Durf te vragen #6

@Espoir @Batalash ah jammer, dan ga ik maar proberen de items te verkopen op vinted, hopelijk levert dat nog wat op. Bedankt voor jullie reactie!

3 likes

We hebben hier ook een verkooptopic! Misschien kun je de kleren daar nog verkopen :smile:

@anon4775214 Ik laat mijn spullen dan gewoon liggen, maar ik neem ook niet zo veel mee naast zonnebrand, kleding en een tas. Mijn portemonnee en mobiel leg ik dan bijvoorbeeld onder mijn handdoek.

1 like

Is het echt normaal om komkommer warm te eten? In een gerecht ofzo?

1 like

Ik doe wel eens komkommer in mijn groene curry, proef je toch niet

2 likes

Ja ik vind het in bepaalde wok gerechten zo lekker, met paksoi, als ik eten afhaal. Een bepaalde “crunch” maar geen idee of dit tatta Chinese Rotterdamse bedenksels zijn of dat dit ook echt gebruikelijk is

3 likes

Ik stapte vanochtend een bus in, tegelijk met 2 toeristen. Zij dachten dat ze met bankpassen, credit cards konden inchecken bij de chip scanner! Dat is toch niet vaak zo, zij helemaal verbaasd toen ik uitlegde wat de ov chipkaart is. Ze kwamen uit UK denk ik

1 like

Ah jammer, gemiste kans eigenlijk!

Las laatst ook (hier?) dat iemand waardevolle spullen verstopte in een luier.

6 likes

Ja hoor is normaal. Ik las laatst nog dat de courgette eigenlijk de plek van komkommer heeft ingenomen. Voordat courgette zo veelvuldig gebruikt werd, gebruikten we dus vaak komkommer in warme gerechten. Je kunt het in een recept redelijk 1 op 1 vervangen.

5 likes

De NS is wel bezig met het laten vervallen van de ov chipkaart en dan moet je voortaan inchecken met je pinpas! Dus ze waren nog net te vroeg haha.

2 likes

Mijn lievelingsafhaalrestaurant doet ook komkommer door veel gerechten. De Kade op de West-Kruiskade.

4 likes

Ik had hier laatst een poll over gemaakt in het ‘stel je persoonlijke vraag’-topic. De meesten van ons kijken vanuit zee naar hun spullen. Je kan hem even terugzoeken.

Mijn vraag: hoe weten de scanners op het vliegveld het verschil tussen vitaminepillen en drugs? Ik heb wel eens met (hand)bagage gevlogen met vitaminepillen er in, niet eens in het oorspronkelijke potje en heb nooit mijn koffer open hoeven maken.

2 likes

Ligt bij mij heel erg aan de locatie. In Zeeland durf ik het op bepaalde stranden wel aan en leg ik m’n spullen gewoon in m’n tas. Dan kijk ik vanuit zee er naar. Op het strand van Barcelona in het centrum worden zelfs dingen gejat als je er naast zit, dus daar zou ik het niet doen.

1 like

Ik weet niet hoe het in de rest van de UK zit, maar in Londen kun je met je credit card reizen. Best wel handig

2 likes

In Brussel ook met je bankkaart. Echt handig voor mensen die occasioneel reizen.

1 like

Zie je dan op je bankafschrift precies waar je heen hebt gereisd net als met een ov kaart?

Hoe controleert de conducteur dan of je bent ingecheckt? Of doen ze dat niet?

@kaneel Het gaat hier om het tram-, bus- en metrosysteem van Brussel waar het volstaat om één rit aan te kopen en dat is een uur geldig over het hele Brusselse net. Bij controle toon je je bankafschrift en wordt er gekeken naar het uur van aankoop. Dat moet voor de start van de controle zijn.

De meeste mensen hebben een maand- of jaarabonnement en moeten die dan scannen bij het opstappen. Doe je dat niet dan riskeer je een boete.

Bij de trein hebben wij een ander systeem, je koopt een ticket voor een reis van punt A naar B en dat is digitaal of op papier en dan heb je hier ook de abonnementsformule. En die worden dan gecontroleerd door de treinbestuurder maar je wordt geacht om altijd een geldig vervoersbewijs te hebben of er nu controle is of niet.

3 likes

Bij De Lijn tegenwoordig ook! Enige probleem is dat die bakjes dikwijls naast de chauffeur hangen en dat je daar niet meer komt sinds de voorkant van de bussen werd afgesloten met corona. :grimacing:

1 like

Aah toch iets innovatief aan dat bedrijf. Als ik eens met De Lijn reis dan koop ik een ticket via de app van de blauwe bank, veel goedkoper dan een sms-ticket.

3 likes