Durf te vragen #6

Thanks!

2 likes

Met kruis is verboden te stoppen én parkeren. Met enkele diagonaal is alleen verboden te parkeren.

Edit: dat is misschien hetzelfde, want als je niet mag stoppen, kun je uiteraard ook niet parkeren haha. Zit zo in mijn hoofd geramd dat het om 2 dingen gaat bij dat bord.

3 likes

En alleen aan de kant van de straat waar het bord staat :grimacing:

Mijn rij instructeur leerde me het zo aan: als er een kruis staat, dus een X, dan mag je nix, dus idd ook niet stoppen

4 likes

En het geldt niet voor de parkeervakken! Zijn we er zo met alle regeltjes?

1 like

Hahahaha ik wilde ook al zeggen, volgens mij hebben we nu alle regels over dit bord wel gehad

Ik heb het zo geleerd:

KruiS = niet Stoppen (en dus ook niet parkeren)
StreeP = niet Parkeren

2 likes

Ja die ken ik ook zo!

Net als een voetganger kruisen als je afslaat (voetganger steekt over en is dus recht doorgaand verkeer.

Zie je een voetganger in zijn kruis, dat is niet pluis
Zie je een voetganger in zijn rug, gas terug

Hahaha ik heb mijn rijbewijs al 23 jaar. En dit blijft erin hangen

Edit: dit is trouwens voorrang dat je als voetganger echt nooit krijg he

3 likes

In het kruis kun je de letters stop zetten heb ik geleerd. Hoor het m’n instructrice nog roepen “WAT PAST ER IN DAT BORD!!!”

4 likes

Buik rug, gas terug
Zij, gas bij

5 likes

Buik gas kruis koekenpan
Ik snap er geen reet van

29 likes

Klinkt ook als een goeie. Ben je we sneller in je reactie dan mijn hele regels

2 likes

Deze lijkt op de goedkope collectie van de Hema. Die je samen met een pollepel kon kopen. Is al wel jaren geleden.
Volgens mij had de Zeeman deze ook

3 likes

Wow ik dacht dat dit bord zo werkte:

1 streep: niet parkeren, kant van de weg waar het staat
2 strepen: niet parkeren, beide kanten

En ik heb gewoon mijn rijbewijs :woman_facepalming:

6 likes

Laatst werd er nog naar mij getoeterd omdat ik aan het oversteken was en een auto die straat in wou. Terwijl ik dacht hallo ik heb voorrang dus rustig met die toeter. Ik doe niks gevaarlijks.

4 likes

Ja stom hè! Ik denk dat dat een verkeersregel is die veel automobilisten direct vergeten.

3 likes

Ik heb af en toe het idee dat sommige automobilisten het bestaan van voetgangers en fietsers negeren. Zelfs bij zebrapaden word ik 9 van de 10 keer bijna doodgereden door een automobilist die veel harder dan 30 in een 30 zone rijdt en niet kijkt of er iemand op het zebrapad loopt/wil gaan lopen. Fietsers stoppen in mijn ervaring ook bijna nooit voor zebrapaden.

2 likes

Over dat verkeersbord. Foto praat makkelijker?

1 like

Ze voelen zich koning op de weg!

Waar ik ben opgegroeid is een asostad en was het inderdaad oppassen geblazen.
Nu woon ik in een provincie stadje en daar krijg ik 90% van de tijd wel voorrang op het zebrapad

Hier lopen de voetgangers in de stad juist zo de weg op zonder te kijken :laughing: mijn fiets heeft gelukkig goede remmen.

1 like

Hier zijn het juist de fietsers die dat lijken te vergeten.

3 likes

Mijn ouder kwam er laatst achter dat de regel rechts gaat voor ook op fietsers geldt. Vroeger gelde die regel blijkbaar alleen voor auto’s.
Dus denk dat veel mensen de regels ook niet goed hebben. (En sommige zullen vast ook denken, met mijn auto ben ik sneller)

2 likes