Durf te vragen #6

Ok maar waaruit in m’n originele post haal je dat hij er een probleem van maakt?

@vitaminwater check, thx

Bedankt voor de inzichten in ieder geval, ik heb ook wel eens dat het eruit “moet” maar bij hem is het zó voorspelbaar/consistent dat ik even wou aftoetsen of dit bij wel meer mensen (vnl mannen) zo is.

1 like

Goed dat je verduidelijkt dat je een “als” als “in het geval dat” bedoelde, ik las het eerst alsof je leek te bedoelen dat hij er in dit geval een probleem van maakt.

2 likes

Hah wow oké nieuwe vraag dan:

Hoe “zie” je een emoji sarcastisch gebruikt worden? Heb ik iets gemist? Duim = like = goed, toch?

2 likes

Nee haha hier op het forum kun je er vanuit gaan dat als je een duimpje krijgt iemand eigenlijk zegt: ‘oke wat jij wil meid :roll_eyes::+1: :+1:

16 likes

Haha ohh, doe voor de gein een zoekopdracht op “duimpje” - op dit forum wordt ie vrijwel altijd negatief bedoeld zo van uhhu :thumbsup:

Grappig idd hoe emojis verschillend kunnen worden gebruikt en opgevat. In whatsapp als ik een duimpje doe is het idd alleen als “ok!” ofzo. “In orde!”

Maar hier niet.

2 likes

In de Teams chat op mijn werk worden aan de lopende band duimpjes uitgedeeld. Krijg altijd even een error, voordat ik bedenk dat het positief bedoeld is. Komt door het forum :smile:

10 likes

Als je een NS abonnement (traject vrij) halverwege de maand opzegt, krijg je dan ook de helft van die abonnementskosten terug?

Ik wil nu aanvragen, en halverwege december pauzeren/stopzetten.

Ja, je krijgt in principe de overige dagen van de maand waar je dan geen gebruik van maakt terug! Alleen, je moet wel minimaal één hele maand betalen dus ik weet in dit geval niet per wanneer je hem kan stopzetten (je zou denken een maand nadat je het hebt aangevraagd maar toch). Je kan dat wel vragen in zo’n chatservice denk ik!

2 likes

Haha ik stel me nu een karretje vol boeken voor waarmee Marli alle bibliotheken en boekwinkels afgaat :joy:

11 likes

@buffel of ze heeft het eten en drinken bezorgd toen hij aan het schrijven was :joy:

4 likes

Ik denk dat een vet slechte vertaling van uitgever. (iets van Google Translate of zo)

2 likes

Is een gebruikelijke term in vaak meer wetenschappelijke uitgaven. Bijv. als er meerdere edities/bewerkingen/vertalingen van een (historische) brontekst zijn dan is dat de persoon die daaruit een nieuwe editie samenstelt of een bewerking maakt voor een bepaalde markt of doelgroep. En vaak zit daar wel een inleiding of verantwoording oid bij met uitleg over welke keuzes gemaakt zijn en waarom

9 likes

Als je “Leven in tijden van versnelling” aan het lezen bent dan heeft het waarschijnlijk betrekking op een bepaalde introductie of bewerking zoals @Lemongrab zegt, die Marli geschreven heeft terwijl zij denker des vaderlands was (aan de jaartallen te zien).
Uitgeverij Boom is “de trotse uitgever van verschillende Denkers des Vaderlands”. Boom heeft ook dit boek uitgegeven.

De beschrijving van het boek zegt het volgende over Marli Huijer:
“Een door Marli Huijer speciaal voor Nederland bewerkte introductie op het werk van ‘onthaastingsgoeroe’ Hartmut Rosa; een filosofisch antwoord op onze steeds snellere levenswijze.”

Bol.com noemt haar “hoodredacteur” in de specificaties in datzelfde boek.

Ik moet een hobby zoeken. :smiling_face_with_tear:

10 likes

Hoe heten die dingen die je aan je drinkglas kan zetten om te herkennen dat dit jou glas is? Wat ze weleens bij feestjes gebruiken? Ik kom er echt niet op….:exploding_head::exploding_head:

Is er iemand die een hoofddoek draagt en het oké zou vinden om een aantal hele suffe vragen te beantwoorden waar ik al een tijdje nieuwsgierig naar ben? Vragen in de categorie: draag je je hoofddoek ook thuis? En zo niet heb je dan je gordijnen dicht? Wat doe je dan als de pakketbezorger aanbelt?

Weet iemand welk merk dit C (?) / Golfje is?

afbeelding

1 like

Glasmarker inderdaad of anders glasmarkeerder!

2 likes

Carhartt, ik voel me meteen een deelnemer aan een pubquiz

17 likes

Thanksss :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja, stuur mij maar een bericht.

3 likes