Durf te vragen #5

Hij mag wel Japie heten (en leeft nu aan de andere kant vd straat), maar hij heeft niet die krekel/sprinkhaan achterpoten :frowning:

Edit: denk dat dit de stinkende kortschildkever was. Blijkbaar doet hij ook wel eens als een schorpioen z’n achterlijf omhoog iel

1 like

Sourz, limoncello

2 likes

Het klinkt wel goed, dus heb er even op Gegoogled. Maar moet je telefoon dan op bluetooth oid blijven staan? Heb dat altijd uit. En moet je telefoon in de buurt blijven? En gaat het licht gedimt aan (net als een wakeuplight)? Zoveel vragen :sweat_smile:

Apenkop maar zwart is niet perse kleurrijk.

1 like

Wow ik had je reactie over het hoofd gezien maar deze is het inderdaad! Thanks!

1 like

Het gaat via WiFi als je het wil veranderen op je mobiel, maar je hebt ook gewoon een hue knopje aan de muur waarop je het licht harder en zachter kan zetten.
Wij hebben in de slaapkamer ingesteld dat ie van 6.30 tot 7.00 langzaam aangaat en hoeven er dan verder nooit iets aan te doen. Om 7.00 ben ik eigenlijk altijd al wakker zonder het gevoel te hebben dat ik wakker ben gemaakt :thinking:


Zo ziet de app eruit, dus ik kan de lichten in andere kamers bedienen. Ik schreeuw altijd naar m’n vriend vanuit bed of hij het licht uit wil doen omdat ik te lui ben om op te staan en m’n mobiel vaak beneden laat haha
Het is ook makkelijk om te switchen tussen fel wit licht of warm geel licht etc.
En de knoppen op de muur werken ook gewoon nog! Maar als je het op de muur uitzet kun je het niet via de app aanzetten.

Edit: en dit zijn dan de lampen die we in de woonkamer hebben. Als je aan tafel zit te werken kun je bijv de tafel aanzetten en de rest gedimd. Of als je in de zithoek zit kun je daar wat lichter maken en de rest donker voor de gezelligheid. Het lijkt nu misschien ingewikkeld maar in de praktijk zijn we er nauwelijks mee bezig.

2 likes

Ik gebruik dit zelf niet, maar je kunt op Spotify bij instellingen een crossfade instellen, zodat nummers meer in elkaar overvloeien!

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: IKEA topic

Wat een fijne uitleg, thanks! Maar heb ik dan genoeg aan 1 van deze? Klik Verder hoef ik het in huis niet namelijk. Hier staat dat ie op bluetooth werkt (maar ik heb liever wifi zoals jij zegt). Of weet jij welke lamp ik nodig heb als ik dus alleen wil dat ie bijv van 6.30-7.00 zachtjes tot fel aan gaat, als wekker?

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Leukste dagjes weg!

Als je het via wifi wilt bedienen moet je zo’n Hue bridge erbij kopen, die verbind je aan je wifi router en je lampen verbind je weer aan die bridge. Als je alleen een lamp koopt kan het schijnbaar via Bluetooth, wist ik ook niet en weet ook niet hoe dat werkt eigenlijk. Zo’n bridge is alleen best prijzig, dus weet niet of je dat het waard vindt voor maar 1 lamp.

1 like

Je kan inderdaad ook alleen een bluetooth lamp kopen en dan kan je het via een Hue bluetooth app doen! Als je ook een schakelaar wil moet je er ook een bridge bij kopen en dan werkt het inderdaad via wifi.

1 like

Ik heb een collega waar ik verder niet zoveel mee heb (grote club) die de organisatie gaat verlaten. Er wordt nu gevraagd om een bijdrage. Omdat we allemaal thuiswerken kun je het geld overmaken op rekeningnummer van de collega die alles gaat regelen.

Ik weet echt niet wat voor bedrag ik moet overmaken, dacht zelf aan € 2,50 maar toch is het anders om dat te geven dan het over te maken, voelt zo gierig voor mijn idee :sweat_smile:.

Anders even vragen wat voor bedrag ze ongeveer in hun hoofd hebben? En als je het kan missen, zou ik €5,00/€7,50 geven. Kun je ook een prima leuk cadeautje voor kopen en lijkt idd net ietsje meer dan 2,50 (maar niemand kan in je portemonnee kijken dus als meer niet lukt, is dat ook prima)

1 like

Ik zou 5 euro overmaken

2 likes

Ik ben meestal de collega die dit soort dingen regelt en tikkies mag regelen. :sweat_smile:
Bij vertrek van een collega geven de meeste mensen tussen de 5 en 7,50, bij iets feestelijks (huwelijk, geboorte, etc) meestal 10.

1 like

@Solee @FrauHelga dank voor jullie antwoorden! De consensus is dus wel € 5,00. Ga ik dat overmaken!

Heb ook niet zoveel met deze collega en ook niet echt samengewerkt (andere afdeling) maar wil dan ook niet gierig doen ofzo haha.

1 like

En @Dombo Ah balen! Die bridge is inderdaad nogal prijzig voor 1 lamp en bluetooth wil ik niet want ik denk dat mijn bluetooth op mijn telefoon dan altijd aan moet staan en dat kost weer batterij. Jammer, leek zo handig.

1 like

omg jaaaa die kwam ik laatst tegen in de duinen!!! echt een vet beest, we dachten eerst dat het een hele grote mier was ofzo? en toen deed ie inderdaad zn achterlijf zo omhoog en dachten we ok gekke schorpioenmier :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Je bluetooth hoeft niet altijd aan te staan hoor, alleen als je het licht wil aan/uit zetten!