Durf te vragen #6

Ik denk dat dit gewoon kan want dit deed ik ook met mijn gewone ov-chipkaart.

@Gelatelli Oke Italiaanse roots, ze spreekt het niet maar toch erover opscheppen. Ik snap dit niet.

2 likes

Ik zou zeggen 0,098%? Dat krijg je als je 100 tien keer door twee deelt (dus als 1 ouder Italiaans is is het kind 50% Italiaans, als dat kind een kind krijgt is het 25% Italiaans en dat dan tien keer)

4 likes

Bij 0:52 gaat ze ook voor de I’m fully Italian hahaha

@Dazed bedankt! ik kwam er echt niet uit

2 likes

Haar opa is wel echt Italiaans toch? Dan gaat fully italian niet op maar zoveel generaties is het nou ook weer niet

Denk iemand in jouw werkveld of aansluit op jouw profiel oid.

1 like

Zeg vraagje. Heb jij wel eens een personeelsfeest gehad waar je echt nog heel positief op terug kijkt? Ik ben op zoek naar ideeĆ«n hahaha. Wij moeten wat organiseren wat in principe de hele dag mag duren. Dit jaar zijn we met een busje naaar Amsterdam gegaan, daar rondgefietst met een tourguide, ergens gelunched, toen vrij middag programma, op een rondvaartboot geweest en eerst gedineerd. Jaar daarvoor hebben we zo’n e-chopper tour gedaan in de buurt en erna gedineerd. Maar heb echt geen idee wat we nu moeten doen :joy: het team bestaat uit leeftijden tussen de 22-58 maaar de jongeren zijn wel in de meerderheid. Is trouwens voor volgend jaar mei dus als 't goed is is 't weer dan wel redelijk

2 likes

Is er een orthopedagoog of psycholoog die ervaring heeft met het schrijven van een diagnostiek casus die ik wat mag vragen?

1 like

Maakt regio uit?

1 like

Niet perse, ons kantoor zit in 't oosten en zijn vorig jaar dus naar Amsterdam geweest

2 likes

Wij hebben laats VR gelasergamed en ik was eerst sceptisch, maar dat was echt fantastisch!

1 like

Vorig jaar had ik een personeels feestje georganiseerd waar iedereen enthousiast over was (hoera ik). We waren smiddags gaan lasergamen en daar krijg je redelijk wat tijd mee om want dat gaat per x aantal mensen en de rest kon in de tussentijd koffie/biertje drinken, en daarna waren we een drie gangen menu gaan eten met tussen elke gang een soort van puzzel/escape room aan tafel. Vond dat wel een aanrader omdat je dan iets te bespreken hebt tijdens het eten.

4 likes

Ja stuur maar berichtje

2 likes

Wij zijn wel eens naar de uithof geweest waar er 4 activiteiten aangeboden werden. Je kon je inschrijven bij 2 :

Bungee voetbal
Boogschieten
Lasergamen
Geheim activiteit (dit bleek sumoworstelen in zo’n pak)

En dat was zo leuk. De meeste medewerkers waren boven de 40 en hebben zo’n plezier gehad! Einde van de dag werd er afgesloten met een gezamelijke kookworkshop, maar dit kan je natuurlijk ook vervangen voor iets anders.

1 like

Ik heb een keer gewaterskied, aan zo’n lijn op een meertje, dat was echt heel erg gaaf. Voor de mensen die niet wilden waterskiĆ«n was er een andere activiteit georganiseerd op dezelfde locatie (geen idee wat precies, ik lag de hele middag in het water), en erna was er bbq en open bar, altijd goed :grin:
En een keer in een citadel allemaal van die middeleeuwse dingen, boogschieten, bijlgooien, dat soort dingen. In teams (alle afdelingen door elkaar gemixt door de organisatie) dus ook nog met wedstrijdelement. Dat was ook heel leuk, en heb door dat mixen van afdelingen ook veel collega’s (beter) leren kennen. Daarna ook weer eten en drinken ergens.

1 like

Wat ik al gehad heb, en heel leuk vond:

• golfinitiatie (incl. rondrijden met golfkarretjes)
  • packraften
  • watersport (naar keuze - ik koos SUP, maar je kon ook wakeboarden, surfen…)
  • met een bootje gaan varen
  • billenkar/gocart huren en daar een dagtocht mee maken

Sorry maar tegen deze tip moet ik even in gaan: Ik heb dit ook wel eens moeten doen op een personeelsdag en ik vond het echt vreeeeeselijk :joy:

13 likes

Ja, is uiteraard niet ieders smaak, ik had ook een hoop collega’s die die andere activiteit deden. Maar ik persoonlijk vond het echt heel vet en overgetelijk. Vind ook wel dat er als je zoiets organiseert ook een alternatieve activiteit moet zijn, zoals bij ons, want niet iedereen zit er natuurlijk op te wachten om zich in een wetsuit te hijsen en voor al zijn/haar collega’s tig keer van die krengen af te donderen :joy:

2 likes

Weet niet hoe groot de groep is maar een moorddiner misschien?

En ik vind lasergamen ook leuk!

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic #2

Haha ja snap ik hoor. Bij ons was er geen keus :smiling_face_with_tear: het was ook nog eens een verrassing

ik moest trouwens ook als enige een roze kinderhelm op omdat de gewone helmen niet pasten echt top, helemaal dat er ook foto’s van zijn en zo :thumbsup:

Je kunt volgens mij ook niet een ding doen wat echt voor iedereen leuk is, ik vind alles wat fysiek/competitief is gewoon echt niet leuk. Roept te veel herinneren op aan gym denk ik, en ik kan dat soort dingen ook gewoon echt niet. Terwijl ik bijvoorbeeld een quiz wel leuk vind en andere mensen dat weer vreselijk vinden.

3 likes