Durf te vragen #7

Bonen uit blik hoef je in principe alleen maar op te warmen ook toch?

1 like

Ik was ze altijd heel goed. Echt geen succes om ongewassen bonen zo in een gerecht te flikkeren als je het mij vraagt :woozy_face:

3 likes

Ik heb het afgelopen jaar een aantal keren paracetamol icm tramadol (50mg) gebruikt.
Van anderen hoor ik vooral dat ze het alleen nemen met enorme pijn, omdat ze er zo raar van worden.
Mijn eigen ervaring is zo anders dat ik me echt afvraag waarom ik dat nog inneem.
De pijn blijft en ik word helemaal niet suf of moe (althans niet meer dan anders).
Kan dit te maken hebben met overgewicht? Of is het gewoon normaal dat het bij iedereen anders werkt?

1 like

Echt? Ik heb volgens mij nog nooit iets gewassen dat uit blik komt

1 like

Ik was de bonen altijd, want die uit pot zitten altijd in zo een rare vage slijmlaag

3 likes

Ok maar dat is niet omdat het kwaad kan ofzo, maar omdat je dat niet lekker vindt?

3 likes

Als het kwaad kon staat er vast niet op die blikken dat jenze in eigen vocht moet opwarmen

1 like

Nee ik had hier echt nog nooit van gehoord, eerst wassen, vandaar mijn verbazing, het hele idee van zo’n blik is toch het gemak dacht ik

1 like

Geen medisch antwoord, maar ik merk ook niks van de bijwerkingen van tramadol. Maar ik heb ook overgewicht. De pijnstilling werkt overigens wel. Misschien is tramadol dan gewoon niet de juiste pijnstiller voor jouw specifieke pijn?

3 likes

Je wast het zout en suiker dat vaak is toegevoegd aan het vocht er grotendeels af. Wordt bijvoorbeeld aangeraden om te wassen als je het aan kinderen geeft en niet het vocht te gebruiken uit de pot maar water uit kraan

2 likes

Hoe kun je in de ABN app alle bedragen van één instantie selecteren makkelijk optellen?

Ik wil namelijk weten hoeveel ik aan Thuisbezorgd heb besteed.

Er leeft in de wereld een hardnekkige mythe ‘tramadol=trammelant’, maar eigenlijk heeft dat te maken met enzymen in je lever die de ene persoon meer/actiever heeft dan de ander, en die bepalen hoeveel effect je er van hebt en ook hoeveel bijwerkingen je hebt. Dus wat voor de buurman geldt hoeft absoluut niet voor jou te gelden en dat heeft in principe niet direct iets te maken met gewicht.

7 likes

bij zoeken als trefwoord Thuisbezorgd gebruiken, mits dit in de betaling staat.
En dan kan je ook nog een bepaalde periode kiezen als je dat wilt.

Oh ik zie nu dat je het opgeteld wilt hebben. Dat kan geloof ik niet.
Wat dat betreft loopt ABN echt achter op andere banken waar je allerlei spaarpotjes en overzichten hebt. Ik zag pas wel dat je iets van inzicht in vaste lasten kon aanzetten, wellicht dat je daar iets in kan?

3 likes

En hoe kun je alle bedragen in een keer optellen? Het zijn er veel :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Nou misschien is het zoveel dat je het met inzicht in vaste lasten kan :smile:
Sorry ik was net in mn ABN app aan het zoeken en kwam een rare afschrijving tegen en was even vergeten hier te reageren dat ik had gezien dat het om optellen ging.

2 likes

Ja gatver ik heb ooit eens eens een recept van de jumbo gemaakt waar je de bruine bonen in pot met inhoud en al erbij moest doen. Ik twijfelde al maar nou ja toch maar gedaan, het was zo ranzig. Vies slijmerig en wat ik ook probeerde de smaak was niet meer te redden. Brr. Dus ik was het altijd heel goed af voor ik het door wat anders heen doe.

1 like

Ik heb daar 1x vreselijke buikpijn door gehad, sinds ik het was nooit meer last van gehad

2 likes

Ik deel mijn wifi met de buurvrouw en sinds ik een nieuwe telefoon heb (Samsung) krijg ik steeds een melding als zij Netflix oid kijkt/streamt. Ik kan dat ook bedienen. Weet iemand hoe ik of zij dit uitzet?

Is het via chromecast?

Misschien sowieso slim om anders de router 2 kanalen uit te laten zenden, een voor jou en een voor haar.

1 like

Oh dat zal ik straks even vragen. Twee kanalen op een router is hogere wiskunde voor mij