Durf te vragen #5

Ik wil in m’n zomer vakantie een maandje proef periode doen voor Nextstory of Storytel. Iemand ervaring met beide of een van de twee?

Ik heb een tijdje Storytel gehad toen ik nog 90min in de auto zat elke dag, vond het echt heel relaxt! Heb het daarna nog even aangehouden, maar toen fietste ik korte afstanden van 10min en dat vond ik dan net te kort om er lekker in te komen, luisterde er thuis eigenlijk nooit naar. Sommige mensen zetten een boek op(aan?) en gaan ondertussen schoonmaken of studeren ofzo, maar dat kon ik niet en eindigde dan op de bank luisterend naar mijn boek haha.

1 like

In Burundi is het wel altijd rond de 20-22 graden, maar daar zijn enkel de winters droog, in de zomer regent het wel veel.

3 likes

Heeft iemand toevallig een abonnement op de vpro gids?

Ik pm je!

1 like

Volgende week zijn mijn vriend en ik zoveel jaar samen. 30 augustus is hij jarig. Heb vandaag een cadeau voor hem gekocht omdat het nu in de aanbieding was. Zal ik dat komende week al geven of wachten tot zijn verjaardag? Ik kan het dan wel niet meer retourneren.

Die vraag kun je toch ook gewoon aan hem stellen?

Ik heb Storytel en heb het vaak aan in de auto. Als er een praatprogramma is of geen leuke muziek op de radio, dan zet ik Storytel aan en vind dat echt heerlijk!! Veel keuze en fijne voorlees stemmen :slightly_smiling_face:

1 like

Nou nee want ik wil hem niet laten weten dat ik een cadeau gekocht heb voor hem.

Ik heb Storytel. Ik vind de app prettig werken en er staan veel leuke boeken op. Meer boeken en ook nieuwere dan ik dat kan luisteren via mijn bibliotheekabonnement. Je zou ook beiden kunnen nemen of gewoon 1 testen en als het niet bevalt de ander proberen

Storytel gebruik ik de laatste tijd om te kunnen slapen. Er zit ook een sleeptimer in Storytel en als je die aanzet, stopt je boek automatisch als de tijd verstreken is. Daarna kan je dan kiezen om verder te luisteren, of terug te gaan naar het punt waarop je timer begon. Dat scheelt zoeken als je halverwege in slaap bent gevallen.

1 like

Ja nu al geven als je niet zeker bent of hij het cadeau wil houden. Maar eerst aan hem de keuze laten. Dus alleen als hij niet wil kiezen haha

Ik zit er aan te denken om een “Vijf jaren plan” te gaan maken voor mijzelf, een beetje als houvast om ergens naar toe te werken. Zowel werk/privé.
Iemand daar ervaringen mee en of dat een beetje resultaten heeft geboekt? (ik ben nieuwsgierig)

Nee hoor, er gebeurt niet zoveel als je een maandje langer blijft rijden. Ik zou het onderhoud niet te lang uitstellen want dan heb je wel kans op meer slijtage maar een maandje zal niet zoveel verschil maken. Helemaal gezien de lage KM stand zou ik mij hier niet te druk om maken.

1 like

Ik maak ieder half jaar een 3 maanden, 1 jaar, 5 jaar en lifetime plan (zo staat het in mijn planner namelijk) mij geeft het wel hou vast.

Je mag altijd pb-en als je meer wilt weten

4 likes

Dat kan wel! Ik zou hooguit even je oliepeil checken, maar verder kan het niet zo veel kwaad volgens mij.

Bij mijn nieuwe scooter moest ik na 1000km en daarna pas bij 5000. Dus kan prima. Misschien zelf een keer olie checken/bijvullen/verversen

1 like

Haha ik snap niet dat je hier nu al overna denkt omdat 't nog zo ver weg is en kleine kans is :stuck_out_tongue: Moeten dan eerst 99 mensen het huis afwijzen voor jij 'm krijgt ofzo?

En die bedragen zeggen eigenlijk ook niets. als je 3000 pm verdient zou ik voor optie 2 gaan maar als je maar 1500 verdient dan zou ik voor optie 1 gaan dusja. 2 uur reizen per dag enkele reis vind ik wel echt te ver

2 likes

Ik zou voor optie 2 gaan. Wat heb je er uiteindelijk aan als je meer gespaard hebt maar daarvoor wel veel meer reistijd en een minder leuke baan hebt? Klinkt alsof je leven gewoon veel fijner en comfortabeler is en je meer voldoening hebt als je voor optie 2 gaat en dat lijkt me niet opwegen tegen ‘meer kunnen sparen’ als argument.
Als optie 2 je echt in de financiële problemen gaat brengen is het een ander verhaal denk ik.

3 likes

Ik vind het moeilijk om echt een goed advies te geven omdat ik de situatie ook best ingewikkeld vind en er denk ik ook allerlei kleine factoren meespelen die je nu misschien niet noemt. Maar hoe dan ook zou ik altijd comfort (dus een fijn sociaal leven in de buurt, een baan waar je blij van wordt, een zo prettig mogelijke woning en een zo kort mogelijke reistijd naar je werk) verkiezen boven geld, voor zover het nog realistisch is natuurlijk he want als dat betekent dat je financieel heel krap zit is dat ook niet comfortabel.

3 likes

Ik zoek een ‘gefeliciteerd’ kaart/plaatje voor een bruiloft maar dan zo lelijk mogelijk.
Een beetje in deze stijl:
8 Keer het beste van 'Fotoshoot in Turkije met sgatje' (we missen jullie!)  | Upcoming
Denk aan de glitterplaatjes die je schoonmoeder vroeger op hyves zette om haar buurvrouw een mooie zondag te wensen. Dat dus. Waar vind ik dat? Of welke zoektermen moet ik daarvoor gebruiken? Wat ik tot nu toe heb gevonden is gewoon niet lelijk genoeg.

13 likes