van

Funfact: zelfs verse vis is ingevroren geweest (vis wordt direct na het vangen op ijs gelegd omdat vissersboten vaak langere tijd op zee zijn). Maar snap het onderscheid hoor, diepvries is gewoon minder lekker

Edit @Nefertiti zegt al hetzelfde haha

3 likes