Durf te vragen #6

Ik heb morgen cursus tot 17 uur en daarna wil ik met een collega sushi eten. Het restaurant heeft om 17.30 en 18 uur plek. Dan kan ik 't beste om 18 uur reserveren toch? Mochten we er al eerder zijn dan kunnen we waarschijnlijk wel eerder aanschuiven?

1 like

Vaak is zo’n all you can eat sushi heel druk. Echt afhankelijk naar wat voor restaurant je gaat. Misschien even bellen?

Zo’n 20 minuten lopen als ik maps moet geloven. Maar ben nog niet eerder op cursus geweest, weet dus niet of 't echt stipt 17 uur is afgelopen :thinking:

1 like

Ik zou sowieso 18u doen, je kunt altijd even wachten met een drankje maar hebt een probleem als je te laat bent en je reservering verdwijnt.

4 likes

Ik zou dan om 18.00 reserveren. Dan heb je geen stress als de cursus uitloopt en de tijden van google maps zijn sowieso altijd langer dan aan wordt gegeven :crazy_face: mocht je eerder klaar zijn met die cursus loop je nog ff een blokje om ofzo. Niet te druk maken!

3 likes

@Hippe_kikker ja jullie hebben gelijk! Liever even wachten dan stress dat we het niet halen. Bedankt!

Iemand een tip voor een goede noise cancelling koptelefoon? Mijn Bose quietcomfort 35 is heel wat jaren mijn fijne vriend geweest, maar al een tijd enorm versleten. Ik heb vorige week de Bose 700 besteld (ik dacht, nieuwe versie, zal geweldig zijn toch?) maar na 1 rondje buiten terug gestuurd. Zit zo’n harde windruis op met alle instellingen geprobeerd, las ik ook op internet later, buiten niet te gebruiken voor mij. Prijs maakt me niet uit, maar ik kan écht niet tegen het geluid van die wind, wil rustige oren hebben buiten. Dat was bij de quietcomfort 35 heel fijn!
Iemand een idee?

4 likes

Heb je de zoekfunctie al gebruikt want deze vraag wordt minimaal 1x per maand gesteld.

6 likes

@nomnom Deze heb ik en ben er tevreden over. Ik draag 'm alleen niet heel vaak buiten, maar een eventuele windruis is me nog nooit opgevallen. Daar zou ik zelf ook slecht op gaan.

3 likes

Ja wel gezocht maar kwam berichten tegen uit 2018 dus hoopte op een wat recenter antwoord, met een tip voor die windruis maar sorry!

1 like

Ik zou een potentiële nieuwe wel even passen in de winkel, Sony is bijvoorbeeld te groot voor mijn hoofd. Dus dan weet je in ieder geval dat je er een koopt die lekker zit.

2 likes

Ik heb de PostNL app om pakketjes/post bij te houden. Sinds kort krijg ik over elk pakketje een mail (pakketje is aangemeld, pakketje is bezorgd). Hoe zet ik dat uit? Ik kan dat helemaal nergens terugvinden in de app.

In de app ga je naar je account > app instellingen > pushnotificaties > dan pakketten uitvinken

Edit: oh oeps beter lezen, je hebt het over mailtjes. Meestal kan je onderaan in de mail afmelden voor mails

1 like

Ja je kan je dus ook niet afmelden via de mail, dat staat er ook helemaal niet in :rage:

Ik heb deze allebei gehad (nee wacht had van Sony degene die eindigt op 3) en vond ze allebei zo’n vervelende windruis geven. De qc45 was echt onbruikbaar buiten. De Sony viel niet mee te bellen zodra je buiten was.
Ik ben dus weer terug naar de bose qc35. Ook nog eens vet goedkoop nu.
@nomnom

1 like

is er wel eens iemand vanaf de palladium in keulen na een concert nog met het OV terug naar de stad gegaan? ik ben aan het zoeken maar vind echt weinig/tegenstrijdige en onduidelijke info. de website van palladium geeft aan dat er speciale pendelbussen zijn, maar lees er verder niks over hoe en wat. komt er nog een bus of tram/metro na een concert of sta ik daar volgende week gewoon verloren :joy:

2 likes

Misschien kun je voor de zekerheid Palladium bellen of dm’en? Ik neem aan dat de medewerkers op de hoogte zijn van het laatste nieuws omtrent het ov (en dat zij zelf misschien ook met het ov terug moeten). Het is idd echt vervelend als je niet weet of en hoe je terug kan reizen, zeker als je alleen bent.

Toch bijzonder hoe meningen hier in kunnen verschillen. Ik kan niet zonder mijn qc45. Na jaren de 35 te hebben gehad was ik wel blij met de upgrade.

2 likes

Zet je buiten dan ook NC aan? Bij mijn 35 hoor je dan ook heel veel ruis, dus ik heb dat buiten altijd uit staan. Misschien maakt dat nog een verschil @Kusjessoldaat.

1 like

Ja met m’n 35 zet ik nc buiten altijd uit, want dat is wel zo veilig met hoe ik me in het verkeer meng. Maar met de 45 hoorde ik met de nc uit alleen maar ruis. Kon er alleen mee buiten zijn met de nc aan, dan was er weinig ruis.
M’n man heeft nu de 45 trouwens en hij vindt 'm wel heel fijn. Maar gebruikt 'm ook niet zo intensief als ik deed.

1 like