Durf te vragen #7

Echt onmenselijk om iemand ter dood te veroordelen en dan ook nog eens jaren uitzichtloos laten wachten. Begrijp ook niet waarom dat dan niet sneller uitgevoerd wordt.

Om zoveel redenen ben ik er altijd tegen, maar belangrijkste redenen voor mij:

• Mensen doden vanuit de staat vind ik echt nooit oke.
  • Waarom zou je een moord (of meerdere) vergelden met opnieuw een moord.
  • Er worden nog altijd fouten gemaakt in veroordelingen en doodstraf is natuurlijk niet terug te draaien.
  • Bij sommige gruwelijke daden komen mensen (kan net zo goed mannen zeggen who am I kidding) er juist best makkelijk van af met doodstraf in plaats van levenslang.
27 likes

Ik weet nog hoe ontzettend geschokt ik was toen ik er als kind achter kwam dat landen als de VS en Japan nog de doodstraf hadden want ik dacht echt dat dit pre1945 praktijken waren. Maar niet dus. Zeker tegen. Ik zie de voordelen ook echt niet.

3 likes

Gemiddeld 1 per 4 weken nog

1 like

Echt schandalig.

Kijk eens de docu’s Code Rood: de doodstraf en daarna Deal Met De Dood van Jessica Villerius. Dan weet je meteen wat er mis is met de doodstraf… :pensive: Onder andere de redenen die @JuneOsborne noemt inderdaad.

1 like

Niet rood. Ben zelf Hindoestaans en bij ons is wit de kleur van rouw, dus zou dan gaan voor een wit bloemstuk.

13 likes

Ik ben voor mijn werkgever op zoek naar een grote hoeveelheid verjaardagskaarten. Weet iemand toevallig waar je leuke ontwerpen in grote aantallen kunt vinden?

Bij Bol zag ik laatst grote hoeveelheden maar weet niet of die ontwerpen leuk zijn

2 likes

Daar zag ik deze en deze, wat zou je ervan vinden als je zo’n kaart kreeg van je werkgever?

5 likes

Ik vind die tweede leuk en ook wel gepast

11 likes

Hier absoluut mee eens @Twijfelaar . Zijn prima kaarten toch?

3 likes

Ik zou het al erg leuk vinden om überhaupt een kaart te krijgen, zo’n attente werkgever heb ik nog nooit gehad!

6 likes

Oké die bevestiging had ik even nodig :smiling_face_with_three_hearts: @Luzarl @simsalabim

2 likes

Weet iemand hoe deze :money_with_wings: heet in whatsapp? Met cash money rijk rich of geld krijg ik m niet

1 like

Money with wings (geld met vleugels in het NL denk ik?)

2 likes

Vliegend geld

2 likes

Oh dat klinkt logischer dan mijn vertaling. :joy_cat:

2 likes

Hoe krijg je hem hier dan wel?

2 likes

Had m nodig in een whatsapp gesprek maar heb m toen helemaal handmatig opgezocht tussen alle opties. En dan staat ie tussen favorieten dus kon m hier makkelijk kiezen

3 likes

Ik snap asos retour niet.
Er staat: aanmelden voor retour binnen 14 dagen na ontvangst + versturen ervan in verdere 14 dagen.
Maar als ik dan retour aanmaak, krijg ik te zien van verstuur je retour vóór einde van de dag.

Heb je nou wel of geen 28 dagen de tijd? (Met voorwaarde binnen 14 dagen aanmelden).

Stel gister was 14 dagen na ontvangst bestelling. Aangemeld voor retour. Retour qr code ontvangen. Er stond: verstuur vóór 21 september. Maar die qr code is al vandaag verdwenen uit de email? Zo raar.