Durf te vragen #5

Je kan proberen te bellen naar een Hema filiaal zelf. Folders krijgen ze daar eerder binnen.

1 like

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Spelletjestopic (incl. reviews)

Wie is wel eens met zn fiets in de trein geweest en hoe moeilijk/makkelijk was dat? Ik sport niet dus ben niet sterk ofzo, maar vraag me af of t te doen is om die fiets de trein in te krijgen.

Nooit gedaan, maar als ik het me inbeeld denk ik dat de trein in nog wel zwaar zou kunnen zijn afhankelijk van hoe groot/lomp/zwaar je fiets is. Maarrrrr… en dat is waarom ik reageer… naar mijn idee zijn mensen bij het in- en uitstappen best wel behulpzaam, dus je hoeft het vast niet alleen te doen.

Meerdere keren gedaan, het is niet per se supermakkelijk ofzo, maar wel gewoon goed te doen. Ik vond het vooral wat lastiger om op de kleinere stations waar je met een trap op het perron moet komen en waar geen lift is bij de trein te komen, omdat je dan met je fiets de trap op en af moet, maar ook dat kwam helemaal goed.
En wat @Twijfelaar zegt, als het niet lukt, is er altijd wel iemand bereid om te helpen.

1 like

Ik had voorheen echt een mega zware fiets, dus het verschilt ook een beetje per fiets. Maar ik zou zeggen probeer eens of je je fiets een beetje makkelijk de lucht in krijgt. Als je alleen je voorwiel al in de wagon zet kun je hem er vrij makkelijk in duwen volgens mij.
Daarnaast denk ik net als Twijfelaar ook dat er vast wel mensen zijn die je willen helpen! Als ik iemand alleen met een kinderwagen zie vraag ik ook altijd of ik moet helpen met tillen.

1 like

Huh elk station heeft toch een lift?
En bij de trap zit er aan de zijkant een gootje voor de fiets, dan is het wel redelijk te doen, als de fiets niet te breed beladen is. Met breed bedoel ik dat dan de fietstas bijv tegen de muur aankomt / de fiets daardoor niet in dat gootje past

1 like

Ik heb het een keer gedaan en vond het mega kut, maar ik ben dan ook niet sterk en onhandig. Kwam met flink wat blauwe plekken thuis. Je kan altijd wat omstanders om hulp vragen, zou ik zelf in het vervolg echt doen.

1 like

Nee hoor, in mijn ervaring zijn er nog steeds een aantal kleinere, regionale stations die geen lift hebben. Het zijn er inderdaad niet veel meer, gelukkig, maar ze zijn er zeker, en op sommige stations is er ook geen gootje aan de zijkant van de trap. Als dat er was geweest, had ik daar wel gebruik van gemaakt ipv mijn fiets naar boven en naar beneden te tillen.

Ik vond het wel een beetje gehannes maar meer omdat een fiets gewoon een beetje een onhandig object is en niet perse omdat het zwaar was. Zou inderdaad even proberen of het lukt om je fiets op te tillen, of anders in ieder geval alleen de voor/achterkant en dan komt het vast goed!

1 like

Vaak genoeg ook meegemaakt dat de lift defect was

1 like

Vooral opletten dat je hem in de juiste coupe zet, het mag alleen op sommige plekken. Anders moet je hen er weer uithalen en opnieuw erin doen.
Het is irritant maar wel te doen. Als de conducteur je bezig ziet komen ze vaak wel helpen

1 like

Denk dat als ik mn bagage uit mn krat haal t wel moet lukken. Hoop ik. Ik kan ook daar een fiets huren maar dan moet ik hier met bus, dan trein, trein, daar weer met de bus en dan nog een km met koffer lopen. Dan fiets ik liever gewoon 9km vanaf t station, plus dan heb ik daar ook gewoon mn eigen fiets, niet dat die zo geweldig is maar is wel eigen.

1 like

Vergeet niet een kaartje te kopen voor je fiets én te reserveren!

2 likes

Ik zit op bumble (voor vriendschap) maar als jij de match maak (dus ik like en meteen een match) moet ik dan het gesprek beginnen? Of kan de ander dat ook?

Dat reserveren is alleen tot 15 september toch? Kaartje wist ik inderdaad.

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het grote thee topic

Owh echt, dat is jammer. Ik eigenlijk maar 1 x en meteen melding gemaakt, paar uur later was ik er weer was ie al gemaakt.

Zou je me aub willen pben welke stations geen lift hebben? Ik ken iemand die misschien zou kunnen meedenken (werkt voor Ns). Vind het erg sneu voor rolstoelgebruikers, ouders met kinderwagens etc

Ja, hij is heel snel. Mijn oude was ook een stuk langzamer idd, maar deze reageert gewoon direct :ok_hand:t3: