Durf te vragen #7

image

Van deze hartjessnoepjes kennen de meeste mensen denk ik wel, ik heb het idee dat ik ze vroeger ( :older_woman:) best wel vaak zag, maar ik heb eigenlijk geen idee in wat voor soort verpakking ze zaten, van welk merk ze waren of waar je ze kon kopen.

Weet iemand dit nog? Hoe zag dat eruit?
In andere landen heb je soortgelijke snoepjes die in een rolletje verkocht worden (love hearts) maar die zijn toch anders en ronder en dit zat volgens mij niet in een rol.

2 likes

Ze lagen vaak bij de Kruidvat in die bakken toch? Ik geloof niet dat ik het in de supermarkt als losse zak ken, wel bij pepernoten in enzo. Maar als je googlet op suikerhartjes kun je op bol.com een paar kilo in 1x bestellen :joy:

3 likes

Zon look o look zak met geel karton bovenin? En volgens mij ook een doorzichtig meer vierkant zakje met roze/geel/wit.

6 likes

Gewoon zo bij de jumbo

https://www.jumbo.com/producten/jumbo-vruchten-hartjes-zoet-hard-300g-439039ZK

En bij de ah zitten ze in een wit zakje met zwarte letters

3 likes

Ik wil er geen bestellen of zo, ik vraag me gewoon af hoe dat er ook alweer uitzag :joy:

Ik had inderdaad al gegoogled maar alle plekken waar ze je kunt kopen zie je ze gewoon los (zoals ik ze me ook alleen herinner haha).

1 like

Ja zo ziet het er nu uit, maar vroeger sowieso niet want dit zijn nieuwe verpakkingen.

2 likes

Dat zijn deze toch?

AH Fruithartjes #AlbertHeijn AH Fruithartjes bestellen | Albert Heijn

2 likes

Mensen sorry voor deze onduidelijkheid, ik wil ze niet kopen, maar ik wil weten hoe de verpakking er in de jaren 90 uitzag :sweat_smile:

Zomaar trouwens, ik heb er geen goede reden voor maar het stoort me dat ik dit niet weet :smiling_face_with_tear:

4 likes

Miss zo (markant merk hahah)

https://images.app.goo.gl/cDphTudCPZsXfqFM7

2 likes

Bedoel jij dit? Want dit zou het wel kunnen zijn inderdaad!
image

12 likes

Ja, dit zou kunnen! K dacht met iets meer geel maar kan ook in de war zijn met die lange spekken.

1 like

Ik weet dat er een curacao topic was want ik heb er zelf weleens iets in geplaatst, maar waar is het gebleven? Ik zie het nergens meer staan

1 like

Volgens mij was het meer roze en zonder een doorzichtig stuk. Maar misschien zit er nog verschil tussen merken? Ik dacht dat de wibra het verkocht en de xenos ook. Alleen de xsnos had denk ik kleinere hartjes, ze hadden ook een blauw zakje met alleen witte hartjes en die smaakten naar mint.

2 likes

Oooh ja die ken ik inderdaad, dat waren gewoon pepermuntjes eigenlijk toch? En daar stond volgens mij ook geen tekst op. Was dit helemaal vergeten!

2 likes

Ja klopt! En volgens mij waren het ook gladde snoepjes met een wat harder randje aan de zijkant. De gekleurde hartjes hadden dat ook dus wel wat anders dan die grote normale suikerhartjes.

2 likes

Volgens mij iets van een week maar weet het niet zeker

1 like

1 week die grote vellen en 2 weken van die kleine velletjes, maar dan moet je gewoon gaan scrubben

3 likes

& @Foefjeisthuis Late reactie, maar komt die smaak (vooral bij rode Fernandes/Fria) niet specifiek door het gebruik van cola champagne? Mijn moeder maakt wel eens stroop (soort aanmaaklimonade) met een mix van cola champagne, suiker en citroensap, waardoor het echt een specifieke smaak krijgt die hierop lijkt. Die flesjes kun je bij de toko meestal wel krijgen (zijn klein en je hebt ze in cherry, pear smaak etc.). Weet alleen niet of dit is wat je bedoelt haha

3 likes

Echt traumatisch als je voor de eerste keer zo’n minthartje eet terwijl je die suikersmaak verwacht

Ik heb ff tussen mijn bakspullen gekeken voor je. Had het nog liggen! Deze gebruiken wij altijd en kun je sowieso vinden in een Surinaamse toko!!

2 likes