Durf te vragen #7

Ja, ik dacht dus altijd: whatever. Voelt toch een beetje onheilspellend om eraan te denken. Maar ik ben nu toch gestart na het luisteren van een podcast.

Ik geloof dat gedroogde bonen en gevriesdroogd fruit ook een aanvulling erop kunnen zijn. Het voedingscentrum heeft ook een lijst op de website.

2 likes

Oh ja goeie! Zelf wil ik nog van die bewaartonnen halen waar je dan heel veel rijst enzo in kan bewaren. Ik begreep dat voedertonnen daar goed geschikt voor zijn. Oa te koop bij de welkoop, misschien nog een tip.

2 likes

Misschien een hele domme vraag maar hoe werkt het eigenlijk als je bij een nieuwe werkgever (mijn eerste, studeer dit jaar af) gaat werken maar wel al vakanties hebt geboekt? Ik durf nu niet zo goed vooruit te denken voor de zomer

Dan geef je dat meestal aan in je arbeidsvoorwaarden gesprek, dan kunnen ze daar direct rekening meehouden. Het is natuurlijk wel zo dat je een bepaald aantal vakantie dagen krijgt, mocht je te weinig hebben kan je vaak wel bijkopen of onbetaald verlof opnemen.

1 like

Oke thanks! Kan dus wel plannen maken binnen het aantal dagen dat normaal is ipv niks
Italy here I come :star_struck:

1 like

Ja, ik heb daar nooit problemen mee gehad of scheve gezichten. Zeker in deze arbeidsmarkt denk ik niet dat ze daar moeilijk over doen.
Het is natuurlijk wel verschillend per beroep bedenk ik me nu, als je bijvoorbeeld in het onderwijs gaat werken zit je wel vast aan de schoolvakanties.

1 like

Nee dat is waar maar ik zit alleen vast aan de vakantieperiode van mn vriend met de bouwvak dus niet dat het ineens een probleem is dat je in het buitenland zit in augustus
Maar helemaal niet op vakantie uit angst voor oh wat als vind ik ook weer zo

1 like

Nee hoor, dat lijkt mee geen probleem. Zou zelf niet 3+ weken plannen, omdat dat meestal wel de max is. Maar goed, zelfs al heb je wel 3+ denk ik dat dat nog geen probleem gaat zijn.

3 likes

Ja! Aangeven bij arbeidsvoorwaardengesprek. Ik had bijv teveel vakantiedagen nodig voor mijn vakantiedagen. Ik heb toen extra gewerkt en de overuren daarvoor ingezet. Meestal kun je het ook wel kopen of onbetaald verlof :slight_smile:

3 likes

Welke podcast?

Ik had het er telkens met mijn vriend over maar we hadden nog niks daadwerkelijk gedaan. Nu heb ik vanmiddag wat water, pasta en rijst gehaald en op zolder gezet als een eerste stap. Zat ook wat te lezen op een preppers forum vanmiddag, dat gaat wel ver hoor haha. Het lijkt mij fijn om mezelf te kunnen redden de eerste dagen na een ramp, geloof wel dat er op een gegeven moment hulp komt. Meest lastige lijkt me water. Overheid zegt 3 liter per dag per persoon, dat tikt echt snel aan als je dat voor meerdere dagen op zolder wilt hebben staan.

1 like

Mensen met het warmte kussen van de Hema hier? Ik heb 'm nu een week maar hij lijkt al kapot? Dat schakelding aan de zijkant wordt bloedheet en hij lijkt niet meer op te laden want er branden geen lampjes. Fuckzooi.

1 like

Ja, daar breek ik dus al maanden mijn hoofd over. Het was echt al een tijd geleden, volgens mij een nieuwspodcast. Het ging over Russische schepen die in de Noordzee de datakabels onder water in beeld aan het brengen waren. Als ik het ooit vind, dan plaats ik de link hier!

1 like

Wow, preppen wordt mainstream. :exploding_head: Schijnbaar loont het, want lijkt mij geen goedkope locatie.

1 like

Oh die schakelaar hoort niet heet te worden hoor, hij wordt wel warm bij maar niet heet. Wel balen dat hij al kapot is

1 like

Zou er gewoon mee terug naar de winkel gaan, want hoort niet,

4 likes

Ja ik ga morgen. Heb de bon niet bewaard maar nog wel de aankoop in de app dus ik hoop dat dat genoeg is…

1 like

Iemand hier wel eens te maken gehad met Guidion. Ik heb een tijdsblok van 08:00u tot 12:00u. Stiekem hoop ik nog te kunnen slapen maar weet niet of ik nog een sms’je krijg dat ze onderweg zijn. Weet iemand dit?

1 like

Ik kreeg alleen een smsje de avond van te voren met een tijdsblok van 2 uur. En een belletje 15 min voordat monteur kwam, maar ik weet niet of dat standaard is. Want hij was een stuk vroeger dan aangegeven was!

1 like

Ik heb eens in de zoveel tijd (eens per jaar?) dat mijn telefoon ineens een aantal nummers kwijt is. Ze staan dan niet meer in mijn contactenlijst. Dat weet ik doordat op whatsapp de namen dan ineens niet meer zichtbaar zijn (alleen de telefoonnumers). Ik heb een Samsung S22 Ultra maar ook met eerdere Samsungs had ik dit wel eens. Het is ook random welke nummers het zijn.

Iemand die dit herkent en weet waar het mis gaat? Het is vannacht ineens gebeurd, gisteren heb ik mijn telefoon amper aangeraakt en ook geen dingen gewijzigd ofzo.

Ik heb de afgelopen jaren Samsungs gehad en dit nog nooit meegemaakt.

1 like