Durf te vragen #6

Maar wel zelf je auto verplaatst neem ik aan?

Bij sommige buren had ik het misschien nog wel gedaan maar dat zijn voor mij geen wildvreemden. Dit ging echt om een bezorger die wat spullen wilde uitladen en mijn auto (die gewoon netjes op een parkeerplek stond) stond volgens de bezorger in de weg. Nu zat ik echt midden in een belangrijke meeting dus het kwam nogal ongelegen. Het was ook niet zo dat ik mijn auto kon verplaatsen want er waren geen lege parkeerplekken beschikbaar. :upside_down_face:

4 likes

In de tijd dat hij aan jou de sleutel had gevraagd en die auto had omgezet had hij toch ook al zijn spullen kunnen uitladen, hij stond nu toch ook al ergens geparkeerd? :sweat_smile: Hoe wist hij dat de auto bij jou hoorde eigenlijk?

Ja blijkbaar kon dat niet. En ik gok dat ie het gewoon aan een van mijn buren heeft gevraagd.

1 like

Ja, kansloze zaak soms. Heb mijn beloofde ā‚¬190 nooit meer terug gezien, maar wel 9,95ā‚¬ uitbetaald gekregenā€¦

De moeder van een Duitse vriend van me heeft bijna wekelijks contact met ze en als je ze stalkt, geven ze je wel echt geld terug volgens haar. Dus viel Erfolg

4 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Muziek topic

Geen idee, ik fiets zelf dus niet met noise cancelling! Juist omdat ik het zelf ook te eng vind. Maar ik gebruik die koptelefoon wel in het ov en als ik dan moet rennen voor de trein bv dan verschuift ie wel een beetje en dat vind ik vervelend.

@anon42887991 @LaPetiteRobeNoire dank voor de suggesties! Ik ga kijken naar die oordoppen, het merk ken ik wel en ik gebruik de muziek versie daarvan voor concerten en festivals, die bevallen goed dus deze misschien ook.

1 like

Kom in een ziekenhuis werken en je leert faxen :sob:

2 likes

Ik heb maanden terug een koopovereenkomst gesloten voor dure meubels, te betalen bij aflevering. Maar mijn financiĆ«le situatie is compleet anders nu, kan ik hier nog onderuit komen? Heb ik na levering nog 14 dagen herroepingsrecht ofzo? Ik kan het gewoon weg niet betalen namelijkā€¦

1 like

Die 14 dagen is de wet verkoop op afstand. Als je iets via internet (= afstand) loopt, heb je recht om het 14 dagen zonder opgaaf van reden te cancellen. Volgens mij is dat wel alleen na de koop en niet pas na de levering.

Maar heb je geen recht op retour? Voor hetzelfde geld vallen de meubels tegen en wil je ze retourneren. Dat kun je eens opzoeken, staat vast in de algemene voorwaarden. Ik denk dat je de meubels dan wel eerst moet betalen. Weet niet of dat in jouw situatie kan.

Of weigeren aan de deur? Weet niet of ze je dan iets kunnen maken qua betaalverplichting. Je zou ze ook kunnen bellen en de situatie voor kunnen leggen als je er met de algemene voorwaarden niet uitkomt.

2 likes

Wat Amarens als laatste zegt, gewoon even bellen en het uitleggen. Het lijkt me dat zij ook geen zin in gedoe hebben, dat ze de meubels transporteren en dan weer mee terug moeten nemen.

2 likes

Ja ga ik idd doen. Heb er wat moeite mee, vandaar dat ik het hier eerst vroeg. Ik voel mezelf keihard falen en wil het eigenlijk niet onder ogen komen.

2 likes

Ja, dat is begrijpelijk. Maar als je het zo snel mogelijk regelt ben je ervan af en voel je je wat dat betreft weer ietsje beter.

3 likes

6 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Zzp/freelance/eigen bedrijf-topic

Werkt er hier misschien iemand bij de IND die ik iets kan vragen over werken en doorgroeimogelijkheden e.d. bij de IND?

2 likes

Dat is na ontvangst! Dus als ze een pakje bij je buren leveren oid, gaan de 14 dagen pas in wanneer jij het van de buren ontvangt.

2 likes

Ik denk dat hier wel het meeste instaat, of niet?

1 like

Wat @Amarens zegt, je hebt bij koop op afstand 14 dagen herroepingsrecht. Dat gaat in vanaf de leverdatum en niet vanaf de koopdatum, want het gaat erom dat je het product niet van tevoren hebt gezien en zo 14 dagen hebt om het alsnog in het echt te bekijken. Dus als je online hebt gekocht zou je het gewoon moeten kunnen annuleren, tenzij het op maat gemaakte dingen ofzo zijn

4 likes

En @Eileen dan heb ik het precies verkeerd onthouden. Thanks voor de opheldering en aanvulling!

Ik probeer voor het eerst tickets te verkopen op ticketswap, maar krijg steeds de melding dat mā€™n tickets ongeldig zijn. Ik heb ze gewonnen via een betrouwbare weg dus ik ben heel zeker dat het legit tickets zijn.
Weet iemand toevallig hoe dat kan? Kunnen ze die wedstrijd tickets uitsluiten voor doorverkoop omdat ze gratis waren oid?