Ja hij is echt een super shady figuur en werd ook verdacht van moord en is toen Belize waar hij woonde ontvlucht. Er staat een docu op Netflix over ook!
Ja, echt een nare kerel! Is ook een Behind the Bastards aflevering over (echt een van de beste podcasts die er is, zoveel mensen waarvan je het niet wist blijken afschuwelijke lui te zijn)
Beetje heftige vraag voor zoân topic met luchtige vragen maar ik kon geen ander geschikt topic vinden.
Ik zit ergens mee. Een buurvrouw gaat binnenkort 3 weken op uitnodiging van een âinternetvriendinâ naar Sri Lanka. Ze kent deze internetvriendin nog maar kort. De vriendin boekt haar vliegticket. Ik vroeg vandaag of ik de vriendin mocht zien en zag op screenshots van videogesprekken een vrouw van ik schat 20 jaar.
Ze zegt nog bij haar ouders te wonen.
Mijn buurvrouw is 40. Het zou gaan om een romantische relatie terwijl mijn buurvrouw eigenlijk zegt niet lesbisch te zijn maar alle vertrouwen in mannen kwijt te zijn.
Ze is superkwetsbaar. (20 jaar geleden vanuit Filipijnen naar NL geëmigreerd en getrouwd met Nederlandse boer die haar alleen maar keihard liet werken op de boerderij, inmiddels gescheiden en haar 3 kinderen wonen bij haar ex, weinig geld, geen werk en nauwelijks familie en vrienden).
Het kan zijn dat er een hele wereld aan internetvriendschappen aan mij voorbij gaat maar bij mij rinkelen alle alarmbellen.
Ze heeft al eens eerder zoiets gehad, met een Zweedse vrouw. Die wilde ook dat ze zou komen maar dan voorgoed. Ze beloofde gouden bergen en zou alles voor haar regelen.
Gelukkig ging dat uiteindelijk niet door.
Ik vind het eigenlijk doodeng. Ik ben gelijk gaan googelen op mensenhandel en uitbuiting maar ik kan geen vergelijkbare situaties vinden. Ik hoopte op artikelen die ik haar zou kunnen laten lezen als waarschuwing oid.
Het verbaast mij wel dat ik niks kon vinden.
Tja, wat is nu eigenlijk mijn vraag. Misschien wel: wat is dit? Is dit inderdaad niet normaal of zie ik spoken? Wie kent vergelijkbare verhalen? Wat kan ik doen om haar tegen te houden? Of moet ik me er niet mee bemoeien?
Dankje! Vliegticket heb ik niet gezien, zou ze vandaag gaan boeken.
Ik weet niet naar welke plaats in Sri Lanka ze gaat dus ambassade geen idee.
Ik zal de komende dagen contact houden en wat vissen.
Ze vertelt alleen aan mij dat ze weggaat, ik krijg de sleutel van haar huis. Verder mag niemand het weten. De kinderen gaat ze een smoes vertellen.
Ze zou zeg maar echt het ideale slachtoffer zijn.
En wat je zegt over vertrouwen op gevoelâŠik heb die buurvrouw maanden niet gesproken en ineens vertelt ze me dit en ik ben de enige die het weet. Heb echt het gevoel dat ik er iets mee moet. En ik ben juist zo slecht in zulke dingen.
Om te beginnen kan ik natuurlijk heel simpel waarschuwen dat niet alles is wat het lijkt blabla maar zelfs dat vind ik al moeilijk . Maar als ze niet meer terugkomt vergeef ik het mezelf nooit.
Is het niet een idee om de kinderen van haar in te lichten? Zoals je het beschrijft klinkt het niet heel legitiem. Ook omdat je zegt dat je je buurvrouw niet vaak spreekt, misschien dat mensen van dichterbij iets meer kunnen inbrengen?
Jij ook bedankt!
Ik ga er even een nachtje over slapen maar neem dit ook mee.
De kinderen zijn nog jong, tussen 12 - 17, en alleen die van 12 zie ik soms in de buurt. Haar ex ken ik niet maar ik weet wel waar hij woont.
Ze heeft wel 10x gezegd dat ik er met niemand over mag praten.
Ze gaat half februari dus ik heb nog wel even om wat meer info te achterhalen en wat speldenprikjes uit te delen. Moet alleen wel uitkijken want als ik te argwanend ga doen vertelt ze me niks meer verwacht ik. Ze haat het echt als anderen zich met haar âbemoeienâ.
Ik snap je zorgen wel! Wat je zou kunnen doen is evt. het algemene nummer van de politie bellen en daar eigenlijk om advies vragen. Zonder naam en toenaam van de buurvrouw verder hoor. Maar mogelijk dat zij tips hebben hoe dit aan te pakken en bij welke signalen je écht aan de bel moet trekken
Eens met de tip van @Neusklem! Weet wel dat jij niet verantwoordelijk bent. Ik zou haar wel waarschuwen of je zorgen met haar delen, dan kan ze zelf bedenken of ze dat risico wil nemen. Dat kan eventueel ook nog kort voordat ze vertrekt, maar meer kun je niet doen en je bent dus ook nergens verantwoordelijk voor.
Moet eerlijk bekennen dat mijn gedachten ook gelijk uitgaan naar bijv. drugssmokkel etc. Normaliter zou ik mijn zorgen dan vooral uiten bij de buurvrouw zelf, maar nu er ook nog minderjarige kinderen bij betrokken zijn zou ik inderdaad ook even bij de politie en/of ambassade informeren wat je nu het beste kunt doen en of ze hier ervaring mee hebben.
Goeie! Misschien is dat de reden ook wel dat het destijds met de vriendin uit Zweden niet doorging. Die zou ook haar ticket boeken en ineens ging dat niet door.
Ik kan wel iets met jullie tips, bedankt!
Heeft iemand dit weleens gehad bij een online bestelling van Zara? Ik wilde betalen, maar toen lukte het niet om een of andere reden. Maar ik zag op mân bankapp dat het geld wel is afgeschreven. Maar op de Zara app staat de bestelling wel bij âmijn aankopenâ, maar dan staat er ook bij dat ik nog niet betalen. Ik heb ook (nog) geen bevestiging per e-mail gehad.
Nike schoenen hebben een serienummer (net als veel andere merken). Hebben alle paren een eigen nummer of verwijst dat nummer naar een batch/model?
Ja dat hoopte ik dus ook. Maar ik heb nu een e-mail gekregen dat de bestelling is geannuleerd, omdat de betaling te lang op zich liet wachten. Grr⊠moet ik daar weer achteraan gaan, want heb wel gewoon betaald.
Iemand verstand van cv-ketels? Er brandt een rood lampje, resetten werkt niet en heb geen warm water of verwarming
Heb je al opgezocht wat die errorcode betekent?
Handleiding opzoeken via google?
Ik wilde net zeggen wat @Mexi hierboven zegt: ik heb ook een Vaillant en bij mij zat er te weinig water in de ketel. Je kunt de CV bijvullen, online vast wel te vinden hoe dat bij jouw ketel werkt. Let wel: mocht dit vaker gebeuren dan zit er ergens een lek (waardoor het water uit de CV verdwijnt). Komende dagen even in de gaten houden of na het bijvullen het aantal bar (wijzertje aan de rechterkant) niet terug loopt.
Haha niet hetzelfde maar heeft ook wel met hetzelfde te maken. ik heb geen cv ketel, maar wel een warmtepomp van Vaillant die pas 1 jaar oud is en afgelopen maand al 5 x een monteur moeten laten komen omdat de waterdruk steeds te laag wordt met als resultaat geen warm water
Die monteurs worden gek. Worden om de haverklap ingebeld door de inwoners hier⊠Is waarschijnlijk een productiefout (?) waar ze nu achterkomen in al deze nieuwbouwwoningen echt fucktup zij zijn de uiteindelijke leverancier en moeten er iets mee
Gelukkig huur ik en betaal ik al die kosten niet maar dit wordt een hele dure grap voor ze
Dankjewel iedereen, het is gelukt!!