Durf te vragen #6

Ja als dit vakje niet is aangevinkt kun je iemand geen bericht sturen. Dan krijg je de melding ‘forummer x accepteert momenteel geen berichten’.

1 like

Ooh, weer wat geleerd! Dankjewel!

5 likes

Kan iemand zeggen hoe Reebok-sneakers vallen qua maat? Ik heb maat 37 in Puma’s, maat 36,5
in Nike Air Max en maat 35,5 (haha) in oude Adidas Superstars.

2 likes

Ik vind ze altijd groot vallen

2 likes

Ik vind ze op maat vallen (de club c) of iets krap (heb je dus echt niks aan want iemand hierboven zegt weer groot). Ik heb normaal 38, van nike 39 en de reeboks in 38,5

1 like

Ik heb de club c in een halve maat groter dan mijn reguliere schoenmaat. Vergeleken met de merken die jij specifiek noemt weet ik het helaas niet.

Ik heb schoenmaat 40 en van Puma en Nike eigenlijk altijd 41, heel soms 40,5. Mijn Reebok club c’s heb ik dan weer gewoon in maat 40, die vallen echt perfect op maat.

Hier of in medische vragen topic…

In films en series zie je ze wel eens dat ze de ander verdoven met een spuit in de nek.

Drogeren/ bij psychische instellingen/ ontsnappingen you name it.

En dan binnen secondes zijn ze weg. Werkt dat echt? En ook zo snel? Ongeacht waar je de naald in de nek prikt?

De nek zit vol belangrijke en kwetsbare structuren, daar zomaar een naald ergens in rammen is enorm onverstandig, dat lijkt me echt zoiets dat alleen op tv gebeurt, ik kan me niet voorstellen dat dat in de werkelijkheid ooit gedaan wordt.
In theorie zou je iets kunnen injecteren in een spier (maar over het algemeen zou je dan mooie dikke spieren als bovenbeen, bil of bovenarm nemen), of in een bloedvat (maar dan prik je eerst een infuus in een arm of been, zelden een centrale lijn via de halsader maar dat doe je met echo en helemaal steriel aangekleed enzo). In een spier duurt het best even voor het werkt, in een bloedvat werkt een slaapmiddel bijvoorbeeld wel binnen seconden.
Maar als je blind een naald in de nek ramt is de kans dat je spier of bloedvat raakt vrij klein, en de kans dat je iets anders (luchtpijp, slagaderen, zenuwen, etc) beschadigt levensgroot.

21 likes

Is er hier toevallig iemand die als studieadviseur werkt en die ik wat vragen zou mogen stellen?

1 like

@Amarens @Marquez @Paddington uiteindelijk voor €350 verkocht!

6 likes

Oke ik dacht ook dat het ‘op’ moest zijn, maar blijkbaar mag het beiden zie ik net op onzetaal.

1 like

Nee ik vind ‘door’ ook niet klinken, maar het mag blijkbaar dus wel! Je kan het dus eventueel wel voor ‘op’ vervangen maar zoals ik het lees, is dat pure persoonlijke voorkeur.

3 likes

Heeft iemand ooit wel eens met een niet apk gekeurde auto rond gereden en kan je snel een boete krijgen?

Ik laat hem uiteraard zsm keuren hoor! Deze week nog. Maar ik ben benieuwd hoe groot het risico is dat ik een boete krijg

1 like

Hoe kom je dan bij de garage?

Volgens mij (maar dit weet ik niet 100% zeker) krijg je niet automatisch een boete als je ergens rijdt waar van die kentekenregistratiecamera’s hangen, maar als je de pech hebt om in een verkeerscontrole terecht te komen of zoiets krijg je ook gewoon een boete natuurlijk. Maar je bent vooral zwaar de lul mocht je een ongeluk hebben dus als het even kan zou ik 'm mooi laten staan tot je naar de keuring kan.

Ik had het zelf toevallig afgelopen week (superdom, brief gemist omdat ik dacht dat het een tweede herinnering was voor een andere auto) en ik heb het ding wat ik had waar ik alleen met de auto heenkon afgezegd want wilde het echt niet gokken. Maar snap natuurlijk dat dat niet zo makkelijk gaat als je ervan afhankelijk bent om maar je werk te gaan oid

@pastelzwart oke top! Thanks voor jullie reactie. Dan durf ik het wel aan om naar mijn werk te rijden ermee (helaas echt afhankelijk van), het zal echt om hooguit 1 a 2 dagen gaan gelukkig.

Nee kan allemaal niet.
Ik werk klinisch. Met ov kom ik óf niet thuis na een late dienst óf ben ik veel te laat voor een vroege dienst. Thuiswerken kan niet want ik werk klinisch. Geen enkele collega woont ook maar in de buurt van mijn regio & kan van niemand een auto lenen

Ik zou wel de ‘;’ vervangen door ‘,’

En na ‘zoals’ eventueel ‘:’

1 like

Kun je geen leenauto krijgen voor de dag dat je auto bij de garage is voor APK?

3 likes