Durf te vragen #6

Die Zauberflöte (The Magic Flute)
Opera van Wolfgang Amadeus Mozart

3 likes

oke thanks! de reden dat ik twijfelde was dat hetzelfde traject bij de ns niet te boeken is, je kunt alleen de dienstregeling zien. en via trainline kan het dus wel en ook nog eens heel goedkoop dus ik was bang dat het too good to be true zou zijn :joy:

2 likes

Bij de NS kan je het dan uiteindelijk wel boeken als je belt en zij doen het dan via zo’n site :bulb:

3 likes

Gaat er wel een NS trein heen dan?

Ik heb ook onlangs tickets via Trainline geboekt, moet nog reizen dus geen idee hoe het in de praktijk gaat straks haha maar volgens mij kan er niet zoveel misgaan. Je boekt heel makkelijk je tickets (hij geeft de goedkoopste optie aan) en dan download je de app en staan ze daarin, dus ook geen gedoe met tickets printen. Wel aardig wat servicekosten vond ik.

2 likes

Vanaf arnhem kun je naar emmerich met de trein. Op de app van de ns staat dat je je ov-chipkaart kunt gebruiken.

Weet iemand of dat zo is? Anders koop ik een kaartje op arnhem centraal.

Ja daar staat een poortje (voor studenten die net over de grens wonen maar in Nederland studeren enzo geplaatst)

Nice!

nee het is een duitse trein, gaat om een internationaal traject. maar het beginpunt is in NL dus vandaar dat ik als eerste bij ns international had gekeken. hij staat wel als dienstregeling in de ns international app, alleen niet te boeken.
@Luzarl er stond bij dat het ook niet telefonisch te boeken was. vandaar dat het zo vaag was.
maar ik heb geboekt, tickets zijn al binnen!

2 likes

Is er iemand recent in Indonesië geweest en was het gele vaccinatieboekje voldoende om aan te tonen dat je coronavaccinaties hebt gehad?

Wij hebben alleen bij de incheckbalie ons vaccinatiebewijs wat in de Coronacheckapp staat laten zien. In Indonesië heeft niemand er ooit om gevraagd.

2 likes

Vorig jaar december is er bij mij helemaal niet om gevraagd. Maar ik weet van anderen dat ze het gele boekje hebben laten zien en weer van anderen de app, dat was een paar maanden voordat ik ben geweest.

2 likes

Heeft er iemand ervaring met thuis effectief je tanden bleken? (Strips etc?)

3 likes

Vroeger deed ik dat met crest whitestrips en dat werkte top!

4 likes

Kan je in Outlook ergens de “geschiedenis” van een afspraak terugvinden? Bijvoorbeeld dat de afspraak eerst op 28 mei ofzo om 10 uur stond en nu op 1 juni of 14 uur en dat door persoon X is verplaatst? Ik kan alleen vinden door wie die als laatst is bewerkt, maar dat zegt niet dat de afspraak eerst op een andere dag/tijd stond…

1 like

Ik denk bij verwijderde items de oorspronkelijke uitnodiging

Het betreft alleen geen uitnodiging. Wij werken met het hele kantoor in de agenda van 4 bazen en een van ons heeft een afspraak ergens ingezet en die is op magische wijze verplaatst naar een later moment. Niemand heeft 't natuurlijk gedaan. En diegene die nu bij laatst bewerkt staat is 't zeker weten niet.

1 like

Ligt er aan welke je wilt nemen. Als je de RE19 hebt dan kun je mee met je Nederlandse kaart tot aan Zevenaar. Weet niet of Emmerich ondertussen het ook mag gezien veel mensen daar wel over geklaagd hebben. Als je in Duitsland verder gaat moet je wel echt een kaartje hebben. Dan zou je in Zevenaar nog kunnen uitstappen en het kunnen halen. (Weet niet of deze info nog 100% klopt want ik ben al een tijd niet meer naar Zevenaar geweest)

De ICE is volgens mij volledig de internationale trein. Moet je volgens mij wel reserveren/boeken.

Edit:

Ik zou zeggen: ov chip moet kunnen als het er zo staat

2 likes

Is een draadloos oplaadbare case voor Apple AirPods het extra geld waard?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Even wat extra achtergrond informatie; ik heb voor €150 aan bol.com cadeaubonnen, waardoor ik eigenlijk gratis de AirPods 2 met reguliere case zou kunnen kopen. Echter, bij CoolBlue kun je nu voor €139 de AirPods 2 met draadloos oplaadbare case kopen, maar hier heb ik dus geen cadeaubonnen voor. Dus, is de draadloos oplaadbare case het geld waard?

3 likes

Hoe heet dat knopje dat je indrukt zodat je de veter strakker kan trekken?

1 like

Schoenveterblokje

3 likes