Durf te vragen #7

Dat is wel een goede, nu even gecheckt maar ze staan allemaal in mijn Gmailaccount… Zo vreemd. Ik heb nu nogmaals vanuit mijn contactenlijst (telefoon) gesynchoniseerd op dat Gmailaccount maar het maakt geen verschil.

3 likes

Heeerlijk is deze. Maar als je tata bent; wel pittig. Maar inderdaad goed op te bouwen en je went er ook aan. Het is ook een fijne pittigheid vind ik, meer verdovend op je tong dan heel scherp in je keel of neus ofzo

3 likes

Ooit had ik een tekstje waarin op een flauw-grappige manier heel veel naamvalsconstructies werden gebruikt, op internet, maar ik kan het niet meer vinden. Ten enen male, dat soort dingen.
In arren moede wend ik mij tot het forum. Weet iemand wat ik bedoel?

3 likes

Door al deze reacties had ik een goeie theelepel van die crispy chili oil door m’n noodles gedaan, maar ik blijk toch een echte tatta te zijn want trok het echt slecht :joy::joy: moest zelfs de beker chocolademelk van m’n kind afpakken om te blussen. Een humbling ervaring weer.

30 likes

Hahaha ja know your tata weaknesses :joy: degene die hierboven zei dat deze olie niets met pittigheid te maken heeft is duidelijk wel getraind haha

3 likes

maar had je dan niet de spicy chili versie? is praktisch zelfde verpakking

5 likes

Ja die onderste is echt niks van pittig en alleen maar umami smaak. Zelfs als tattta.

7 likes

Nou dat is goed opletten in de winkel dan haha

2 likes

Lief dat je vertrouwen hebt in de tatta mensheid, maar helaas heb ik toch echt die onderste en die vind ik dus best pittig :joy: (I’ll see myself out)

8 likes

Wat is het verschil in smaak tussen deze 2?

2 likes

In een rolmops hoort augurk en ui opgerold te zijn, dus ik gok dat dat niet in het potje met zure haring zit.

3 likes

Ooh logisch! maar qua smaak van de haring is er dus geen verschil?

1 like

Ugh echt een misdaad tegen de mensheid in een potje

15 likes

In principe is het allebei haring op zuur, wellicht dat ze de de een nog met andere specerijen op zuur hebben gezet dan de ander. Mosterdzaad, kruidnagel etc, maar dat zal in de ingrediëntenlijst staan. De basis is als het goed is wel gewoon hetzelfde!

2 likes

Is er iemand die een abonnement op de stentor heeft en een artikel naar me zou willen sturen?

En andere vraag: ik zoek een rechtsuitspraak maar op de datum van de uitspraak kan ik hem niet vinden. Kan het dat hij niet online gepubliceerd is? Het gaat om verlenging van tbs.

2 likes

Stuur maar door welk artikel

1 like

Niet alle uitspraken worden gepubliceerd. Als je ‘m op rechtspraak.nl niet kan vinden dan heb je pech denk ik.

4 likes

Ik wil dit jaar vaker zelf koken en het liefst ook gezond. Nu zag ik een recept waar je gedroogde kikkererwten en witte bonen koopt en moet weken. Is het heel erg om die dingen in blik te kopen? Verandert t de smaak? Is dat veel ongezonder?

Nee hoor dat is niet erg. Gedroogde bonen zelf weken is gewoon iets lekkerder en een stuk goedkoper maar niet perse gezonder oid. Alleen je moet wel ff goed naar het recept kijken. Als er bijvoorbeeld staat dat je die gedroogde bonen moet weken en dan een uur meekoken met je recept, dan zou ik neit die bonen uit blik een uur laten meekoken want dan kook je ze helemaal stuk.

3 likes

Als je zelf bonen kookt heb je veel meer controle over de consistentie. Sommige bonen heb ik liever iets harder dan de ingeblikte variant, dus die kook ik dan zelf. Maar voor de meeste gerechten is voorgekookt prima! Mocht je het gerecht vaker willen maken is het wel leuk om ook eens met gedroogde bonen te werken, dan kun je het verschil proeven.
Bij hummus vind ik het wel een wereld van verschil of je de kikkererwten zelf hebt geweekt en gekookt, dan is de structuur veel gladder en zachter.

4 likes