Durf te vragen #5

Hele gekke vraag; Weet iemand of je ergens een lekkere coupe spaghetti ijs kunt bestellen op de route Limburg → Noord-Holland?

2 likes

Hoe kun je het leer van rolschaatsen soepeler krijgen?

1 like

Ik vind de ‘hi ha ho’ berichten over ‘lelijke plaatjes’ eigenlijk best irritant en een goed voorbeeld van klassisme. Wat sowieso iets is waar dit forum last van heeft.

3 likes

Zo had ik er nog niet over nagedacht. Goed punt.

2 likes

Wow ik kende dit niet en heb dit echt even met googlen voordat ik wist wat het was. Ik had hier een heel ander beeld bij voordat ik een daadwerkelijke foto zag…
Ik weet niet hoever Noord Holland je ingaat maar in Heiloo zit een hele goede ijssalon Di Florentia.

1 like

Mocht je langs Amersfoort komen; San Marco aan de Langestraat heeft episch ijs. Spaghetti-ijs hadden ze daar ook de laatste keer dat ik er was.

@anon50301661 Spaghetti-ijs heeft een wat andere structuur vind ik. Het is zachter, richting softijs. En het wordt geserveerd als spaghetti met meestal rode vruchtensaus etc en dat ziet er best mooi uit.
Ik ben er zelf een keer flink ziek van geworden (in Duitsland) en mijn PDS trekt heel zacht ijs zoals softijs en McFlurry’s niet goed, dus ik neem het niet meer.

1 like

De structuur is heel chill. Edit: oh was al gezegd

In die hoek weet ik zo niks helaas, volgens mij hebben ijssalons bij de grens het iets vaker, omdat Duitsers er veel naar vragen @chasingrainbows

2 likes

Haha ik dacht ook dat de smaak spaghetti zou zijn en dacht al :nauseated_face:

7 likes

Van nieuwe rolschaatsen bedoel je? Ik denk dat het niet veel anders is dan gewone leren schoenen. Zelf doe ik de eerste paar keren dikkere sokken aan dan anders. Ik draag nieuwe rolschaatsen dan ook in huis en rol tijdens tv kijken heen een weer om snacks te halen enzo. De schacht beweeg ik met m’n handen een paar keer heen en weer on het iets soepeler te maken, maar te soepel wil ik die niet ivm goede ondersteuning van mijn enkels.
Je leest ook weleens tips om natte sokken te dragen in leer, maar heb dat zelf nooit gedaan en geen idee of dat oke is voor rolschaatsen. Als het om oudere rolschaatsen gaat zou je het leer kunnen invetten

Als je dit voor jezelf vraagt trouwens: kom ook naar het rolschaatstopic. Is leuk!

Dat dacht ik ook :rofl: Maar iemand die ik ken is er gek op en de ijszaken hier hebben het niet meer. Ik heb het zelf ook nooit gegeten en ben erg benieuwd naar de structuur.
Bedankt voor de tips iedereen!!

Weet niet of je er in de buurt komt maar bij Gelato di casa in Montfort verkopen ze spaghetti ijs

1 like

Dat heb je al!

1 like

Je hebt helemaal gelijk, het is inderdaad niet oke. Stom dat ik me dit nooit eerder gerealiseerd heb, het leek een onschuldig grapje maar dat is het niet. Het is inderdaad met een soort verhevenheid naar andere mensen kijken, niet met die intentie maar dat is wel wat er gebeurt. Goed dat je het uitlegt.

2 likes

Kan iemand oortjes (zeggen jullie dat ook in NL? Earphones dus) om comfortabel mee te slapen aanraden? Zijn die haarbandachtige dingen met ingebouwde oortjes aan te raden?

@Sedana ga los! :rofl:

1 like

Ik heb misschien een domme vraag haha ik heb een Passagier lokalisatie formulier ingevuld omdat ik een paar dagen naar België ga (auto). Onder Paspoort- of ID-kaartnummer heb ik mijn bsn nummer ingevuld, maar besef nu pas dat ze waarschijnlijk bedoelen je: paspoort document nummer.
Als Belg moet je daar je Belgisch Rijksregisternummer of KSZ-nummer invullen, vandaar mijn verwarring.
Er staat geen info over klantenservice iets bij. Zou ik het nu maar opnieuw invullen? Heb dus al een qr code in mijn mail. Maar straks sta ik 2 x geregistreerd. :sweat_smile:

Iemand enig idee of het lukt om een stadsfiets in een Ford KA te krijgen? Misschien met het voorwiel eruit (is dat lastig?)?

Ja joh, in een Ford ka past een halve inboedel haha. Mensen lachten mij altijd uit als ik weer eens iets in die auto propte, “die kast van 200x200cm gaat echt niet passen hoor!!” Moet jij eens opletten vriendin. :sunglasses: Met een fiets hangt het voorwiel er wel uit, maar met mijn vaders Audi stationcar weet ik veel wat het was, was dat ook altijd zo.

4 likes

Rijksregisternummer en ID-kaartnummer zijn voor ons ook niet hetzelfde. Maar ik zou het zo laten, je hebt een qr-code :smiley:

1 like

Die is verwijderd:

Drugstopic, dronken-topic en drugs/alcoholgerelateerde posts

Als forumbeheer vinden we het niet wenselijk als van drugs- en alcoholgerelateerde posts een stimulerende werking uitgaat op het gebruik hiervan.
Omdat de grenzen te vaag zijn om in zijn algemeenheid te bepalen wat we verantwoord vinden, hebben we besloten deze topics helemaal te verwijderen.
NB: het is uiteraard niet de bedoeling om deze discussies elders op het forum voort te zetten. Drugs- en alcoholgerelateerde posts die wij als beheerders als onverantwoord beschouwen, zullen worden verwijderd.

1 like