Durf te vragen #5

Waarom moeten knuffels schoon maar kan een vieze oude onderbroek wel?

3 likes

Omdat ik hoop dat ze van knuffels geen vulling maken #stopkillingthefluffies

3 likes

Maar het mag dus wel!! Er staat niet in (ook zwemkleding en ondergoed (schoon)). En bij knuffels wel. Of gaan ze ervanuit dat mensen het vanzelfsprekend vinden dat je geen oud vies ondergoed erin gooit.

Even een random tip maar bij de dierenambulance of het asiel zijn ze enorm blij met jouw oude handdoeken, beddengoed etc.
Dus als je er vanaf wil kun je het beter daarheen brengen.

7 likes

Iemand pakt het beet en sorteert je onderbroeken naar de juiste afdeling (nog draagbaar of bruikbaar voor bijvoorbeeld stoelvulling). Waarom vind je het belangrijk wat ermee gebeurt? Het is niet te herleiden dat het jouw onderbroek was en er gebeurt sowieso iets goeds mee. Als je het bij het restafval gooit, wordt het vernietigd en daar heeft niemand iets aan. Het milieu zeker nietā€¦

@Nysmn Onderbroeken moeten er ook schoon in, dat staat op de website (alle kleding moet schoon zijn). Ze hebben het alleen in dit lijstje niet erbij gezet.

@Popsicle Klopt, goeie! Ik heb daar laatst nog een stapel oude handdoeken gebracht.

3 likes

Het is gewoon zo intiem, zijn ook deels verbleekt bijv en echt afgedragen. Het is het enige item waar ik over twijfel, niet alleen voor mijn eigen gevoel (ook al is het niet herleidbaar) maar ook of de sorteerder het wel prettig vindt om andermans ondergoed uit te zoeken. Met al mijn andere kleding etc heb ik geen probleem, maar over deze items twijfel ik.

Ik vrees na wat programmaā€™s hierover dat ze veeeel viezere dingen tegenkomen dan een gewassen onderbroek. En bovendien gaan er weet ik hoeveel items door hun handen, denk niet dat iemand er uitgebreid bij stilstaat wat de staat van de onderbroek is.

1 like

Als je het niet prettig vindt, maar de vuilnisbak vanwege duurzaamheid zonde vindt, zou je het ook nog zelf kunnen recyclen/hergebruiken. Mijn moeder verknipt de stof (wel alleen katoen) en gebruikt het dan als schoenpoetsdoeken bijvoorbeeld. Zullen sommigen wel vreemd vinden overigens, maar ik kan haar repurpose-skills eigenlijk steeds meer waarderen. Je zou het ook ā€˜verkniptā€™ als vodden/lappen in de textielbak kunnen doen.

1 like

Hahaha dat zei mijn moeder nog toen ik weer terug thuis ging wonen ā€œvan die rare strings kun je geen poetsdoeken makenā€ ik dacht nog que??

Je kunt ook het verbleekte deel eruit knippen en dat stukje weggooien en de rest recyclen. Dat is toch vaak een dubbel stukje stof in het kruis. @Rosie

6 likes

Ik snap wat je zegt. Anderzijds zullen de meeste mensen er verbleekte en afgedragen onderbroeken in doen, weinig mensen zullen er een mooi splinternieuw setje in gooien. Ook is de sorteerder wel gekkere dingen gewend dan een schone oude onderbroek. Vergelijk het met een vuilnisman, die moet af en toe ook smerige containers legen of vuilniszakken die ratten geopend hebben weggooien. Daardoor gaan we maandverband, vieze luiers of andere dingen niet ineens in de natuur lozen om de vuilnisman minder ā€˜viezigheidā€™ te bezorgen. Dat hoort bij het werk en daar kijken die mensen echt niet van op.

1 like

Ik ga Simple & Sweets van Ottolenghi kopen voor mn ma haar verjaardag maar in het Engels zijn de boeken 10 euro per stuk goedkoper via Bol zie ik? Iemand die ze in het Engels heeft en kan vertellen of het in het Engels ook prima te doen is? Haar Engels is gewoon supergoed dus moet vast lukken maar ik check t even.

Kun je in de inkijkversie zien of ze wel normale maten gebruiken? Soms willen die Engelse kookboeken ineens wel fluid ounces en weet ik het wat voor gekkigheid gebruiken in plaats van milliliter of gram, daar zou ik knettergek van worden.

3 likes

Goed punt! Zou ik ook irritant vinden. Kan alleen niet zo snel een engelse inkijkversie vinden; wel een nederlandse. Op zijn site zie ik dat hij gebruik maakt van tbsp en grams maar kan net zo goed anders zijn in het boek natuurlijk.

foto

Uit Simple :slight_smile:

1 like

Ahh superbedankt! Scheelt toch 20 euro in totaal, kan ik weer wat anders mee halen :smiley:

1 like

Weet iemand hier toevallig veel van prikplanten/beesten? Vorige week was ik op een rotsachtig strand in ItaliĆ«, en toen ik mijn handdoek van de grond wou pakken prikte er iets in mijn vinger. Het gaf een hele scherpe en diepe pijn die door mā€™n hele hand en arm trok. Ik schrok er zo van dat ik het direct van mā€™n hand af heb geslagen en daardoor heb ik niet goed gezien wat het nou was. Het had in ieder geval een donkere, redelijk harde stekel, en nadat ik het eraf had geslagen zat er nog een klein donker splintertje in mā€™n vinger dat we er met veel moeite uit hebben gekregen. Mijn vinger werd direct rood en dik en deed goed zeer. Na een uur of 2-3 was de pijn in mā€™n arm weggetrokken, maar mā€™n vinger bleef op de plek van de prik fiks opgezwollen, rood en pijnlijk. Inmiddels een week later is het wel wat minder, maar nog steeds best aanwezig. Ik voel me verder prima en het zal echt wel wegtrekken dus ik hoef geen medisch advies, maar ik ben vooral benieuwd wat voor ding/beest dit nou geweest is. Ik heb al zitten googlen maar kom er niet echt uit, heeft iemand enig idee wat dit geweest zou kunnen zijn?

1 like

Kan het een zee-egel zijn geweest?

2 likes

Ik ben daar ook eens door gestoken en dat was precies zoals @Dazed beschrijft, met die pijn en die zwarte splinter die achterbleef.

2 likes

@Rosie daar zat ik eerst ook aan te denken maar die dingen zijn volgens mij best groot dus ik denk dat ik dat wel gezien zou hebben? Want nadat ik het van me af had geslagen kon ik het ook niet meer vinden op de grond. Of laten die dingen ook losse stekels achter? Dan zou dat het wel eens geweest kunnen zijn ja!

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Interieurtopic #3