Durf te vragen #6

Hahaha wow @anon81378386, jullie waren HEEL snel. Ga die eens kopen dan binnenkort!

1 like

Wat is precies het broedgedrag van zwanen? Ik fiets elke ochtend en avond langs een meertje met zo’n broedeilandje, en daar heeft een zwaan een nest. Maar ze ligt al ruim anderhalve week in dezelfde houding op dat nest, met haar kop weggestopt, en ik kreeg ineens een kronkel dat ze ook wel eens dood zou kunnen zijn?? Of is het normaal om dagen achtereen zonder te bewegen (ook nooit die nek ff de andere kant op, of ‘wakker’ met haar kop omhoog?) op het nest te zitten?

Ik weet echt niets van broeden enzo 🪺

Ik weet het alleen van kippen maar bij hun is broeden is echt een aanslag op hun lichaam met weinig eten en drinken. Ze vermageren dan helemaal en moeten daarna echt bijkomen

3 likes

Dat is wel hoe de meeste zwanen die ik ‘ken’ broeden :swan:

6 likes

Die van AH, Delicata cappuccino, heeft ook zo’n smaak!

2 likes

Ik ben aan het rondkijken naar vacatures en ben nu op LinkedIn beland. Daar zie ik bij ‘wie heeft uw profiel bekeken’ dat een ex me de afgelopen week nog heeft opgezocht. Hoe kan ik ook even bij hem spieken maar dan zonder dat mij naam erbij staat?

Uitloggen!

4 likes

Ah ja, alleen dan zie je een beperkt stukje. Maar prima

2 likes

Ai ja das waar vaak :frowning:

1 like

Ik wil wel spieken :joy::joy:

2 likes

Ach nee joh, had dat niet verwacht dus dan ben je er even mee bezig. Maar het interesseert me eigenlijk geen reet wat voor werk die nu doet :person_shrugging:

1 like

Vorig jaar was er een zwanennest tegenover mijn huis en toen lag de zwaan ook vaak in dezelfde houding helemaal stil. Na ongeveer een maand waren de kuikens er

1 like

Weet iemand hoe het werkt met foto’s kopen van een fotograaf? Ik ben op de foto gezet door iemand die in opdracht van iemand anders werkte, en heb haar emailadres gekregen omdat ik aangaf misschien een of meer foto’s te willen kopen.
Klopt het dat dit dan meestal zo in zijn werk gaat: ik mail haar met de vraag of er ik een foto mag kopen, zij mailt mij met foto’s met watermerk en een prijs, ik kies er een of twee uit die zij mij dan stuurt na betaling?

Ja, meestal krijg je een link naar een plek waar de foto’s online staan met watermerk erop (dat kun je dan alleen met de link zien) en als ze je dan koopt krijg je ze opgestuurd/kun je ze downloaden.

1 like

Ja klopt!

3 likes

Misschien een hele stomme vraag hoor.
Ik wil lasagne meenemen voor mijn pasbevallen vriendin. Ik weet alleen niet of ze hem direct wilt eten of gaat invriezen. Moet ik hem dan wel in de oven doen of ovenklaar geven?

4 likes

Ik zou ‘m alvast in de oven doen! Dan kan ze ‘m eventueel nog invriezen of opwarmen in de oven als ze ‘m toch direct wil eten

4 likes

Misschien een domme vraag, maar als ik een 6 pack sokken bestel bij Zalando, krijg ik dan 6 paar sokken of 6 losse sokken (3 paar dus)?

• 6 paar
  • 6 losse sokken / 3 paar

0 stemmers

1 like

Ja, ik draag al 15+ jaar harde lenzen. Gaat bij mij prima. Ik heb het idee dat het wat sneller kan irriteren dan zachte lenzen, maar heb daar alsnog weinig last van. Ik draag ze gewoon dagelijks.

2 likes

Zwemmen sowieso niet met lenzen, ook niet met harde lenzen.
Ik heb een tijd harde lenzen gedragen. Uiteindelijk voor mijn ogen voelde het veel fijner, ik moest wel echt langzaam opbouwen met dragen. En ik voelde ze ook best een tijd nog goed zitten. Maar toen ik daar door heen was, vond ik het best fijn.
Met harde lenzen voel je het veel sneller als er iets in je oog komt. Bij zachte lenzen merk je dit minder snel op en kunnen stofjes / zandkorrels je oog irriteren, maar merk je het pas veel later.
Als je veel buiten bent en op het strand enzo, zijn harde lenzen dan misschien wel minder comfortabel om te dragen, omdat je veel sneller iets zal voelen in je oog en dan zit je lens niet meer lekker.

Tijdens mijn zwangerschap kon ik de harde lenzen niet meer verdragen en sindsdien ook geen zin meer gehad om het weer te gaan opbouwen. Dus nu draag ik gewoon een bril en als ik er zin in heb (vooral met feestjes of familie dingen enzo) dan gebruik ik dag lenzen. Is ook wel makkelijk en fijn voor mijn ogen.

2 likes