In studiejaar 2020/2021 heb ik een educatieve master gedaan, deze leidt tot een lesbevoegdheid. Ik heb het volledige collegegeld van destijds €2143 betaald, ergens vond ik dat altijd al vaag want heb ook wel eens wat meegekregen over halvering collegegeld bij docentenopleidingen. Nu ben ik dat wat beter aan het uitzoeken en als ik deze pagina hieronder goed heb gecheckt heb ik er ook recht op, mijn opleiding staat ook in het overzicht wat je kan downloaden. Alleen nou wil ik dit dus verder navragen en uitzoeken maar heb ik geen idee waar ik moet zijn? Duo gaat alleen over studieschuld toch? Moet ik dan bij de overheid zijn of bij de universiteit of?
Duo gaat over onderwijs dus ik zou daar beginnen
Ik geloof dat m’n vriend het net heeft opgelost. Maar thanks alsnog!
Ik doe zeker goed onderzoek!
@Bailey @PizzaFunghi @Cajun-moon @McApple Heel erg bedankt allemaal voor het op een rijtje zetten van jullie kosten! Echt lief en heb ik zeker wat aan.
Zag best hoge kosten voor katten ook, dus wil even delen dat ik twee kittens uit het asiel heb geadopteerd voor 165 euro per kat (inclusief chippen, vaccinaties, sterilisatie). Dierenarts kosten jaarlijks voor consult en vaccinaties is €95 euro in totaal. Ik zou voor dierenarts kosten inschatten in je omgeving tarieven opzoeken want het verschilt heel erg wat dat kost.
Ik ben maximaal 50 euro in de maand kwijt aan kattenvoer en grind. Een van mijn katten heeft na zes jaar nog nooit problemen gehad met haar gezondheid en de ander had dit jaar 700 euro aan onverwachte kosten aan z’n gebit.
Tot nu toe waren het binnenkatten. Ik kan mij wel voorstellen dat ze vaker iets hebben als ze naar buiten gaan (mijn katten kunnen vanaf komend voorjaar naar buiten).
Als ik langer dan een nacht op vakantie ga vraag ik een vriend of vriendin om op te passen. Dat doen ze graag en is een win-win en kost mij (los van wat versnaperingen voor die vriend(in) geen geld). Nu ik ga verhuizen zal ik misschien iemand moeten betalen om dat te doen.
Verder bedankt voor je vraag want ik ga ook een hond adopteren volgende maand en was bezig met het op een rijtje zetten van de kosten! Dit helpt wel
@Pastiche en andere hondenliefhebbers, toen wij nog een hond hadden kochten we vaak knuffels bij de kringloop, waren vaak maar 50 cent per stuk. Onze hond was helemaal gek op knuffels!
Ik ben dit jaar al zo’n 1100€ kwijt aan medische kosten voor mijn kat, en vorig jaar was ook niet goedkoop.
Het Kardjenner-effect
Weet iemand of je een abonnement op de Volkskrant cadeau kan doen op een leuke manier? Kan nergens iets vinden over een cadeaubon of een abonnement voor een bepaalde tijd
Digitaal of fysiek? Met het laatste zou ik momenteel oppassen omdat er bezorgproblemen zijn door personeelstekort.
Diegene heeft gevraagd om een fysiek abonnement, maar goed dat je t zegt, wist niet dat ze zoveel bezorgproblemen hebben
Het verschilt waarschijnlijk per regio maar DPG zelf erkent ook dat er bezorg problemen zijn. Ik had een proefabonnement digitaal + zaterdag en heb welgeteld 1x de zaterdag editie ontvangen haha.
Ik ga morgen een dressoir ophalen (100cmx40 cm) en ik heb geen auto en al 1000 jaar niet meer gereden dus greenwheels oid is geen optie.
Kan ik dit meenemen in de metro (Amsterdam), of zou ik een uber kunnen regelen en zouden zij mij en mn kastje dan meenemen?
Een Uber zou kunnen. Ik kan me wel een vlog van Aimee herinneren (dacht ik) waarbij de uber chauffeur haar weigerde toen bleek dat ze spullen wilde verhuizen
Klinkt als een afmeting die wel te doen moet zijn, afhankelijk van de zwaarte. Anders kun je Brenger inschakelen!
Misschien is er een cargoroo in de buurt?
En ik heb ook weleens Brenger gebruikt.
Cargoroo ken ik nog niet, ik ga eens kijken!
Brenger bedacht ik net ineens, die kunnen helaas pas vanaf zaterdag en 't moet morgen al opgehaald worden.
Maar heel misschien is er ook een lieve collega die wilt rijden!
Wat is de mooiste/fijnste wellnesslocatie in Nederland om alleen heen te gaan?
Alles wat ook fijn en mooi is om samen heen te gaan?
Welke regio?
De regio maakt niet zo uit denk ik, met de auto kom ik er wel.