Durf te vragen #5

Ik heb een simpele kleine maar erg tevreden over, kan geen minpunten vinden. Kobo klara hd. Ik neem hem wel vaak mee in een handtasje, heb er een gecko oid hoes bij. Superblij mee.

1 like

Ik heb de aura h2o, fijn formaat en hij is helemaal waterdicht dus ik lees hem ook gerust in het (zwem)bad!

1 like

Heeft iemand ervaring met rebuy.nl of een vergelijkbare site om een oude iPhone oid op te sturen waarbij je nog een geldbedrag retour krijgt?

Heb een iPhone Xr en de MP markt is kennelijk verzadigd want nul reacties haha. Vind het ook zonde om ‘m thuis te laten verstoffen maar vind het opsturen ofzo ook wel eng! Dus als iemand ervaring heeft met zo’n partij hoor ik het graag :grimacing:

Ik heb de Libra H2O, die is wel wat duurder (was verjaardagscadeautje vorig jaar), maar ik vind hem heel fijn met de knoppen. Had hiervoor ook al een Kobo (oud model), maar die was niet zo blij met de halve liter radler die in mijn tas open was gegaan :sweat_smile:

Ik heb ook een Kobo Clara en vind hem ideaal!
Als je in bad of aan het strand wilt lezen is een waterdichte misschien fijn.
Ik vind de maat heel fijn, hij past zelfs in hele kleine tasjes en ik sleep hem overal mee naartoe. Zo fijn om overal te kunnen lezen.
En het aanpasbare licht is ook heel prettig.

2 likes

Je kan heeeel goed zonder. Ik lees super veel en heb bij vlagen een Kobo abonnement. Nieuwe boeken staan er vaak nog niet op, of er staat net niet dat ene boek op dat je wil lezen. Ik had ook een e-book abo bij de bibliotheek en dat was op jaarbasis goedkoper en chiller dan Kobo. Sowieso zijn ebooks altijd iets goedkoper dan hardcopy, ook fijn.

1 like

Ik vroeg hier onlangs om een blender voor smoothies te maken (met vooral de mogelijkheid om ijs/bevroren fruit te blenden) en kreeg de nutribullet aangeraden, maar nu ik er nog even over heb nagedacht heb ik eigenlijk ook nood aan een nieuwe handmixer en misschien staafmixer. En in principe zou een iets grotere blender misschien ook nuttig zijn maar ik weet het niet zeker…

Dus is er iets dat al deze elementen omvat maar geen fortuin kost? Of zou het toch beter zijn om alles los te kopen?

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tefal-hb6598-quickchef-1565044.html?channable=0055176d6f64656c6e756d626572003135363530343421&rbtc=||||p||&gclid=CjwKCAjw1JeJBhB9EiwAV612y6PirlEe5C4P1VplwJk1SxXHdaX_me4Ee7FoxAu_zogxJD7PjisGpxoCbnwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ik heb zoiets. Ziet er net iets anders uit qua kleur maar zelfde inhoud en watt enz. Ben er erg tevreden mee. Je kunt met de staafmixer bevroren fruit crushen of hoe noem je dat, in de hoge beker bijv.

1 like

Hoe groot is jullie kledingkast en dat van je partner?

Ik heb een pax van 1 meter, een ladekast met 4 lades, een lade onder het bed en een curver box met kleding die ik dat seizoen niet draag.

1 like

Allebei 2 planken van 1.10, een kleine lade, en hebben 1 standaard pax element met daarin 2 hangrekken dat is ook ca 50/50 verdeeld. Ik heb nog een opbergdoos onder het bed met winterkleding en mijn vriend een doos met wintertruien en een grote sporttas met sportkleding.

Zou dus zeggen dat wij het 50/50 verdeeld hebben en allebei weinig ruimte.

1 like

Ik zou ze apart kopen, als er iets kapot gaat hoef je niet meteen alles opnieuw te kopen en denk dat er geen een apparaat is dat zowel een staafmixer, grote blender en klopper in een is. Philips heeft wel een staafmixer waar je ook een ballon klopper op kan zetten, maar weet niet of je dat bedoelde met handmixer.

Zag net ook deze, mocht je ook een grotere blender willen. Zou je evt ook soep in kunnen gieten, ipv met een staafmixer.

Ik hou echt van het kopen van keukenspullen dus moet me ook echt inhouden om deze niet te kopen haha.

@Ishq Wij hebben een Pax samengesteld. Ik heb ongeveer 2,5 meter en mijn partner heeft 3,5.

1 like

We hebben een gezamenlijke kledingkast (pax) maar mijn vriend gebruikt liever de vloer.

7 likes

Geen idee wat je budget is, maar ik heb een Magimix blender en ik ben echt gek op dat ding. Heeft mij destijds 150-175 euro gekost geloof ik.

1 like

Heeft iemand de perfecte tip om zweetgeur uit sneakers te krijgen? Iets wat beter klinkt als dit:

Baking soda werkt volgens mij wel heel goed!

3 likes

@Xiomara Ja baking soda. Mijn man had laatst stinkende werkschoenen en heeft de geur er helemaal uit gekregen.

Ah goed om te horen! Ik ga dit gelijk kopen. Had het met theezakjes geprobeerd maar dat werkte niet :’)

1 like

Het voordeligst is dan de baking soda in een oranje pak, want in een schoen heb je best veel nodig.
Ik stond echt versteld dat het zo goed werkte. De schoenen stonken zo, en dat is gewoon weg. :partying_face:

1 like

Misschien vind je het eng om zo direct te zeggen, maar toen ik bij Kinki werkte was het echt heel alledaags dat mensen aangaven geen zin te hebben in een gesprekje.
Je kan het bijvoorbeeld bij het maken van de afspraak aangeven, dat je niet zo’n kletser bent. Daar keek (bij ons althans) echt niemand van op

Als je dat niet durft is een
boek openslaan een prima stille hint.

5 likes