Bij moord ben je verplicht, behalve als het directe familie of je partner is
Nee je bent dan niet medeplichtig. Het artikel over medeplichtigheid zegt dit:
Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft:
1°. zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;
2°. zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf.
Verder moet een medeplichtige ook dubbel opzet hebben (op het feit en op de medeplichtigheid).
Qua melden is het inderdaad wat @lemongrab zegt.
AirPods Pro met de kleinste tipjes! Ik heb ook een kleine gehoorgang maar bij deze AirPods geen last
Ik denk dat dit valt onder of vergelijkbaar is met hrt familiair verschoningsrecht. En dit geldt alleen voor bloed- en aanverwanten tot een bepaalde graad, echtgenoten en geregistreerd partners. Dus niet voor je vriend als je daar niet mee bent getrouwd/partnerschap hebt, dacht ik.
ik heb weleens van die zilveren schermen die je in je auto legt voor mn raam geplakt, werkte ook goed!
Een organisatie weet ik niet maar je kunt hem in ieder geval bij een kringloop inleveren!
Mijn energiecontract bij Eneco is half april afgelopen, dus ik heb nu een variabel contract. In de app kan ik alleen maar mijn verbruik terugvinden met de tarieven van het nieuwe contract. Ik zie nu dus ook bv. januari met de tarieven van het nieuwe contract (halve hartaanval, maar dat terzijde).
Heeft iemand dit ook gehad, en weet iemand dan hoe je kan controleren dat de ene helft april inderdaad met de tarieven van m’n oude contract wordt verrekend, en de tweede helft met het nieuwe variabele contract? Ik heb de jaarnota wel, maar daar zie ik natuurlijk maar tot de eerste helft van april op. In de nota van april wordt geen onderscheid gemaakt tussen de tarieven, ik zie enkel de tarieven van het nieuwe contract. Ik wil er best vanuit gaan dat dit vaak gebeurd en dus goed is gegaan, maar ik wil het vooral zelf kunnen terugvinden.
Overigens heb ik de klantenservice al gevraagd maar de eerste begreep uberhaupt niet wat ik bedoelde dat de app/mijn Eneco maar een contract liet zien en de tweede begon over de jaarnota waarop ik de tweede helft april helemaal niet kan terugzien.
TW: vraag over drugs
Samenvatting
Ik heb even een discussie met iemand. Als je bijvoorbeeld om 2.00/3.00 uur coke hebt gesnoven en het zit nog helemaal in en onder je neus. Kan die coke dan nog zichtbaar onder je neus zitten om 8.30 uur?
Degene waar ik de discussie mee heb zegt van niet, dat dat dan in die uren wordt opgenomen door de huid.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat het een soort wit korrelig plakkaat wordt (wat ik ook gezien heb) en dat dat best van bijvoorbeeld 5 tot 6 uur geleden kan zijn.
Ja gekristalliseerd, zo zag het er inderdaad uit. Dus ik heb in wezen gelijk dus, het kan van een paar uur langer geleden zijn maar er is dan dus wel flink wat doorheen gegaan. Tnx
Ja was er wel of geen kind op de arm
Stukje weggehaald ivm privacy gaat iig over iemand dichtbij die had gebruikt.
Degene van de discussie zegt dus dat hij dat dan net ervoor heeft gedaan en ik zeg dat het best van de avond/nacht ervoor kan zijn geweest. Maar goed het is beide tamelijk kut.
@vitaminwater wel bijna!
Zeker
Heeft iemand ervaring met antikraak of tijdelijk wonen via Villex? Zij zijn de enige die regelmatig dingen online hebben staan in Rotterdam, maar als ik reviews zoek via Google ziet het er nier heel positief uit.
Dit is waarschijnlijk een long shot maar; is hier toevallig iemand die een zij-instroomtraject (werk-leertraject) gedaan heeft voor mammolaborant die ik wat vragen zou mogen stellen??
Ik zie veel reclames voor ‘sups’ zo’n supplementen bedrijf die ze per post maandelijks opsturen. Nu ben ik sceptisch, want ja ik weet het tekorten kun je beter via bloedonderzoek/huisarts laten opsporen maar zijn er toch mensen met ervaringen hier of die me ervan af kunnen praten?
Ik heb via hen gewoond, was wel 10/9 jaar terug. Ik woonde in Dordrecht via hen.
Ik kreeg gewoon m’n borg tijdig terug. Stom was dat ik een nieuw brandpakket moest kopen toen ik via hen verhuisde, was €70 ofzo. En natuurlijk dat ze gewoon je huis in komen voor controle. Kondigden ze toen vaak wel aan vantevoren.
Dit mag sowieso alleen met jouw toestemming. Ik had (andere verhuurder) elk kwartaal oid controle op wietplantages. Kondigden ze dan een week van tevoren aan met standaard de grap “heb je nog tijd om op te ruimen”.
Ja toen ik zelfstandig woonde deden ze dat wel (en moest je ook doorgeven als je er niet was anders hadden ze geen sleutel mee) maar toen ik gedeelde ruimtes hadden kwamen ze dan voor bv de stoppen die eruit lagen (moesten in afgesloten ruimte verwisseld worden, zat je het hele weekend zonder stroom in je keuken) en dan kreeg je meteen als verdieping een officiële waarschuwing omdat er een pan rijst was overgekookt en niet opgeruimd. Ze kwamen niet in mijn eigen kamer.