Durf te vragen #7

Van die garnalen in zo’n krokant jasje!
Gyoza’s. Custardbroodjes. Mochi ijs. Van die pandan stoombroodjes.

2 likes

Echt heel erg verschillend :joy: van Thais tot pizza. Maar het is dus echt voor die weekend dagen bedoeld dat ik geen zin heb om te koken.

Aardappelkroketjes of bolletjes, een speciale snack zoals ham-kaassouflé ofzo voor als je iets anders wil dan kroket/frikandel, mini pizza en ik zou ook een paar potjes groenten of appelmoes inslaan voor als je er nog wat bij wil. En sausjes

2 likes

Gyozas idd. Standaard snacks, misschien een pizza, aardappelfirtejes en dergelijke
Quiche

Soms kun je een weekkaart kopen, dat scheelt aanzienlijk als je iedere dag of 2x per dag gaat, je zou kunnen kijken of lumc dit heeft? Was bij ons ook nket kentekengebonden dus konden hem delen.

2 likes

er zijn wel kaarten voor 6,60 per dag voor langer bezoek

1 like

Lachmacun! :smiley:

Bij de beveiliging in de centrale hal kan je ook parkeerkaarten voor langere tijd kopen (tenminste dat kon vorig jaar). Er zijn in de buurt ook wel wat plekken waar je gratis kan parkeren, maar dat is wel een stukje lopen dus ik weet niet of dat handig is voor jullie

1 like

Je kan zeker de oncologie of palliatieve zorg contacteren met je zorgen. Voor mijn schoonvader, kregen mijn man en zijn broer gratis dagtickets om te parkeren. Ik denk dat er voor alles wel iets te regelen valt.
Dit was wel in België (UZ Gent) maar denk dat dit voor meerdere ziekenhuizen hier het geval is.

Edit: waarom maar 45 minuten bezoektijd? Zo kort, dit zou ik ook navragen.

4 likes

Ja ik denk dat je het beste kunt vragen bij de receptie, bij ons was t toen ook online niet te vinden maar hadden het via via gehoord. Hoop dat er voor jullie ook iets mogelijk is!

2 likes

En ergens parkeren en dan een stukje met ov? Ik zie dat je bij de dirk van den broek aan de langegracht anderhalf uur mag staan voor 1,25 en de bus brengt je in 5 min naar het station naast het ziekenhuis. Sterkte!

5 likes

Je kunt het ook navragen bij een casemanager van de oncologie of een betrokken maatschappelijk werkster van de oncologie. Die kunnen je begeleiden hierin en tips geven.

7 likes

In dit gebied kan je de eerste 2 uur voor 0.10 per uur parkeren dus dat is in ieder geval goedkoper dan het lumc en nog wel te doen qua loopafstand

8 likes

Ik heb altijd (vega) worstenbroodjes, pizza, paratha en gyoza in de vriezer. En ook ongekookte verse gevulde pasta zoals ravioli, die ik in geval van nood eet met wat olijfolie, rucola en pijnboompitten of wat ik er verder aan verse ingredienten op kan gooien.
Daarnaast altijd afbakbrood en dahl/curry in een zak (van Tilda) op voorraad.

6 likes

@Vaiana kan jij je enge pop weghalen voordat iedereen nachtmerries heeft? Ik voel me niet meer veilig op het forum zo.

5 likes

Wow vooral die curries van Tilda klinken echt chill! Handig ook op drukke dagen dat ik avonddienst heb en lekker met volkoren pitabrood erbij.

Bedankt voor al jullie tips! No more Thuisbezorgd aandelen in 2024!!! :triumph:

2 likes

Ik vond ze niet allemaal lekker maar 1 of 2 wel echt goed te doen! Ik zou verschillende smaken proberen.

Edit: volgens mij vond ik hun Dahl Tarka niet zo en de Dahl Makhani wel lekker.

2 likes

Volgens mij de reden waarom ze dat erbij zetten is dat anders mensen bijv. schoenen in de schoenendoos terugsturen i.p.v. nog een overdoos eromheen. Of de kleding in een slechte plastic zak die niet waterdicht is of gaat scheuren. Dan hebben ze niks meer aan de spullen die retour komen. Dus als het gewoon goed verpakt is dan zullen ze daar waarschijnlijk niet moeilijk over doen!

2 likes

Ik vind de schotels van hak ook altihd handig, rijst erbij of iets anders en klaar

1 like

Hoi!!

Ik zoek eigenlijk naar meer webshops die oorringen hebben in deze stijl, het liefst 14k goud (geen plated/filled). Zijn er winkels waar jullie dit aan doet denken. Schrok een beetje van de 450€ voor een paar namelijk (plus ze zijn uitverkocht).

2 likes