Durf te vragen #7

Wat een teleurstelling dat hij geen hobbitthema heeft. :woozy_face:

6 likes

Nee, veeg je heel snel weer weg.

1 like

Jammer! Dan ga ik wat anders verzinnen. Thanks voor je reactie.

1 like

Ik betaal er idd voor, ik dacht zo een 25 euro en dan krijg je ook een setje lenzen erbij om te testen (en als deze toch niet de goede sterkte heeft krijg je weer een nieuwe etc). Bij Pearle. Daarna bestel ik ze gewoon online. Ik zou niet snel het gratis bij een opticien laten doen.

3 likes

Oh dankje, dat is wat ik zoek!

3 likes

Een blaar, kapotte duim en een kapotte pincet later is het gelukt met de föhn en wat geweld. Alleen nog wat lijmresten, maar met zooltjes erboven is dat niet erg. Thanks @FrozenFlame & @Virago

3 likes

Dit is waarschijnlijk een hele random vraag maar ik ben op zoek naar leuke activiteiten die je in je eentje thuis kan doen. Ik sta weer aan het begin van een druk studiejaar en wil doordeweeks eigenlijk minder met vrienden afspreken en wat meer thuis zijn.

Probleem is alleen dat ik me nogal snel verveel, wat zijn dingen die jullie graag doen of hebben jullie leuke hobby’s?

Mijn hobby’s: lezen, gamen, (solo) bordspel en door het huis dansen met een draadloze koptelefoon😅

Ideeën: handwerk (borduren, breien, haken), puzzel boekjes, puzzelen, kleuren/verven op nummer, een nieuwe taal leren.

6 likes

Lego vind ik leuk omdat je dan resultaat ziet, net als legpuzzels. Het zijn ook bezigheden waarbij je muziek ofzo kunt aanzetten (soms met een boek lezen word je dan afgeleid)

Het is niet in huis maar wandelen? Goed om je hoofd leeg te maken als je daar behoefte aan hebt.

2 likes

Zijn er solo (bord)spellen? Klinkt alsof ik dat ook leuk zou vinden. Heb je misschien titels?

1 like

Railroad ink vind ik zelf best leuk om solo te doen

2 likes

Ja, er zijn er heel veel! Dus best persoonlijk, maar dit zijn in ieder geval mijn tips:

Spirit island, Marvel champions/Arkham Horror (zelfde spel, ander thema), Gaia project, Arnak, Dune Imperium en als je echt all out zou willen gaan: Gloomhaven.

Vaak zijn het gewoon de originele spellen, met een extra handleiding voor een solo-spel. Dus mocht je mensen in je omgeving hebben, die bordspellen spelen, kun je misschien vragen of je het een keer mag lenen.

(Gratis tip: er bestaan bordspellen winkels, waar je spellen kunt bekijken en uitproberen. Goede en laagdrempelige plek om mensen te ontmoeten met dezelfde hobby.)

6 likes

Oh dit is zo lekker om te doen hè? Ik heb dat vrijdagavond nog gedaan, zonder koptelefoon maar met de microfoon (niet aangesloten haha) van m’n dochter :smile::princess:t4:

4 likes

Ik verveel me altijd nogal snel tijdens puzzelen, handwerken etc. Maar door een computerspel zoals rollercoaster tycoon kan ik mezelf helemaal verliezen in de tijd en uren verder zijn voordat ik besef dat ik eigenlijk nog moet eten, drinken en naar de wc gaan enzo.

Tips qua spellen zijn rollercoaster en two point hospital.

5 likes

Dankjewel, ik ga eens op onderzoek uit!

2 likes

We hebben zoveel leuke foto’s en zelfs met de fotoboeken die ik maak bekijk je ze eigenlijk toch nog te weinig.

Stiekem vind ik een digitaal fotolijstje dus best leuk, maar er hangt wel een beetje een bejaarden-vibe rondom :crazy_face:

Er is niet echt een alternatief he? Of zijn er ook digitale fotolijstjes die er leuker uitzien?

Anders moet ik maar gewoon accepteren dat ik in mijn hart een boomer ben :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik heb een Google Home Nest, hier kun je zelf kiezen of je een klok ziet oid, of dus bijvoorbeeld foto’s. Ik heb hier dus foto’s en het is idd hartstikke leuk! Alsnog wel een beetje bejaarden vibes maar wel functioneel :stuck_out_tongue:

1 like

Heeft iemand misschien nog tips om geplande bomen kappen tegen te houden? Ik heb de aankondiging gemist en wilde vandaag in bezwaar gaan maar de termijn is verstreken. In de wijk zijn vandaag al een heel aantal bomen gekapt en vervangen
Is er nog iets wat ik kan doen om het tegen te houden?

Ze willen de bomen vervangen maar de bomen die er staan zitten bomvol vogels zorgen voor veel schaduw en noem maar op.

Is er iemand met body dysmorphia die met mij wil praten als een soort lotgenoten contact?

1 like

Ik denk meteen hieraan :sweat_smile:

image

Jezelf vastketenen aan een boom.
Als de termijn is verstreken weet ik niet wat je zou kunnen doen.
Is er geen buurtcomité dat hiertegen in actie is gekomen? Ik zou daar denk ik contact mee opnemen om te informeren of zij hier al tegen geprotesteerd hebben en of jullie eventueel samen nog iets kunnen doen. Ik woon zelf ergens waar een vrij actief buurtcomité is en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hier zomaar bomen gekapt zouden worden zonder dat daar protest tegen is (wil niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk tegen kunt houden uiteraard)

6 likes