Durf te vragen #5

Rijbewijs meestal wel, want die zit in mijn portemonnee. Maar die neem ik niet speciaal mee als ik een stukje ga wandelen of zo.

Rijbewijs is binnen Nederland overal gewoon een geldig legimitatiebewijs, dus daarnaast nog een ID/paspoort is niet nodig (@Stofdoek)

2 likes

Ja precies. Je moet dan maar net de goede treffen. Heb hem gelukkig altijd bij me. Maar omdat Erica Meiland echt zo’n antwoord gaf op een manier van ā€˜wat vraag jij me nou?’ dacht ik al van: je moet dat toch gewoon bij je hebben? Voor mij is het een soort van standaard iets.

1 like

Vaak kun je het ook op de computer aanpassen, scheelt weer een bril.

Zelf heb ik de helderheid en contrast lager staan, wat rustiger is voor mijn ogen. Als die hoog staan krijg ik meteen koppijn en droge ogen.

2 likes

Standaard mijn rijbewijs, maar ook mijn paspoort. Terrein waar ik werk is rijbewijs niet voldoende.

Ik heb mijn rijbewijs in mijn telefoonhoesje gepropt dus die heb ik altijd bij me.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #2

Iemand enig idee hoe ik aan mijn simkaartnummer kan komen? Ik heb dat kaartje niet meer waar die bij zat
Ik heb android dus het kan niet via de telefoon zelf en via internet kom ik uit op een app maar die doet het niet

Ik kan morgen wel bij de lebara klantenservice terecht maar zou het nog liever nu fixen zodat mijn nieuwe telefoon er morgen al is :tired_face:

Blijkbaar niet hahah daar staat wel iets op maar dat is niet het goede nummer

En vergeet niet dat mocht je bewusteloos op straat gevonden worden niemand dan weet wie je bent, waar je woont of wie je familie is. Ook niet heel handig voor zowel politie als ambulance.

Goeie!

2 likes

Ik wil graag leren schaken! Ik weet er (nog) niets over. Ik heb ook niemand die het me kan uitleggen. Heeft iemand een goeie app/video/wat dan ook hiervoor? Of zou het te moeilijk zijn zo?

Oke ik gok dat er iemand hier is die dit weet.
Voedingsprofessionals, diĆ«tisten, dokters of gewoon mensen: I don’t know.

Kort samengevat heb ik zeker weten geen goed slaap- en eetpatroon tijdens werkweken. Ik slaap ā€˜s nachts vaak 5-6 uur en dan als ik thuis kom van werk, dutje … van 1-2 uur.
Ik weet natuurlijk dat ik beter eerder naar bed kan gaan en niet van 19-21 nog een dutje moet gaan doen.
Eten: geen ontbijt, random stuk fruit in de ochtend, veel te weinig bij de lunch bijv. een belegde cracker, dan ā€˜s middags koekjes (x5 of whatever), ā€˜s avonds zee variabel, tussendoor drink ik van alles cola red bull water koffie (veel cafeĆÆne), weinig groenten, ā€˜s avonds nog chips of zo.
Oke nou toch niet zo kort en lekker exposen.

Maar ik ben hier dus eigenlijk klaar mee en vooral met het oog op de week van 20 september. Dan heb ik zo’n drukke week met normale werkdagen van 8 uur en iedere avond oprecht iets belangrijks. Denk aan voorlichting verzorgen en diplomauitreiking.
Ik denk nu al van pfff hoe ga ik dat trekken, qua energie.

Dus wat ik eigenlijk zoek is of een GOEDE bron (internet staat echt vol met shit) over hoe ik het beste patroon ontwikkel wat mij ENERGIE oplevert. Dat is het doel. Ik ben ook te dik en beweging is ook niet alles maar ik moet echt energierijk eten of hoe dat heet.
Een eetlijstje of tips zouden helemaal geweldig zijn maar als iemand al een goede bron voor me heeft waar ik mezelf in kan verdiepen, want er zijn zoooveel theorieƫn en dan zijn ze weer achterhaald enzo ik zie door de bomen het bos nie.

Oke lang verhaal maar ja.
Iemand die me energie kan geven?
(Nu energie van ronnie in m’n hoofd)

3 likes

Ik vind de app van chess.com heel prettig! Oh en de film lang leve de koningin haha. Leren wat de stukken mogen is in principe niet zo moelijk, alle combinaties op het veld uitdenken en 5 stappen vooruit plannen daarentegen…

4 likes

Ik wou ook gelijk Lang Leve de Koningin zeggen @Max ! Daar heb ik vroeger van leren schaken, hij staat als het goed is in z’n geheel op YouTube! Heb hem laatst nog herbekeken en hij geeft echt wel een fijn inzicht in het spel als geheel. En zodra je de basisregels kent vooral lekker veel oefenen! Ik had vroeger zo’n schaakcomputertje maar online is tegenwoordig veel makkelijker natuurlijk (: Oh en als je het een beetje doorhebt allemaal is Really Bad Chess een leuke app, daar speel je met willekeurige stukken en zo word je een beetje uit je vaste volgordes en manieren van denken getrokken!

5 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic

Wat zouden jullie meenemen voor iemand die in het ziekenhuis ligt en niet goed kan eten of drinken momenteel? Normaal zou ik een boek of tijdschrift doen maar ze kan haar gedachten er ook niet zo goed bijhouden. Bloemen is altijd goed natuurlijk maar heeft ze denk ik ook al staan.

Bloemen in een zkh is geloof ik niet zo’n goed idee, las ik volgens mij ooit hier. Is een puzzelboekje qua aandacht ook lastig? Voor tijdens saaie momenten… of zo’n doosje stiften van action met een klein tekenboekje? Je hebt daar formaat briefkaart. Beetje prutsen daarmee is mss wel leuk.

Edit: of gewoon een mooie kaart/zo’n folieballon?

2 likes

Van die puzzeltjes met je handen? Rubiks cube achtig maar die heb je ook dat je blokjes op een bepaalde manier in elkaar moet schuiven of juist uit elkaar moet halen. Ik weet even niet of hier een term voor is, maar ze verkopen dit soort dingetjes wel vaak bij de Tiger geloof ik

1 like

@Lort en @Bakkes ze heeft ook een infuus dus ik weet in ieder geval dat ze appen lastig vindt momenteel. Blijft weinig over zo, maar erg bedankt voor het meedenken, misschien neem ik inderdaad maar gewoon een mooie kaart mee.

2 likes

Oke dit is misschien veel te praktisch voor een ā€˜beterschapscadeau’ maar heeft ze een lange oplaadkabel voor haar telefoon? En een fijne koptelefoon ipv die standaar dingen in het ziekenhuis? Want in een ziekenhuisbed zit het stopcontact vaak net te ver weg en is soms lawaai van anderen.

9 likes