Durf te vragen #6

Ja, kan prima! Begin je net of heb je al ervaring? Bij de vereniging bij mij in de buurt is er een groepsapp en kun je gewoon appen of iemand zin heeft om te spelen en er zijn eigenlijk altijd wel gegadigden (ook wanneer je elkaar van tevoren nog niet kende oid).

Als je nog nooit eerder hebt gespeeld kom je in een soort beginnersgroeps/trainingsgroep en vind je daar vaak wel iemand om daarna mee te kunnen spelen.

Maar denk dat het misschien ook per vereniging verschilt? Geen idee.

Hier zijn in ieder geval best veel mensen (zowel gevorderd als beginners) die zich in hun eentje hebben ingeschreven :smile:

2 likes

Bij mij in de buurt is een soort beginnersles-groep, volgens mij van 5 lessen ofzo. Dan leer je ook meteen andere mensen daar kennen, misschien is zoiets ook bij jou?

Mensen die in een land zijn geweest waar gemiddelde lengte duidelijker korter is dan in NL, Oost Azie zoals Japan: merk je dat kleding daar dan ook echt is gemaakt voor korte lichamen? Zat me dit ff af te vragen.

Hmmm kleding weet ik niet meer zo goed, maar ik weet wel dat mijn schoenmaat (42/43) onvindbaar was. Maar als kleding niet past kan je gewoon een maatje groter pakken.

Ja bedoel vooral de lengte en niet de breedte!
Ben benieuwd of ik daar opeens allemaal broeken zou passen die 9/10 perfecte lengte zijn!

2 likes

Ik had dit in ItaliĂ« ĂŒberhaupt al. Dat elke broek die ik pakte te kort was.

5 likes

Ja en vaak ook gericht op een hele andere lichaamsbouw.

1 like

Ik heb in china gewoond en bestelde kleding vaak online en dan paste het in de breedte wel maar de lengte was vaak veel te kort. Als ik bij H&M of andere westerse winkels kocht waren de maten gewoon hetzelfde als hier in NL. Dus verschilde erg of je in een lokale winkel of bij een internationale keten kocht.

4 likes

ik wil graag een treinkaartje boeken via trainline, maar lees nu heel wisselende reviews. heeft iemand hier ervaring met deze site?

Ik heb in 2019 geboekt en dat ging prima! Was een enkeltje van Florence naar Bologna, geen idee of dat uitmaakt haha.

3 likes

Dit is prima! Toen ik voor een reisbureau werkte, boekten we ook vaak via die website aangezien dat soms makkelijker was dan op de website van de spoorwegen zelf.

2 likes

Ik had het idee dat in Spanje de spijkerbroeken al korter waren waardoor ik ze wel gewoon paste in tegenstelling tot hier in Nederland.

Edit: hmm de gemiddelde lengte is daar niet per se veel lager dan hier dus misschien lag het aan de broeken die ik gepast heb :thinking:

2 likes

Ik heb zelf ook een aantal jaren harde lenzen gedragen, maar ik had er juist wel heel veel last als er iets in mijn oog kwam, dan moest Ă©cht meteen die lens eruit, anders deed het echt heel veel pijn. Vaak ook als ik mascara droeg, maar denk dat dat per persoon/oogvorm verschilt. Daarna weer indoen is prima. Zolang er niets in m’n oog kwam was het dragen helemaal fijn, je krijgt geen droge ogen want harde lenzen ‘drijven’ eigenlijk op je traanvocht. Vond de eerste dag harde lenzen dragen even wennen, je voelt ze zitten, maar niet vervelend en daarna voelde ik ze niet meer en was ik gewend. Zwemmen deed ik alleen met m’n hoofd boven water, was anders te bang om een lens te verliezen (prijzig, plus je hebt maar 1 paar)

Ben zelf op een gegeven moment overgestapt naar nachtlenzen (zijn ook hard), die 's nachts je ogen corrigeren. Dat is wellicht niet zo’n goede optie als je al droge ogen hebt.

Uiteindelijk heb ik m’n ogen laten laseren en daar heel tevreden mee. Daar moet je wel dik genoeg hoornvlies voor hebben (helemaal bij grotere sterkte) en je sterkte stabiel zijn. Is niet zo’n goede optie als je al droge ogen hebt want dat is wel een van de bijwerkingen. Ze testen daarvoor wel eerst je traankwaliteit en hoeveelheid.

2 likes

Is er een app waarbij je aangeeft dat je een bepaald iets X keer per week wil doen (bijvoorbeeld 3x per week 30 minuten lezen) en dat je dan per week zoveel vakjes krijgt die je ‘af kan kruisen’.

Als ik zoiets wil doen, doe ik dat meestal op papier. In een mooi notitie-boekje ofzo. Maar een app leek me ook juist wel handig, want die heb je altijd bij de hand.

Maar als ik op goal-tracker apps zoek, krijg ik veel te ingewikkelde dingen of meer gericht op dagelijkse doelen. Maar misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen.

Ik wil heel simpel kunnen aangeven:

• Wat is het doel (bijv 30 minuten lezen)
  • Frequentie per week (bijv 3x per week)

En dat ik dan vakjes krijg die ik kan afkruisen. Bonuspunten als het er nog leuk uit ziet :wink:

En anders ga ik gewoon ouderwetsch in een schriftje vakjes tekenen en inkleuren :older_woman:

streaks! die gebruik ik al een tijdje en ben er heel blij mee (kost wel 5 euro of zo)

3 likes

Alleen beschikbaar voor iOs blijkbaar :smiling_face_with_tear:

In Playstore vind ik iets met dezelfde naam. Maar daar moet ik aangeven op welke dagen mijn ‘doel’ is. Maar ik wil niet specifieke dagen toekennen :slight_smile:

1 like

Habitnow,
ben ik door het forum gaan gebruiken

1 like

ah shit dat wist ik niet!

Bij het instellen zie ik alleen de optie om de frequentie per dag aan te geven en niet per week, of kijk ik daar overheen?

Haha maar ik ben helemaal niet zo dun/smal! Ik heb korte pootjes en armen en torso, maar dat kan ik niet zeggen over de omvang ervan.
Die aanname doen meer mensen, dat als je klein bent je ook meteen petite in je vormen bent, nope!