Trust me: het is alleen maar heel ongemakkelijk om (veel) geld te krijgen van mensen waarvan je weet dat ze krap bij kas zitten. Ik voelde me daar echt schuldig over, want ik was net zo blij geweest met een lieve kaart. Ik zou iets persoonlijks geven (iets zelfgemaakts, of anders een zelfgeschreven brief/kaart) en dan een leuke kadobon waar ze mee kunnen gaan lunchen ofzo. Heb je én een (goedkoop) doe kado, én iets persoonlijks en waardevols.
Kan iemand mij helpen? Ik zoek een bedrijf waar ik een uitnodgingskaart kan ontwerpen en laten afdrukken voor een event van mijn bedrijf. Korte levertijd, mooi design, wellicht goud folie letters. Geen standaard bedrijven als Greetz.
ChatGPT
Madeformoments?
Ik heb nog een Bongo bon liggen die over een tijd vervalt. Hij is voor ‘een avontuur voor2’ of iets dergelijks…maar ik ben niet zo avontuurlijk… mag hem ook inwisselen voor iets anders (bon is 40 euro waard geloof ik, vind het niet erg om iets bij te leggen). Maar er is zoveel…en veel is ook niks vind ik. Weet iemand iets wat wel de moeite waard is?
Ik ben nu in een restaurant op het toilet super ziek nadat ik net oesters heb gegeten. Het moet wel daardoor komen. Ik ril helemaal en heb het afwisselend warm en koud en moet constant overgeven.
Het is een chique restaurant overigens. Ik twijfel of ik hier iets over moet zeggen tegen de ober. Wat zouden jullie doen?
Ehm ja natuurlijk? Straks worden andere gasten ook ziek
Ja ik snap dat het logisch klinkt om te zeggen, maar schaam me best wel dat ik hier zo lang op het toilet die (ook voor degene met wie ik ben)
Ah nee niet schamen hoor mega rot voor jou:( hoop dat je snel je bed in kan kruipen veel beterschap. Je gezelschap zou er vast begrip voor hebben
Sommige oesters zijn gewoon besmet of niet goed, heb je ook met mosselen en andere schaaldieren.
Aaaw, beterschap. Zeker laten zeggen door je tafelgenoot maar nu vooral voor jezelf zorgen. Echt mijn grootste nachtmerrie dit, maar je kan hier gewoon niks aan doen. Sterkte
Zeker zeggen! Het kan dat je gevoelig bent voor oesters en mosselen, dat komt dan door een eiwit dat ze bij zich dragen. Maar zo’n snelle reactie lijkt meer op een voedselvergiftiging. En dan is het belangrijk dat ze het weten.
Beterschap!
Bedankt voor alle berichten. Ik heb het aangegeven en ze zeiden “ja we hebben verder geen klachten gehad dus niet zeker dat het door de oester komt”.
Ik weet dus niet of die oesters van de rekening zijn, maar los daarvan, zouden jullie alsnog fooi geven?
Stom van ze, want het hoeft maar 1 verkeerde oester te zijn, ze hoeven niet allemaal verkeerd te zijn. Als de oesters eraf zijn is fooi naar hoe je gevoel is. Niet eraf? Geen fooi.
Nee.
Juist niet, voedselvergiftiging duurt altijd een paar uur. Dus ik ga er vanuit dat ze de oesters al een paar uur geleden heeft gegeten bij de borrel/als voorgerecht. Maar echt snel (als in een half uur of een uur oid) treed dat niet op.
Hoe dan ook @macrame, zeker geen fooi geven. En als je er nu niet tegenin durft te gaan zou ik morgen even bellen of het verhaal op de mail zetten, wel even de rekening bewaren. Het restaurant moet je hier zeker voor compenseren. Het kan inderdaad gewoon 1 verkeerde oester zijn geweest, dus dat ze verder geen klachten hebben heeft er ook niets mee te maken.
Heel veel mensen die allergisch zijn voor dat eiwit kunnen wel oesters eten want het eiwit komt primair in mosselen voor. Ook in huisstofmijt trouwens. Daar zit ook een verband.
Bron: ik die oesters eet maar projectielbarf van mosselen
Geen fooi maar ik zou ook opstandig worden van de suggestie dat ik ze ook nog moet betalen.
De oesters stonden gewoon nog op de rekening. Ik zei tegen de man bij wie ik afrekende dat ik ziek was geworden (zonder het te hebben over de rekening), hij zei “ik hoorde het ja, maar meestal hebben ze het in de keuken direct door als een oester niet goed is”. Ja nu blijkbaar niet dan. Vervolgens komt hij terug met wisselgeld en zegt hij dat hij één(!) oester van de bon gehaald heeft.
Overigens eet ik wel vaker oesters en ben er nog nooit ziek van geworden.
@George ik werd ziek ongeveer een half uur na het eten van de oester. Kan het dan geen verband hebben?
Oei da’s wel een heel droge tegemoetkoming. Ben je inmiddels wel weer een beetje op je positieven?