Durf te vragen #5

Dit zou ik niet doen!
Ik kan me niet voorstellen dat hier iets legitiems achter zit, en het lijkt me eerder een manier om je op te lichten. Ik hoorde laatst nog iets over een nummer dat je dan terugbelt en dat het 15 euro per minuut blijkt te kosten wat dus gewoon op je rekening komt te staan (ja hele fact based waarschuwing dit :sweat_smile: maar er zijn veel oplichters actief)
Ik zou de nummers gewoon blokkeren eigenlijk, en niet opnemen.

edit: het lijkt me zoiets Wangiri-fraude - Opgelicht?! - AVROTROS programma over oplichting en fraude en bedrog

1 like

Hoe werkt deze?

Waarom zijn de voetgangers voor de auto wel rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg en voor de bromfiets niet?

Door de afbuigende voorrangsweg? Maar dan zie ik het nog niet, de voetgangers gaan nog steeds rechtdoor voor de bromfiets en voor de auto zitten ze niet eens op dezelfde weg.

Vroeger leerde ik dat je ze voorrang moest geven als je ze in de nek of bek keek. Een vriend doet morgen examen.

Ik denk omdat de auto haaientanden heeft en voor de bromfietser de weg in een bocht rechtdoor gaat, dus die gaat ook rechtdoor en omdat de voetganger geen zebrapad ofzo heeft, heeft die geen voorrang. En de bromfietser heeft dat driehoekige voorrangsbord.

De voetgangers hebben dus nog wel voorrang op de auto, weet je hoe dat zit?

De auto heeft haaientanden en dan gaat rechtdoor voor. Maar vind dit zo’n kul voorbeeld want in het echt zou je als voetganger stoppen want je staat op de stoep zonder zebrapad?

4 likes

Ik heb soms het probleem dat ik AL mijn 15 wekkers afzet in mijn slaap. Dus ik probeer een oplossing te vinden. Ik heb mijn gsm al uit handbereik proberen leggen maar dan neem ik hem in halfslaap en zet hem toch uit. Hebben jullie nog ideetjes? Ik dacht al aan een extra analoge wekker. Of misschien een app oid dat me laat een puzzel oplossen ofzo alvorens het alarm uit kan. Bestaat dat en zoja, hebben jullie een aanrader? Nog tips?

Rechtdoor op dezelfde awg gaat voor

1 like

Ken je de kamer sprays van Dille & Kamille? Ik heb katoen en vrijg/roos. Zoooo chill. Ook de kaarsen.

1 like

De bromfiets heeft een bord die aangeeft dat hij voorrang heeft en borden gaan voor verkeersregels. Vervolgens hebben zowel de voetganger als de auto geen bord/zebrapad die je mee moet nemen in de afweging (haaientanden gelden enkel voor bestuurders), dus dan pas je de gewone verkeersregels toe met rechtdoor over dezelfde weg gaat voor. Dus dan gaat de voetganger voor de auto.

2 likes

Deze voetganger stopt nergens voor.

1 like

Je hebt dit wat wegrolt:
image

Of dit wat wegvliegt:
image

Of deze die wegschiet:
image

Of deze met een simpele puzzel:
image

Die rollende heb ik voor m’n broertje gekocht, die eindigde na 1 dag in de vijver, maar hij was er dus wel (zeer chagrijnig) wakker van geworden.

25 likes

Ik zie ook echt alleen maar dingen waar je teeeeering chagrijnig wakker van wordt, word al boos als ik er aan denk dat ik half slapend zo’n puzzel op moet lossen of achter een rijdende wekker aan moet rennen die waarschijnlijk onder je bed rijdt en dan precies midden onder je bed stil gaat staan waar jij dan natuurlijk nĂ©t niet bij komt. En dat ding maar herrie maken. :triumph:

Heb je al een Philips wekker geprobeerd, die steeds meer licht geeft tot het tijd is om op te staan? Misschien werkt dat wel omdat je dan al went aan wakker worden en niet ineens wakker schrikt van je wekker geluid. Want denk dat je dan moe bent nog, dat ding uitdrukt en dan weer omdraait.

3 likes

In de Alarmy app kun je een opdracht instellen die je moet doen voordat je je wekker kunt uitzetten. Bijvoorbeeld een rekensom en volgensmij ook de optie dat je een foto moet maken van een bepaald voorwerp (koffiezetapparaat, douche oid) voordat hij uit gaat.

Of anders kun je ook je telefoon aan de andere kant van de kamer leggen zodat je je bed wel uit moet om je wekker uit te zetten.

1 like

Bedankt allemaal! Vond het echt een lastig scenario

Ik moet straks naar een opening van een tentoonstelling (via werk - ons bedrijf sponsort het).
Op de uitnodiging staat: 20u-22u.
De tentoonstelling is voor het publiek maar open vanaf morgen.

Wil dat zeggen dat ik er stipt om 20u moet zijn (want: misschien speech en receptie en zo) of dat ik bv. ook om 20u30 of 21u kan komen?

Ja nog een collega, maar ik ben vrij deze week en als ik hem stuur of bel, gaat hij ook een heel verhaal vertellen over het werk en daar heb ik nu even geen zin in :'D

Het komt wat lastig voor me uit om stipt om 20u te gaan, maar het lijkt me wel beter. Ik ga het zo proberen te regelen en dan om 21u weggaan


1 like

Ik heb een geitenleren tas gekregen, maar hij stinkt echt enorm. Ik heb al leercreme erop gedaan en hem omgewikkeld met kranten, maar hij stinkt nog steeds. Heeft iemand een goede tip? (Het is dus zo erg dat als ik hem aanraak mijn handen er ook naar stinken)

Je kunt het zo zien. Het is een afbuigende voorrangsweg. De bromfiets slaat dus niet af naar links maar blijft op de weg rijden.
Daardoor kun je de voetgangers als “normaal overstekend” beschouwen en hoef je ze geen voorrang te verlenen.

2 likes

De wekker-app die ik gebruik (sleep as Android) heeft hier veel mogelijkheden voor. Bijvoorbeeld dat je een som moet oplossen, de telefoon moet schudden, maar ook dat je een QR-code krijgt die je kunt printen en bv in je badkamer kan hangen, waarna je wekker pas uitgaat als je de code hebt gescand. Misschien is dat iets?

1 like