Durf te vragen #5

Ik woon in Houten en Arnhem is 1 uur en 17 minuten en Deventer is 1 uur en 19 minuten. M’n broer mocht kiezen dus het is Deventer geworden! Nu nog bedenken wel restaurant.

Dank jullie wel weer!

1 like

Ik heb een vraag: als je iemand in de nacht op straat tegen komt die overduidelijk in de war is, zonder papieren, onder invloed. En de politie helpt niet. Is er dan een nummer voor verwarde mensen? Of een andere hulpverlenende instanties?

De politie zou je hiermee moeten helpen normaal gesproken, maar anders heb je het meldpunt zorgwekkend gedrag met een telefoonnummer waar je naar kan bellen.

1 like

Ja dat verschilt per stad. Moet je even op googelen. Maar de kans dat zij je meteen kunnen helpen is niet heel groot

1 like

Het is gisteren gebeurt en uiteindelijk kwam de - niet behulpzame - politie. Ik wil gewoon weten wat ik de volgende keer kan doen. Dank voor jullie berichtjes!

5 likes

Goed dat je iets hebt gedaan hoor!

2 likes

Er is een landelijk meldpunt!

1 like

Van die meldpunten zijn volgens mij niet voor acuut in de nacht. Als je je echt zorgen maakt om zijn gezondheid zou je bij 112 nog kunnen vragen naar de ambulance. Maar volgens mij maakt de triagist die inschatting.

2 likes

@MevrWillem ik zou ook goed afwegen of de politie inderdaad de juiste instantie is. Ze zijn ten eerste over het algemeen niet goed getraind op omgaan met verwarde mensen en bij zwarte mensen zou ik nog terughoudender zijn met het bellen van de politie. Ambulance lijkt me inderdaad beter maar moet wel een plek hebben om iemand naartoe te brengen.

7 likes

De Dinner with Friends lijst, daarvan vind ik echt alles chill!

1 like

Ik heb dit net gebeld en een vriendelijke vrouw aan de lijn (die ook erg moest zoeken in systemen naar antwoorden), maar morgen kan ik een nummer bellen en een melding doen. De mevrouw heeft gisteren haar naam gezegd en ze vertelde ook iets over haar geschiedenis.

2 likes

Ja, het is niet de eerste keer dat de hulpverlening erg te wensen over laat. Werd er gisteren verdrietig en boos van.

2 likes

Kan je Strava gebruiken zonder internet? Dus dat hij wel de gegevens bij houdt maar pas weergeeft van zodra je terug online bent?

Waar laten jullie je oude onderbroeken? Ik twijfel over of ik ze in zo’n textielinzamelbak moet doen maar is dat iets wat men daar wel in wil hebben? Of gewoon huisvuil?

  • Textielcontainer
  • Vuilnisbak

0 stemmers

1 like

Tering proleet!!!1

1 like

Ja! Hij moet ff je GPS pakken in het begin geloof ik, maar (daarna) zou ie het gewoon moeten doen zonder internet

1 like

Nu zit ik weer vast in een kees wormhole

2 likes

Ik zie dat 96% voor de vuilnisbak kiest, maar het mag in de textielcontainer. Van de stoffen die niet voor iets anders bruibaar zijn, wordt bijvoorbeeld stoelvulling gemaakt. Lees hier meer: klik

En dit mag dus wel en niet in de textielbak:

Dit kan wel in de kledingbak

  • Kleding (ook zwemkleding en ondergoed)
  • Schoenen (per paar samengebonden)
  • Gordijnen, vitrage
  • Beddengoed: lakens, dekens, slopen, dekbedhoezen
  • Handdoeken, theedoeken, tafellakens, servetten, washandjes
  • Sokken en kousen
  • Accessoires: riemen, tassen, (strop)dassen, hoeden, petten,
  • handschoenen
  • Knuffels (schoon)
  • Poetsdoeken, vodden en lappen

Dit kan niet in de kledingbak

  • Vloerbedekking: matten, tapijt (hoort bij het grofvuil)
  • Matrassen, kussens en dekbedden (hoort bij het grofvuil)
  • Natte kleding, textiel en schoenen (eerst laten drogen)
  • Kleren met verf- of olievlekken (bij het restafval)
  • Vulling van kussens of speelgoed; breigaren (bij het restafval)
13 likes

Ja het mag erin, maar gaat iemand dan mijn oude versleten ondergoed bekijken zeg maar. Mijn vraag gaat meer over wat er gebeurt nadat ik het in de bak kieper (dat beïnvloedt mijn keuze)

1 like

Waarom moeten knuffels schoon maar kan een vieze oude onderbroek wel?

3 likes