Durf te vragen #6

Ik moest bij erge waterschade de dagwaarde van het boek betalen. Dus dat viel wel mee!

1 like

@George Nu het droog is, is het al minder rood dus vanmiddag maar even brengen. Hopelijk dagwaarde zoals bij jou George maar ik ga gewoon vanuit dat het nieuwprijs gaat zijn dan kan het altijd meevallen. En hopelijk een aardig iemand.

2 likes

Ennnn hoe ging het?

Ze was heel vriendelijk 24,50 voor 3 boeken betaald, zelfs de boeken met kleine spetters mochten niet terug de kast in. Begrijpelijk wel maar zo moeten boeken wel heel vaak vervangen worden denk ik. 2 boeken mocht ik zelfs houden. Ik ga ze zelf lezen en dan in een minibieb zetten. Weggooien vind ik zonde

10 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Algemeen supermarkten topic

Zitten hier forummers die in een laboratorium werken/hebben gewerkt of daar iets vanaf weten, en die ik mag vragen hoe ze bepaalde dingen noemen? Bijvoorbeeld een bepaald soort flesje, bepaalde handelingen, enz.

2 likes

Ja, maar of ik nu alle officiƫle benamingen weet?

2 likes

Dank je wel, ik stuur jullie morgen even een bericht! @stervis De officiƫle benamingen zijn niet zozeer van belang, het gaat vooral om hoe je dingen en handelingen omschrijft. Morgen meer :slight_smile:

1 like

ik probeer je graag te helpen
laat maar weten

3 likes

Op mijn werk weet iedereen welk voorwerp er met ā€˜dat kloteding’ wordt bedoeld. Ik zou het super grappig vinden als je jouw vragen stelt voor een verslag ofzo en je morgen dat soort antwoorden gaat krijgen
(Niet aan mij btw. Ik ben met pensioen werk niet op een lab)

11 likes

Daar is een bib toch verzekerd tegen? Althans ik heb vaker ongelukjes gehad en nooit iets hoeven te betalen. Ook eens complete waterschade en 2 boeken compleet in snippers (door een kind, niet door mij).

2 likes

Niet per definitie, dat is een database van alle artikelen die ergens gepubliceerd zijn. Die moet je dan zelf op waarde schatten: Is het gepubliceerd in een gerenommeerd peer-reviewed blad of in een of ander sufferdje dat alles print als je maar €100 overmaakt? Hoe is het onderzoek opgezet? Wie heeft de onderzoekers betaald? Hoe is de uitvoering gegaan? Hoe is de statistiek uitgevoerd? Wat vinden ze zelf tekortkomingen?
En als je dan besloten hebt dat het een degelijk onderzoek is, is het dan toepasbaar om jouw vraag te beantwoorden?

7 likes

Het is eigenlijk net Google, je kunt een superbetrouwbare deskundige treffen die belangeloos in heldere taal met bronvermelding precies jouw vraag beantwoordt, maar je kunt ook tante Truus’ Facebookpagina vol onderbuikgevoelens en complottheorieĆ«n treffen. En dat je het beide via Google kunt vinden zegt niks over de betrouwbaarheid.

2 likes

Als je een link post in het medische vragen topic wil ik als ik tijd heb best een keertje meekijken, misschien anderen met mij ook wel hoor.

1 like

@kali ja ik ook!

1 like

Ik keek heel erg uit naar mijn vakantie maar nu het zover is weet ik niet zo goed wat ik moet doen en slaap ik halve dagen😟 iemand nog tips voor leuke invulling van vrije dagen?

2 likes

Ik vind het een paar keer per jaar leuk om in mijn eentje naar een random plaats te gaan waar ik nooit eerder ben geweest. Daar gewoon beetje rondlopen, lekker eten halen etc. En dan niet het centrum van Utrecht, maar gewoon een dorp of kleine stad max een uur rijden vanaf m’n huis. Dan loop ik door een woonwijk of langs het water. Ga naar de plaatselijke supermarkt of een lunchcafĆ©. Soms ga ik impulsief naar de kapper ofzo.

16 likes

@vitaminwater to the rescue

11 likes

Heeft ze geen rijbewijs of is het rijbewijs ingevorderd na negatieve CBS-keuring? Zo ja, waarom heeft ze dan nog een auto tot haar beschikking? En in dat geval zou ik beginnen bij de wijkagent en die kan dan eventueel verder escaleren.

Of is het puur jouw inschatting dat ze niet meer zou moeten rijden i.v.m. haar leeftijd / rijvaardigheid? Als ze nog een geldig rijbewijs heeft is er weinig aan te doen. Ik ken helaas ook mensen die niet meer zouden moeten rijden maar het wel doen.

Edit: lijkt me eigenlijk sowieso beter om eerst haarzelf of familie erop aan te spreken. Meteen naar de politie gaan bellen zou ik sowieso niet doen.

1 like

Hoe weet je dat het stiekem is?

3 likes