Durf te vragen #6

Ik heb sinds een maandje zo’n bureau en ik gebruik de functie tot nu toe echt weinig, haha. Ik heb er eentje via m’n werk die elektrisch is, dus met 1 druk op de knop staat ie goed, maar ik gebruik het dus heel weinig. Misschien zit het ook nog niet in m’n systeem? Maar ik had het een keer geprobeerd tijdens een overleg en merkte dat ik echt heel erg gingen hangen op die tafel, waardoor het me niet per se heel goed lijkt ook haha. Kan ook zijn dat ik nog even moet zoeken naar het soort werkzaamheden waar het wel goed voor werkt, maar ik ben dus iig nog niet overtuigd van de voordelen ervan :sweat_smile:

2 likes

Ik wissel een paar keer per dag af, blijf meestal 1-2 uur staan en dan weer zitten. Verstellen is echt heel makkelijk, gewoon een knopje indrukken.
Ken die van de Lidl niet, dus weet niet of dat hetzelfde werkt.

Edit: ik vind staan juist fijn voor overleggen. Als ik wel moet typen, zit ik liever.

2 likes

Ik vind staand werken echt heeeeel chill. Ik heb het wel moeten opbouwen want eerst kon ik niet zo lang staan want dan werd het best zwaar. Maar nu zou ik echt niet meer anders kunnen. Het is actiever (krijg het ook minder snel koud) en door de afwisseling kan ik beter focussen. Ik vind het chill wanneer ik veel moet lezen, mailtjes typen en tijdens een overleg. Ik wissel vaak 2 keer op een dag en in totaal sta ik denk 3,5 uur en zit ik 4,5 uur.

5 likes

Hoe heb jij het opgebouwd? Ik krijg echt zeer aan m’n lijf van staan :hot_face: terwijl ik wel verder sportief en fit ben

Ja herkenbaar! Ik heb het langzaam opgebouwd dus ik merkte in het begin dat ik te lang stond en toen ben ik eerst veel korter achter elkaar gaan staan. Echt maar een half uurtje max achter elkaar en dan weer zitten. Dit deed ik denk 3 keer op een dag. En toen na 1 of 2 weken een kwartiertje langer en daarna weer een kwartiertje langer. En ik let goed op mijn houding dus echt hoog genoeg zetten zodat je armen in de juiste hoek zitten en je je schouders niet te veel optrekt. Als laatste merk ik een enorm verschil afhankelijk van welke schoenen ik aan heb. Op mijn new balance kan ik lang staan, maar als ik wat nettere schoenen aan heb word ik veel sneller moe en ga ik eerder zitten. Maar daarom draag ik nu dus alleen maar sneakers of dr martens naar werk haha

2 likes

Ik heb niet die van Lidl wel een van het werk wat gewoon met 1 druk op de knop omhoog/omlaag gaat en ik vind het heel fijn werken. Soms gebruik ik het twee weken niet maar dan ineens weer hele dagen wel.
In het begin moest ik het wel echt opbouwen omdat ik niet gewend ben om stil te staan. Dus in het begin voelde een kwartier al heel lang. Ik las het hier boven ook maar fijne schoenen maakt veel verschil.

2 likes

Ik heb er op werk een die met een hendel omhoog moet ipv elektrisch. Heb eerder elektrisch gehad. Handmatig gebruik ik dus echt nooit omdat het zo veel meer werk is, zeker als je even kort wilt staan.

1 like

Ik heb een programmaatje geïnstalleerd (CTRLWork heet het geloof ik, gaat via werk) dat je op verschillende activiteitsniveaus kunt instellen voor zitten en staan, en ik wissel telkens dertig minuten zitten af met zes minuten staan (al klik ik de reminder om te gaan zitten of staan soms wel weg als het niet uitkomt). Ik vind dat wel een fijn ritme.

Edit: mijn bureau is idd ook elektrisch verstelbaar, anders zou ik het denk ik minder vaak afwisselen.

3 likes

Ik heb er een van de ikea, nu 3 jaar. De eerste 2 jaar vaak gebruikt. Maar op de een of andere manier sta ik de laatste tijd te gespannen waardoor ik last van mijn knieën krijg

1 like

Help dr zit een soort van spitsmuis in mn huisje. Moet ik m zn gang laten gaan of proberen te vangen en buiten zetten

2 likes

afbeelding

3 likes

Nou hij is heel schattig. Tis een soort spitsmuisje. Denk dat ik t nog wel overleef tot vrijdag. Maar als ie buiten zou zijn zou t iets fijner zijn😂

Heb je niks aan maar I was today years old toen ik leerde dat een spitsmuis én niet bij de muizenfamilie hoort én een cloaca heeft.

6 likes

waarom the fuck heet een spitsmuis een spitsMUIS als 't geen muis is?!

3 likes

De muis is weg. Vind t soort van jammer. T was echt een schatje en zo klein. Lees nu dat ze niet kunnen klimmen (als t een huisspitsmuis is) en nu vind ik t zielig dat ie in t gat in de kast zit. Was een soort mini kruipruimteluik ofzo. Maar die kast is zo ranzig dat ik niks aanraak. Ik ga er van uit dat ie zichzelf redt.

2 likes

NijlPAARD
ZeeHOND
WalVIS

Etc.

19 likes

Iemand ervaring met Luxplus?

1 like

Ja, prima, maar je moet even berekenen of de korting hoog genoeg is dat dat abonnement het waard is. Qua bezorging enzo heb ik nog nooit problemen gehad

1 like

De rituals adventskalender is er nu goedkoper. Maar denk dat ik m maar laat gaan, heb het eigenlijk ook niet nodig :joy:

Voor alleen zoiets zou ik het niet doen. Mijn nichtje bestelt er bijvoorbeeld elke maand echt een hele hoop producten en dan is het het wel waard, maar voor eenmalig zou ik geen abonnement afsluiten.

2 likes