Durf te vragen #6

Dat heet officieel een boerderij deur volgens mij, ons huis had die een toen we het kochten.

1 like

Ja heb ik best ā€˜vaakā€™ gezien in NL, vooral op boerderijen idd

3 likes

Bij mijn oma in de straat heeft iedereen die! Is in een redelijk klein dorp, maar geen boerderijen.

3 likes

Mijn ouders hebben ook zoā€™n deur, wonen niet op een boerderij. Mij lijkt zoā€™n deur nu ideaal met de katten. Kan ik gewoon de deur half open doen en niet bang te zijn dat er een ontsnapt.

1 like

Haha mijn opa en oma hadden dit ook, gewoon in standaard eengezinswoning in Nederland.

1 like

Wij hadden ook zoā€™n deur thuis!

Kunnen jouw katten niet springen?

9 likes

Oh zeker welā€¦ Maar dit zou dan gaan als ik even snel een pakketje aan wil nemen of iemand die aanbelt voor een collecte. Zo handig zijn ze niet dat ze er dan snel over heen zullen springen. Maar nieuwe voordeur is nogal een uitgave dus voor nu nog even geen optie.

3 likes

Ik heb laatst deze gekocht, die paarse zijn niet zo groot
Misschien is dat wat?

3 likes

Mijn ouders hebben dit!

1 like

Wij hebben dit. Ideaal als je deur open wilt maar niet dat de hond/kat/kind eruit gaat. Huis staat vlakbij centrum en is 100+jaar oud. Maar deur lijkt niet zo oud te zijn, wel oud maar niet 100 jaar.

Echt een long shot. Maar ik vond vroeger het programma Het blok (Nederlandse editie) superleuk. Zou er een manier zijn om de oude seizoenen ergens terug te kijken (tegen betaling)? Op YouTube staan wat clips maar verder is het echt nergens te vinden.

2 likes

Jammer dat zulke series (ik vond Smaken verschillen ook heel vermakelijk) niet makkelijk terug te zien zijn idd!

3 likes

Jaa dat was zo een leuk programma! Ik wilde altijd meedoen als ik oud genoeg was!

3 likes

Wat is het verschil tussen intercontinentale vluchten en vluchten binnen Europa? Ik ben alleen nog binnen Europa geweest en dan ook altijd met een budget airline. Heb je op intercontinentale vluchten altijd een maaltijd en drinken? En ook altijd een scherm met films? En meer ruimte? Of hangt dat ook allemaal af van de maatschappij en hoeveel je bijbetaalt?

2 likes

Er zijn intercontinentale vluchten waar je net zo weinig beenruimte hebt als binnen Europa en ook geen ā€˜gratisā€™ eten krijgt (eentje die via IJsland naar de VS vliegt bijvoorbeeld, weet even de naam niet). Maar die zijn ook extreem budget.

De meeste vluchten hebben inderdaad meer ruimte, grotere vliegtuigen, maaltijden en onbeperkt snacks en drinken, scherm met films. En je hebt vaak business en/of first class, dat is iets luxer dan die paar iets bredere stoelen achter het gordijntje voorin een ā€˜binnenlandseā€™ vlucht.

Maar naar Marokko is officieel ook intercontinentaal maar daar kun je ook alleen heen met een wat kleiner vliegtuig volgens mij. Gaat dus vaak wel om de langere afstanden.

1 like

Iemand een idee wat dit voor merk is? Staat op servies wat ik net bij de kringloop heb gekocht


12 likes

Aan het teken te zien Steuler Keramik (west Germany)

3 likes

Jaa ik vond smaken verschillen ook zo leuk. Op zaterdag- of zondagmiddag werden alle afleveringen van die week achter elkaar uitgezonden en ik kon dat dan echt de hele middag kijken.

@Flowermarket ik kan helaas ook nergens vinden waar je dit kunt terugkijken. Op de site van SBS/Net5 is het niet meer te vinden

3 likes

Hoe luister ik in de hele vroege ochtend muziek tijdens het douchen zonder dat mijn man twee kamers verderop er last van heeft?

Waterdichte oortjes met een waterdicht snoer dat leidt naar een waterdichte zak waar mā€™n mobiel in zou hangen lijkt me nu de beste oplossing, maar dat gaat me ā‚¬70 kosten.

Wie weet iets beters? Ik wil wel heel graag mā€™n Spotify lijst of Spotify podcasts op, niet een MP3 speler.