Durf te vragen #6

Het is vooral handig om iets te doen wat het tegenovergestelde is van je werk/hoofd ding overdag. Als je bijv de hele dag moet nadenken, is schrijven of podcast luisteren minder ontspannend want je zet hetzelfse hersengebied aan het werk. Dan werkt iets van borduren, kleien, wandelen etc beter.

Tussen de dingen door even drie keer diep in en uit ademen werkt ook goed. Met aandacht thee/koffie drinken. Heel bewust in het nu iets doen. Bij oppoppende gedachten denk je dan ooh een gedachte leuk hoef ik niks mee en weer focus. Met aandacht jezelf een massage geven of handen insmeren.

Je kunt ook 3 seconden inademen, 3 sec vast, 3 sec uit, 3 seconden vast, 3 sec in etc.

Edit: klassieke muziek luisteren

Die laatste is een podcast. Doordeweeks een nieuwe aflevering van ongeveer 10 minuten. Je hoort dan een stuk muziek en een korte inleiding en vaak een mini aandachtsoefening.

En je hebt adhd toch? Ik denk dat het prima is als je heel veel opties hebt en ze af wisselt. Dan ene poos niet en dna weer wel. Bijv. Puzzelen of tuinieren vind ik soms helemaal leuk en dan weer een tijd niet, ga ik wat anders doen

6 likes

Ik vind een warme douche of bad nemen heel fijn na een werkdag.
Op werk bewust een warme kop thee of koffie drinken ( dus niet naar binnen klokken en doorr). Als ik naar mijn werk toe ga in de auto ( of op fiets kan ook) muziek luisteren die ik fijn vind. Op de bank ploffen en een serie kijken na het eten.
Soms ook gewoon even een toilet op werk ( anders dan jullie / je eigen toilet want anders valt het ook zo op en ver weg wordt je toch nooit gemist denk ik altijd maar…:joy::joy: ) rustig zitten en iets langer blijven zitten dan nodig en even gewoon ademen of op je telefoon scrollen :sweat_smile:.

6 likes

Een boek lezen? Evt iets met korte verhalen of gedichten, dan kost het niet veel tijd om er in te komen

3 likes

Ik lees het liefste een boek. Binlj voorkeur een thriller of fantasy, dat leest lekker makkelijk was

1 like

Heb je al een satisfyer

21 likes

Ja denk dat dit wel een goede is! Ik zit voor werk al veel achter een scherm, en daarnaast studie wat ook online is en veel denken vraagt, en ook wel schrijven. Dus misschien ook niet gek dat een boek lezen ofzo ook niet altijd even lekker werkt, hoewel als het mss spannende fictie is ofzo dat het anders is. Merk dat ik ook meestal niet echt de focus heb voor zoiets als een podcast idd, dus dat ik het waarschijnlijk beter kan zoeken in ‘actieve’ ontspanning.

En dan eerst maar eens kijken wat ik aan puzzels en frutsels in huis heb voordat ik dit weer als excuus zie om allerlei dingen te gaan kopen he :sweat_smile: :sweat_smile:

5 likes

Ik boek net een hotel en dit staat er:
“ To make sure you are fully prepared to check in, please be informed that a credit card is required to stay with us.”

maar wat wordt hiermee bedoeld, dat ik mijn creditcard steeds moet achterlaten?

2 likes

Nee, je moet een credit card hebben om überhaupt te kunnen boeken en verblijven. Die hoef je nooit ergens achter te laten.

2 likes

Nee, als je incheckt scannen ze je cc zodat ze die kunnen belasten als je iets breekt, de hele minibar leeg haalt, er opeens vandoor gaat zonder te betalen etc

4 likes

Oh haha zo. Tnx! @kaneel
Dit stond in de bevestiging nadat ik al had geboekt met cc.
Ik dacht dat met “stay” werd bedoeld dat die cc daar bij de receptie moest blijven #nietok

2 likes

Geen probleem! Met stay bedoelen ze hier dat het nodig is ‘om bij ons te verblijven’, dus als je geen cc kan tonen kan je daar niet verblijven

1 like

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Cadeau inspiratie topic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Sollicitatietopic #2

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Sollicitatietopic #2

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Muziek topic

Zou dit fake zijn? Ik durf de code niet te scannen. Als ik zoek op packs.nl en via daar de code + postcode invoer dan komt eruit dat het geen geldige combinatie is.

We hebben geen bloemen of vers besteld. Het lijkt ons ook gek dat er iemand bloemen naar ons op zou sturen, we zijn niet jarig/een ander speciaal iets.

Ik kreeg net een mailtje dat mn ww van facebook was verandert, dit was ik niet. Heb m wel kunnen terugkrijgen zeg maar. Maar ik heb volgens mij 20 vrienden dus snap niet hoe of waarom, is mn emailadres dan ergens op zo’n lijst gevonden en had ik bij facebook hetzelfde ww? Zijn er nu dingen die ik zou moeten doen?

soms krijg je zoiets van je werk. of een vriend of vriendin of familie lid doet iets aardigs.
mijn moeder had mij een boek gestuurd met Kinderboekenweek bijv. zou dat zelf nooit geweten hebben.

5 likes

Dankje. Al komt ie met een oud ww voor bol, als ik die nu doe dan klopt t al niet meer. En verder checkt ie maar 2 andere dingen.

Bij die andere site komt er wel wat naar voren maar voornamelijk oude zooi en waarvan ik ook echt niet mn ww zou weten.

Heeft iemand een oplossing? Heb gewoon een heel rijtje en meestal werkt een van die wel, en weet dat je ook apps hebt maar hoe doe je dat als je bv ook netflix op je laptop kijkt.

Fuck ik zie nu dat er 2 weken terug op een ander emailadres iets is binnengekomen als hersteladres van mn gewone mail. Raak hier echt zwaar in de stress van.

2 likes

Ja denk dat ik dat maar moet gaan doen. Vertrouw echt niks meer nu. Zie wel dat mn eigen telefoonnummer toen is toegevoegd is toen, dus dan zal ik het zelf wel zijn geweest?

Iemand tips voor handige ww managers?

2 likes