Durf te vragen #5

Ik heb ooit een keer voor een vriendin een heel mooi prentenboek gekocht! Klinkt misschien kinderachtig, maar je hebt echt hele gave boeken er tussen zitten met prachtige tekeningen en goede verhalen. Weinig tekst, maar wel leuk om door heen te bladeren.

Aantal ideeën

Libris | Alfabet, Charlotte Dematons Hier staan geen verhalen in, maar wel hele leuke platen met allerlei dingen die je er op ziet.

Libris | De jongen, de mol, de vos en het paard, Charlie Mackesy Leuke tekeningen, mooie tekst en kan je achter elkaar aan lezen, maar hoeft niet

Oorlog tussen de letters - JaapLeest
Terug laten struikelen - JaapLeest
Dit zijn heel toffe poezië boeken! Niet te moeilijk, grappige en korte verhaal achtig en leuke platen.

Paul Biegel kon geen slechte verhalen schrijven - JaapLeest Of een tof sprookjesboek.

Na het aaien van de fluweelzachte vacht van het zespotig lieveheersbeertje loop je de kans op enorme zwellingen - JaapLeest Deze tekeningen, het hele idee, de opzet, alles is tof er aan.

Nou ja en er zijn er echt nog veeeeel meer! In een boekhandel kunnen ze je vast ook goed adviseren en anders zou ik even JaapLeest doorzoeken. Je kan ook op thema kiezen. Prentenboeken bestaan er echt in alle soorten en maten. Je hebt ook heel kunstzinnige boeken.

10 likes

Misschien een maand abonnement op storytel ofzo, zodat ze naar boeken kan luisteren?

4 likes

Klinkt alsof je bloedsuiker een flinke dip krijgt aan het einde van je werkdag. Op zich niet gek als je voornamelijk suikers van fruit en frisdrank binnenkrijgt. Zelf heb ik hier ook veel last van in drukke periodes.

1 like

(rauw) vlees eet ik eigenlijk nooit na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum. Als het 1 dag erna is ruik ik misschien nog even en beoordeel ik het op die manier.

1 like

Heeft er iemand een Adobe Stock abonnement die ik een paar vragen mag stellen?

Alles wat hierboven wordt gezegd, maar ik zou ook echt je cafeïne intake minderen voor betere slaap. Vaak wordt het effect van cafeïne echt onderschat, je kan beter na 12 uur smiddags helemaal niets meer nemen. Misschien kan je het vervangen door cafeïne vrije cola ofzo.

2 likes

Ik ga zondag voor het eerst suppen, maar wat voor kleding is het chillst om aan te doen? Het wordt best lekker (zonnig) weer geloof ik, dus zou een kort sportbroekje + wijd shirt fijn zijn?

Haha herkenbaar, ik kom soms ook op plekken waar je echt je paspoort of ID moet hebben. Niet dat ik daar dan per see op tijd aan denk. Mocht een keer door de stromende regen terug naar huis om alsnog mijn paspoort op te gaan halen om een vergadering in te mogen :sob: In dat soort gevallen kan je ook moeilijk voorstellen de meeting dan maar even wandelende buiten de hekken te doen (voor zover dat dan überhaupt wel mag/kan). Dit is iets dat ik zo niet mis door het thuiswerken.

Edit- over het contrast van het beeldscherm aanpassen ipv een beeldschermbril: ik kan dat helaas onvoldoende omdat ik tussen bepaalde kleuren te weinig contrast zie dus alles daarop heb ingesteld om juist vermoeide ogen te voorkomen (zoals rood/geel/oranje op wit, en die kleuren worden best veel gebruikt in rapportages). Als ik het contrast lager zet, gaan de letters bewegen of ik moet zover inzoomen dat je constant aan het scrollen bent. Maar zag hier ergens de tip voor wetenschappelijk bewijs en navraag doen bij de optometrist voorbij komen dus ga me daar zeker even in verdiepen en checken of het niet met dat kleurengedoe te maken heeft.

1 like

Weet iemand een goede deal voor treinkaartje? Ik moet morgen naar Amsterdam, zondag terug en is gewoon 56e voor een retourtje😭 Zo duur treinen in Nederland

Zou gewoon even ruiken, als het niet gek ruikt goed verhitten. Dan kan er niet zoveel gebeuren.

2 likes

Ik heb nog nooit gesupt, maar als je in het water valt zit een strak shirtje misschien fijner? Ook makkelijker bewegen denk ik.

1 like

Weekend Vrij van NS flex aanzetten! 31 euro per maand, onbeperkt treinreizen in t weekend

4 likes

Ja en zou er je bikini/badpak onder doen voor als je valt (handdoek niet vergeten)

1 like

Super, thanks!

1 like

Spoordeel winkel kijken. Ze hadden laatst dal kaartjes voor 17 of 16,50. Ook in het weekend waren die geldig. Geen idee of dat nog actief is.

2 likes

Alleen die zijn dit weekend niet geldig ivm F1

Dat… klinkt logisch.
(Ik had geen idee dat dat nu al was)

ik ging dat ook meteen opzoeken, en ze waren wel geldig tot 30 september (alleen niet dit weekend), maar je had ze ook al moeten kopen voor 30 augustus. Jammer, ik had er ook nog wel gebruik van willen maken

1 like

Vind het wel chill dat langzaamaan die acties weer komen. alleen my bad dat ik even F1 vergeten was.
dus wellicht binnenkort weer nieuwe goedkope acties. (ik hoop het)

1 like

Wat zijn fijne sportleggings als je een smalle taille met brede heupen hebt? Bij het hardlopen zakken mijn leggings steeds af. Iemand met een smalle taille die ervaring heeft met Stronger, Fittwear, Gymshark, Sweaty Betty, Lululemon enzo?

1 like