Ik zou sowieso met bronvermelding doen, en dan jou bij naam met de gelinkte facebook pagina van je praktijk. Kan echt niet geloven dat er mensen zijn die dit zomaar overnemen?! echt hoe haal je het in je hoofd. Vind dat mijn voorstel heel redelijk is, is echt niet teveel gevraagd.
Ik snap je wel wat betreft met naam, en ben het ook eens met wat de rest zegt.
Maar ik denk dat het je eigenlijk minder energie kost om het gewoon te laten delen. Je hoeft dan niet na te zoeken wie het gedeeld heeft, waar je credits missen en iedere x het gesprek erover aangaan, maar kan dan gewoon blij zijn dat je stukje zo goed ontvangen wordt door meerdere kanalen, sommige pagina’s of mensen jou credits daarvoor geven en anderen iig meehelpen met het delen van informatie.
(ik zou dit trouwens niet als advies geven aan bv een fotograaf maar in dit geval is het niet je main focus op je werk en zou het mij persoonlijk op gegeven moment tegen gaan staan stukjes te schrijven omdat ik steeds duidelijk moet maken dat ik dan ook wil dat ze mijn credits delen).
Snap je hoor, ik ga ook absoluut niet actief kijken wie mijn teksten gebruikt, maar áls het gevraagd wordt dan wil ik een standaard antwoord klaar hebben en niet weer telkens gaan twijfelen wat ik nu moet zeggen.
Gewoon een standaard vriendelijk maar zeer duidelijk mailtje maken.
Denken ze wel, mafklappers.
Je hebt gewoon auteursrecht op een tekst die jij schrijft (en publiceert), dus als iemand jouw tekst gebruikt moeten ze jou als auteur vermelden.
Dus ik zou wel een standaard antwoord maken ja.
Je kunt ook een creative commons licentie maken waarin je met een kleine tekst/plaatje de auteursrechten en de mogelijkheden voor delen meteen duidelijk maakt, maar ik kan me voorstellen dat de doelgroep niet erg bekend is met CC.
Multivitamine met een houdbaarheidsdatum tot 5-2021, niet meer doen hè? Potje zit nog bijna helemaal vol…
Teksten zijn vaak wel meerdere alinea’s, dus dat wordt dan denk ik niet goed leesbaar als afbeelding, heb ik wel eens een keertje gedaan bij iets korters.
Ik heb nu onder de laatste paar posts dit gezet:
——
Krabsalade, Forum Feminarum
Dan is het hopelijk duidelijk dat het een zelf geschreven tekst is en denken mensen er even over na.
Kan je best nog gebruiken, werkzame bestanddelen van medicijnen lopen in de tijd wel terug, maar zijn niet ineens helemaal weg.
Ik heb vorig jaar een Wham Last Christmas shirt van de h&m gekocht (gepost door volgens mij @Vaiana ?) maar hij is helemaal lelijk geworden geworden in de droger en het is echt 1 van mn favo shirts
Kan hem op de site niet meer vinden, maar heeft iemand een idee waar ik zoiets nog zou kunnen krijgen? Of die hem verkoopt (sad ha ha)
Het was deze maar dan donkergrijs
Heb je vinted al bekeken?
Omg yessss bedankt
Ik had eerst alleen in Nederland gekeken maar heb hem nu bij een verkoper uit Italië gevonden
Of zoals hij zegt Con stampa di “last christmas i gave you my heart”
Als je bijvoorbeeld zongedroogde tomaten koopt die in zo’n potje zitten met olie en kruiden enzo. Wat doe je dan met die olie als de tomaten op zijn?
Ja dit doe ik allebei ook wel eens.
Maar heb wel gemerkt dat aan die zongedroogde tomaten olie een behoorlijke smaak zit. Dus wel een beetje opletten wat je in die olie bakt
Ik dacht altijd dat je olie nooit door de gootsteen mocht spoelen! Daarom mijn vraag haha. Ik gooi het zelf meestal door de wc
Is het normaal dat als facebook verdachte activiteit heeft gesignaleerd, je account geblokkeerd wordt en je een foto van je id moet uploaden? Heb dat nog nooit gehad
Nee, dat is niet normaal