Ik heb toeslagen ontvangen adhv mijn verwachte jaarsalaris, nu is mijn salaris gestegen en heb ik dus recht op minder toeslag. De belastingdienst berekend dat natuurlijk adhv je jaarsalaris en betaald daarop gebaseerd ook maandelijks uit. Ik heb dus t/m deze maand meer toeslag ontvangen dan wat nu mijn maandbedrag zou zijn. Weet iemand of de resterende toeslagen waar ik nog recht op heb dit jaar dan gedeeld worden door het aantal maanden dat dit jaar nog heeft, of krijg ik nu het maandbedrag wat bij mijn huidige salaris hoort en krijg ik bij de herberekening in augustus bericht dat ik of al te veel heb ontvangen en terug moet betalen of ik vanaf dan niks meer krijg?
Dat eerste (mits je je nieuwe salaris hebt doorgegeven, staat niet in je bericht maar ga ik wel van uit). Dus stel dat je met je oude salaris recht hebt op 1200 euro per jaar/100 euro per maand, en met je nieuwe salaris maar recht op 960 euro per jaar/80 per maand:
Dan heb je nu (jan t/m mei) 5 x 20 euro = 100 euro teveel ontvangen. Voor juni t/m dec zou je nog 560 euro krijgen, min die 100 euro die je al hebt gekregen is dat 460 euro. Gedeeld door de resterende 7 maanden krijg je dan nu 65,7 euro (ipv 80).
Ja, Mango ook!
Had in oktober een en ander gekocht in Valencia en scheelde echt soms 8-12 euro met winkels hier
edit: saaie taalvraag. Weggehaald i.v.m. herkenbaarheid.
Weg want ik twijfel
Edit: ik denk dat deze regel opgaat een aantal collega's gingen / ging op cursus | Genootschap Onze Taal | Onze Taal
Dus hun kan, maar zijn/haar ook
Puur gevoelsmatig zou ik voor de tweede optie gaan
Dankjewel allemaal.
Niet bij nagedacht dat zijn/haar niet zo inclusief is nee. Gelukkig mag ‘hun’ ook in deze zin.
Je kunt het ook omzeilen door ‘de’ te gebruiken. Maar moet dat van die uitdaging erin? Weet de lezer dan wat daarmee wordt bedoeld?
Ja! Dat geldt ook voor andere merken van hetzelfde bedrijf (zoals Bershka). Ik reserveer altijd extra ruimte in mijn koffer voor Zara-aankopen als ik naar Spanje ga. Zeker bij duurdere items kan het nog best veel schelen
‘de’ is hier niet passend, denk ik. En dat stukje van de uitdaging moet er wel in, anders dan klopt de rest van de tekst niet meer.
Ik heb het nu in elk geval verstuurd, dus ik ben er voor nu vanaf. Soms kun je dan ineens zo lang naar zo’n tekst zitten te kijken.
Vandaag geweest en het klopt inderdaad! Duurdere items zijn zo’n €10 goedkoper, andere items €3 tot 5. Kinderkleding kost wel hetzelfde als in NL.
Als er in je huurprijs een voorschot stookkosten verwerkt zit (blokverwarming) moet je dan alleen nog elektriciteit afsluiten bij een leverancier of alsnog ook gas? Heb hier zo geen verstand van.
Alleen elektriciteit. Het gas wordt al centraal geregeld via die blokverwarming.
Edit: zie nu de opmerking van Pastelzwart. Was het koken even vergeten
Volgens mij kook ik ook elektrisch. Gaat warm water voor de douche etc. dan ook via die blokverwarming? Mocht ik wel gas moeten afsluiten dan kun je ook niet aangeven denk ik dat je laagvebruik hebt ivm die verwarming? De gasprijzen zijn echt niet grappig nu dus ik hoop heel erg dat ik het niet nodig heb…
Ik heb vandaag een klok in mijn appartement opgehangen die elk halfuur en uur slaat (en dan bij het uur meerdere slagen, 10 uur is 10 slagen bv). Nu twijfel ik een beetje of dit wel oké is voor mijn bovenburen…
Ik heb zelf een dikke ondervloer gelegd, maar diegene boven mij niet. Ik hoorde van de week een teams call binnenkomen haha. Maar ik ben dus een beetje bang dat die klok niet heel netjes is, omdat het misschien teveel doorklinkt.
Ben ik nu teveel aan het overdenken of moet ik de klok ‘s nachts stil zetten? Dat is wel weer heel slecht voor de klok zelf
Lijkt me zelfs voor jezelf irritant. Ik zou ff checken met je buren of ze ‘m horen, ieder half uur is wel echt vaak
Ik zou zeggen dat dit normale geluiden zijn voor een (oude) klok, maar ik ben opgegroeid naast een kerk haha. Na een tijdje hoor je dat echt niet meer. Mochten de buren er last van hebben kun je het altijd nog aanpassen.
Ik zou daar echt niet blij mee zijn, helemaal 's avonds/'s nachts niet. Word je daar zelf niet gek van dan, gezien het ook nog eens ieder half uur is? En je benoemt je bovenburen, maar heb je dan geen naaste buren? Zij zullen er wellicht de meeste last van hebben.