Durf te vragen #6

Dit vind ik zelf een leuk boek, gebruik ik wel voor bovenbouw basisschool dus misschien te simpel. Maar is duidelijk geschreven en niet te kinderlijk vind ik zelf.

4 likes

De Bourgondiërs van Bart van Loo. Ook als niet geschiedeniskenner is dit een zeer vermakelijk boek. Op een leuke vlotte manier geschreven.

6 likes

Ik vond deze (ondanks dat de tekst anders doet vermoeden) niet eng: escaperoom De Bagijnetoren en op loopafstand van station Delft Centraal.

In Rotterdam heb ik hier
https://www.breakoutrotterdam.nl/ Alcatraz en Engineroom gedaan. De laatste kun (kon?) je ook in 2 teams tegen elkaar spelen, superleuk! Ligt in De Machinist waar je ook kunt lunchen, borrelen, eten.

De kwaliteit van escaperooms kan soms wisselen, maar deze vond ik erg leuk en goed!

Hier is ook een boek van @Eilish Op de website van Bruna kan je een stukje lezen om te kijken of het aanspreekt.

4 likes

Jaaa de Engine Room in Rotterdam heb ik laatst gedaan en daar ook gegeten inderdaad! Super leuk. Bedankt voor de andere tip en @FrozenFlame ook bedankt!

2 likes

deze is volgens mij voor kinderen geschreven maar voor volwassenen ook heel interessant. zeker omdat het wat langer geleden geschreven is, vind dat zelf een leuk perspectief bieden

2 likes

Misschien met baking soda. Je kunt beginnen met er een bakje in te zetten en als dat niet helpt er wat in strooien en dat na een nacht er goed uitkloppen en beetje met de stofzuiger opzuigen.

3 likes

Ik heb een aantal jaar geleden een escaperrom bij Escape Room 076 in Breda gedaan, die was leuk en niet eng, maar ze hebben inmiddels andere kamers.

1 like

Prison island in Tilburg is ook leuk, niet eng en je kunt per cel kiezen of je wel of niet sportief bezig bent.

2 likes

Ik heb er ook wel eens eentje alleen gedaan en dat gaat ook prima, maar 3-4 vind ik wel het leukste!

3 likes

Je vraagt het niet aan mij maar ik heb 2 (online) crimiboxen gedaan met mijn vriend samen en het was echt heel leuk en prima te doen met 2! Denk zelfs dat dat leuker is dan met meer mensen.

2 likes

Dossier Kost vond ik heel leuk en iets complexer! Maar Inkt was ook leuk om te doen.

1 like

Die van undercover zijn echt super. Daar hoef je de serie niet voor gekeken te hebben. Maar zit echt waanzinnig in elkaar. Ik vond alleen trending niet leuk, maar die verkopen ze al niet meer geloof ik

End of the line is gratis btw, kan je het eens uitproberen

3 likes

Heeft iemand al eens gehad bij Klarna dat je bestelling is omgedraaid? De dingen die ik heb teruggestuurd moet ik nu betalen en hetgeen wat ik heb gehouden, hoef ik niet te betalen. De webshop heeft dus een fout gemaakt. Gaat om best een groot bedrag dus best kut, alleen Klarna zegt dat de webshop het moet oplossen dus ik loop vast :expressionless:

1 like

De webshop zegt juist neem contact op met Klarna, dus vandaar dat ik vastloop. Ook echt een waardeloze klantenservice. Maar ik ga straks wel een poging doen om te bellen (in het Engels :sob: )

1 like

Ja dat heb ik als bewijs in m’n mail! En ik heb een foto gestuurd van het item wat ik wel heb gehouden haha hopelijk is dat voldoende bewijs :pray:

2 likes

Vreemd van die webshop, volgens mij kan Klarna het niet eens aanpassen? Ik heb ook wel eens gehad dat Klarna het verkeerde bedrag weergaf maar dat werd altijd opgelost door de webshop zelf.

4 likes

@Xiomara de webshop moet dat doen inderdaad. Heb ook wel eens fouten met retouren gehad. Dan meldde ik gewoon via klarna opnieuw retour zodat de betaling nogmaals on hold kwam en is daarna via de webshop altijd nog opgelost. (Maar wel súperirritant!)

2 likes

Tussen de 1e verjaardag waar jullie samen waren en de 4e verjaardag zit 3 jaar.

6 likes

In Zuid-Holland:

Escape from Wonderland (Leiden)
Inferno (Katwijk)
Bella Ciao (Katwijk) (dit is écht een aanrader)

Dit zijn alleen best ‘lastige’, uitgebreide escapes dus als je maar met 2 bent en heel onervaren, dan zou ik misschien toch voor een andere gaan.

1 like