Durf te vragen #7

Wij zijn naar het museum in Breda geweest, daar was een tentoonstelling over uhm kleding dracht van vroeger? Met van die jurken.
Ja het was niet mijn ding haha, maar m’n zus is van dat type series fan (ik wil zeggen the crown?)

Daarnaast kan je het vocht van de kikkererwten van zowel uit blik als zelf gekookt gebruiken en heet het aquafaba. Aquafaba kan je gebruiken als de vervanger van eitwit om zo een recept vegan te maken. Bijvoorbeeld in meringue, luchtige pannenkoeken en mousse. Dacht dat je er iets van zou merken maar omdat het vaak samen gaat met zoetige recepten is dat niet het geval.

3 likes

Als je hem echt wil hebben kun je de rechtbank bellen. Uitspraken worden in het openbaar uitgesproken (er zijn uitzonderingen) en als je een belang hebt bij een niet gepubliceerde uitspraak kun je hem soms alsnog krijgen.

4 likes

Bedoelen ze niet de oorspronkelijke verpakking van elk kledingstuk gebruiken? En dat je het dan wel in welke doos dan ook mag versturen?

1 like

Mijn voornemen dit jaar is minder geld te verspillen aan Thuisbezorgd en geen aandeelhouder meer te zijn. Wat zijn nou echt diepvries snacks die ik niet mag vergeten? Was sowieso van plan een pizzaatje en frietjes + snack erin te gooien, voor het geval ik wel zou willen bestellen.

3 likes

Wat haalde je normaal vooral?

3 likes

Dumplings :heart_eyes:

4 likes

Mini loempia, zo’n pak partymix, een andere aardappelvorm dan alleen frietjes

2 likes

Van die garnalen in zo’n krokant jasje!
Gyoza’s. Custardbroodjes. Mochi ijs. Van die pandan stoombroodjes.

2 likes

Echt heel erg verschillend :joy: van Thais tot pizza. Maar het is dus echt voor die weekend dagen bedoeld dat ik geen zin heb om te koken.

Aardappelkroketjes of bolletjes, een speciale snack zoals ham-kaassouflé ofzo voor als je iets anders wil dan kroket/frikandel, mini pizza en ik zou ook een paar potjes groenten of appelmoes inslaan voor als je er nog wat bij wil. En sausjes

2 likes

Gyozas idd. Standaard snacks, misschien een pizza, aardappelfirtejes en dergelijke
Quiche

Soms kun je een weekkaart kopen, dat scheelt aanzienlijk als je iedere dag of 2x per dag gaat, je zou kunnen kijken of lumc dit heeft? Was bij ons ook nket kentekengebonden dus konden hem delen.

2 likes

er zijn wel kaarten voor 6,60 per dag voor langer bezoek

1 like

Lachmacun! :smiley:

Bij de beveiliging in de centrale hal kan je ook parkeerkaarten voor langere tijd kopen (tenminste dat kon vorig jaar). Er zijn in de buurt ook wel wat plekken waar je gratis kan parkeren, maar dat is wel een stukje lopen dus ik weet niet of dat handig is voor jullie

1 like

Je kan zeker de oncologie of palliatieve zorg contacteren met je zorgen. Voor mijn schoonvader, kregen mijn man en zijn broer gratis dagtickets om te parkeren. Ik denk dat er voor alles wel iets te regelen valt.
Dit was wel in België (UZ Gent) maar denk dat dit voor meerdere ziekenhuizen hier het geval is.

Edit: waarom maar 45 minuten bezoektijd? Zo kort, dit zou ik ook navragen.

4 likes

Ja ik denk dat je het beste kunt vragen bij de receptie, bij ons was t toen ook online niet te vinden maar hadden het via via gehoord. Hoop dat er voor jullie ook iets mogelijk is!

2 likes

En ergens parkeren en dan een stukje met ov? Ik zie dat je bij de dirk van den broek aan de langegracht anderhalf uur mag staan voor 1,25 en de bus brengt je in 5 min naar het station naast het ziekenhuis. Sterkte!

5 likes

Je kunt het ook navragen bij een casemanager van de oncologie of een betrokken maatschappelijk werkster van de oncologie. Die kunnen je begeleiden hierin en tips geven.

7 likes