Durf te vragen #6

Heeft iemand ervaring met een LG Amerikaanse koelkast en dan met name de ijsblokjes? Wij hebben er nu een paar jaar 1 van Samsung maar merken nu dat ijs halverwege de dag soms al op is en hij echt langzaam is met bij maken. Vaak dat we pas de volgende dag weer wat hebben.

We gebruiken wel veel ijs, dus ben eigenlijk opzoek naar een koelkast die meteen of wel snel nieuw ijs aanmaakt ipv 1x per dag volgens een routine.

1 like

Ik heb een Amerikaanse van LG. Zodra wij ijs gebruiken wordt er al nieuw aangemaakt. Nog nooit meegemaakt dat het op was en nu met het warme weer gebruiken we ook veel.

2 likes

Ik heb er eentje van Samsung en die maakt gewoon ijs zodra ik wat heb gebruikt. De bak voor ijsklontjes is ook enorm en altijd vol. Welke heb je nu?

1 like

Als dit bij de buren te horen is, zou ik er als buur echt niet blij mee zijn… Ook niet overdag :grimacing:
Misschien kun je aan ze vragen of ze het horen/er last van hebben?

1 like

Dank allemaal!

Het is klok met emotionele waarde, vandaar dat ik hem graag op wilde hangen. Ik merkte dat ik er zelf stress van kreeg, dus heb hem nu maar stil gezet haha. Ik ga aan de klokkenmaker vragen of hij/zij het geluid uit kan zetten!

4 likes

Hoe zat het ook alweer met parkeren bij zulke bordjes? Mag dat echt niet of zijn dit “neppe” bordjes van fanatieke bewoners?

1 like

Weet niet precies welke we hebben, maar hij is nu denk ik 3 jaar oud? Lijkt op deze.

Onze bak ziet er nu zo uit. Hebben vanochtend 4x ijs gebruikt denk ik.

Welke heb jij?

2 likes

Ik was pas in een winkel en kwam dit katje tegen. Ik wil hem heel graag, maar ze verkochten de accessoires niet. Weet iemand waar ze deze verkopen? Heb de winkel ook al een berichtje gestuurd, maar geen reactie gehad.

3 likes

Is het deze?

Edit: zie ook:

7 likes

Oh wat vreemd. Ik heb precies dezelfde. Maar misschien gebruik ik dan niet zoveel ijs, ik ben ook de enige in huis maar doe wel een paar keer per avond soms een groot glas vol ijsklontjes (en dan overdag ook al) maar dan hoor ik hem altijd meteen weer gaan.
Is het bij jullie echt maar één keer per dag? Misschien eens kijken in de handleiding of je iets kunt instellen.

1 like

Jaa! Dankjewel!

1 like

Maar wat is hiervan dan de meerwaarde, boven in de ochtend blenden en je smoothie op werk in de koelkast zetten en later drinken?

2 likes

Echt een rijdende rechter ding :rofl:
(Parkeerverbod, mag ik zomaar een bord plaatsen?)

3 likes

Aah heerlijk! Dus als ik het goed lees, mag ik daar gewoon mijn auto neerzetten. Het is een rijtje van 4 parkeerplekken met dat bord (daaronder staat nog de straatnaam en het huisnummer, maar die heb ik even weggehaald). Dat huis is een beetje verscholen, maar de parkeerplekken liggen aan de openbare weg.

2 likes

Maar als er dus een blauw bordje met ‘eigen terrein verboden toegang’ bij hangt parkeer je op hun grond, dan mogen ze wel je auto wegslepen, een wielklem laten plaatsen of besluiten om een hek om hun terrein te zetten of een betonblok te plaatsen of iets in die richting waardoor jij niet weg kan.

2 likes

Dat snap ik! Maar zo’n blauw bord staat er echt niet, heb het al een aantal keer gecheckt.
Niet dat ik daar expres ga staan natuurlijk om die bewoners te stangen, maar als ik er dan toch een keer 5-15 minuten parkeer, wil ik geen boete riskeren.

1 like

Maar kreeg je stress van de klok zelf, of omdat je steeds bang bent dat je buren zich op zitten te vreten? Ik ben opgegroeid in een huis met zo’n klok en ik hoor het niet eens meer. En ik weet natuurlijk niet wat jouw klok doet, maar sommige reacties lijken een beetje er vanuit te gaan dat je klok ieder half uur alle 15 coupletten van het wilhelmus afspeelt ofzo, maar ik vermoed dat het ieder half uur één slag is, en ieder heel uur het aantal slagen van het uur? Als ik je buur was, zou het me echt niets kunnen schelen (tenzij je klok wel echt ieder half uur alle coupletten van het wilhelmus afspeelt misschien)

8 likes

Kent iemand een site waar je op een bepaalde manier vliegtickets kan zoeken, in een grote periode en als je niet gebonden bent aan een bepaalde luchthaven?
Ik moet naar Glasgow in augustus, maar ik kan 3 weken. En ik kan nederlandse maar ook duitse en belgische luchthavens nemen. Is er een handige manier?

1 like

Via skyscanner?

3 likes

Op Google flights kun je een kalender zien met prijzen maar ik denk dat je wel per vertrek luchthaven moet zoeken

3 likes